[GamerParents Sweden] Nystartad community för föräldrar söker medlemmar

Permalänk

[GamerParents Sweden] Nystartad community för föräldrar söker medlemmar

GamerParents Sweden - En spelcommunity för oss föräldrar.
Här samlas vi "nördar" som har kvar den där passionen för spel fast man har barn. Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord i stort sett och ge varandra tips eller varför inte försöka samla ihop ett gäng o lira ihop.

I denna community är alla föräldrar, eller du som har en föräldraroll, välkomna. Oavsett vilken bakgrund eller religion du har är du lika välkommen, GPS tolererar INTE mobbing eller rasism - ALLA är lika värda!

Denna community har fått positiv respons från många stora aktörer pga det behövs en samlingsplats för oss föräldrar.
Du har säkert råkat ut för påhopp eller liknande när du spelar eller allmänt på nätet just bara för att du är en förälder och inte ska sitta vid datorn. Det har jag personligen råkat ut för och det är inget trevligt att stöta på. Fått allt ifrån hot till glåpord just för att jag är en pappa. Detta tycker inte jag är ok och det är en utav kärnan i denna community. VI säger NEJ till mobbing och hot på nätet! VI har lika stor rätt att spela som alla andra!

Men åter till allt det roliga! Inom kort kommer vi att dra igång olika sektioner i denna community baserat på vilka spel vi spelar helt enkelt, vilket gör det lättare att hitta spelkompisar. Kommer även att bli tävlingar i olika former samt gemensamma träffar vilket ligger på det berömda planeringsbordet.

Så känner du att detta skulle passa dig så tveka inte att höra av dig, antingen här eller på facebook där gruppen finns. Men skriv gärna här med.

Hoppas vi ses!

Med vänliga hälsningar
Jimmy
GamerParents Sweden

Länk till Facebook
Länk till hemsidan

uppdaterad information
Permalänk

Då var man reggad trevligt initiativ

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Samma här!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Ni är så välkomna så!

Permalänk

GamerParents Sweden - En spelcommunity för föräldrar

GamerParents Sweden - En spelcommunity för oss föräldrar.
Här samlas vi "nördar" som har kvar den där passionen för spel fast man har barn. Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord i stort sett och ge varandra tips eller varför inte försöka samla ihop ett gäng o lira ihop.

I denna community är alla föräldrar, eller du som har en föräldraroll, välkomna. Oavsett vilken bakgrund eller religion du har är du lika välkommen, GPS tolererar INTE mobbing eller rasism - ALLA är lika värda!

Denna community har fått positiv respons från många stora aktörer pga det behövs en samlingsplats för oss föräldrar.
Du har säkert råkat ut för påhopp eller liknande när du spelar eller allmänt på nätet just bara för att du är en förälder och inte ska sitta vid datorn. Det har jag personligen råkat ut för och det är inget trevligt att stöta på. Fått allt ifrån hot till glåpord just för att jag är en pappa. Detta tycker inte jag är ok och det är en utav kärnan i denna community. VI säger NEJ till mobbing och hot på nätet! VI har lika stor rätt att spela som alla andra!

Men åter till allt det roliga! Inom kort kommer vi att dra igång olika sektioner i denna community baserat på vilka spel vi spelar helt enkelt, vilket gör det lättare att hitta spelkompisar. Kommer även att bli tävlingar i olika former samt gemensamma träffar vilket ligger på det berömda planeringsbordet.

Så känner du att detta skulle passa dig så tveka inte att höra av dig, antingen här eller på facebook där gruppen finns. Men skriv gärna här med.

Hoppas vi ses!

Med vänliga hälsningar
Jimmy
GamerParents Sweden

Länk till Facebook
Länk till hemsidan

Permalänk
Medlem

Bra grejer, jag har anlänt på FB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Ah hade helt glömt att jag hade en liknande tråd för den gamla gruppen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här ser mycket intressant ut. Precis vad jag letar efter. Några att kanske spela med den lilla tiden man kan få ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ny hemsida! Uppdaterade första posten så det är den länken som gäller nu. Hoppas vi ses där med

Permalänk
Medlem

Någon här som ska spela Star Citizen när det kommer ut?

Permalänk
Medlem

Hur har det gått med uppstarten av nya communityt?

Permalänk

Det låter onekligen intressant. Vad är status på communityt?

/S

Permalänk
Medlem

Också intresserad

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk

Undrar också status!

Permalänk

Status verkar vara afk

Jag är oavsett pepp på att dra ihop något. Själva lirar jag Eso, Bf1 och Overwatch för tillfället men det varierar en del över tid. Släng iväg ett pm om nån/ni är intresserade av att lira nångång (även andra spel är av intresse)

/S

Permalänk

Också pepp att dra igång nåt, kan bistå med en TS3 server. Lirar mest Arma3.

Permalänk

Kul! Det hade såklart vart smidigast att hoppa med i befintliga grupper på fb/forum. Men annars kan jag slänga upp ett forum/fb grupp vid behov.

/S

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av att gå med i en sån här grupp.

Permalänk

Tja,

Jag är lite seg på att svar nu under juletid men men..
Eftersom inget svar från trådskaparen har kommit än så slängde jag upp ett forum här: http://nonamefroum.swedishforum.se/

Conf och detaljer kan man lösa senare men jag tänkte att de som är intresserade iaf kan regga sig nånstans.

/S

Permalänk

Jag hittade en sida med samma namn som TS verkar gjort. Dock har jag inte fått tag på TS på Steam än.

http://gamerparentssverige.weebly.com

kan inte direkt hitta hur aktiv sidan är eller när den är gjord.

Permalänk

Hej alla intresserade. Gruppen är fortfarande relativt aktiv men mest på Facebook. Då sjukdomar, jobb och snart tillökning har 2016 varit ett lugnt år med gruppen men satsar på aktiviteter under andra halvan utav 2017.
Ber om ursäkt att jag ser allt nu och det är tack vare frågor via steam. Hoppas ni vill gå med i communityn och hålla den levande.
Mvh
Jimmy
GamerParents Sweden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Går gärna med, dock så kör jag inte med FB. Hemsidan jag länkade i tidigare inlägg är det den som gäller?

Permalänk
Skrivet av addelinux:

Går gärna med, dock så kör jag inte med FB. Hemsidan jag länkade i tidigare inlägg är det den som gäller?

Ja det gör den. Ska försöka uppdatera den med forum etc i veckan. Men välkommen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har ni någon TS3 server? Om inte så kan jag fixa en.

Permalänk
Skrivet av addelinux:

Har ni någon TS3 server? Om inte så kan jag fixa en.

I dagsläget har vi inte det. Men har du en som du vill dela med dig så är det guld värt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AniManiaC:

I dagsläget har vi inte det. Men har du en som du vill dela med dig så är det guld värt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fixat upp en TS3 server, dock lite inställningar kvar att fixa.
TS3: gamerparents-sweden.ddns.net

Måste lägga in klient rättigheter på alla bara och skapa lite fler kanaler.