Permalänk
Medlem

Kan jag bära datorn hem?

Tänkte hämta min stationära dator som är färdig byggd hos Webhallen!

Har dock ej bil förens ikväll,,kan jag och mamma bära hem den utan problem?

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara några problem.
Vet inte hur många kartonger man får från vardera produkt men om du bär själva datorn så får ni säkert en stor påse till alla skivor/manualer och extramaterial.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@Amour: Taxi? Uber? Limousine?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga med det går säkert bra, bara din motivation att få hem den kommer att hjälpa mycket.

De brukar väga mellan 10-15kg dock.

[edit] efter att ha läst ovan inlägg och lagt en fundering över din "stackars" mor, så är taxi ett utmärt alternativ.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Är du stark nog så varför inte? Datorer har en tendens att vara lite små tunga samt oftast otympliga. Tycker inte vikten är ett problem för min burk utan snarare att jag inte kan bära den på ett vettigt sätt. En blandning av lite stor mage som är ivägen och att man skulle haft lite längre armar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Hedersmedlem

Utan att veta hur långt du har hem så tror jag att du kommer att svära mycket över detta längs vägen. Ta en taxi eller ordna skjuts på något annat sätt istället. Det är jobbigare än man tror att släpa en hel dator långa sträckor.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Finns det handtag på lådan så underlättar det väldigt mycket. Jag bar ett tomt chassi 2/3 delar av stan jag bor i (Västervik) och höll på att storkna, inte för att chassit var tungt utan att man fick inget vidare grepp runt chassit. Var lika svett som om jag hade sprungit en längre sträcka

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Sen är ju en viktig detalj också hur långt du har hem, och självfallet vilken WH du ska hämta den hos. Aldrig köpt en dator färdig från WH, men jag kan föreställa mig att du får den i en låda, så det ska nog inte vara problem som så, annat än att den kan väga en del och vara lite otymplig.