Permalänk

Project Black & Red

RÖSTA FÖR VAD NI TYCKER. GJORDE OM SLANGARNA FÖR DET INTE SKULLE SE HULLER OM BULLER UT. ÄNDRADE LEDLJUSEN. SÅ RÖSTA NU FÖR ÄNDRINGAR JAG GJORT:)

GOTT NYTT ÅR TILL ER

Besök galleriet här

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Administrativ avgift

Hur man förstör en av de stilrenaste lådorna på denna planet Cleantears </3

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Synd o imo förstöra ett sådant fint chassi på det sättet :/ Tur du iaf har vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Quvantum HD:

Synd o imo förstöra ett sådant fint chassi på det sättet :/ Tur du iaf har vattenkylning.

Hej, tack att du skrev på vilket sätt tyckte du jag förstörde chassit?
Vill veta så man kan bli bättre detta är absolut mitt första riktiga custom bygge jag byggt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Skrivet av andra94:

Hur man förstör en av de stilrenaste lådorna på denna planet Cleantears </3

Vill gärna höra vad jag förstörde med chassit?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Administrativ avgift

@djdennistm: RGB belysning överallt i ett sånt chassi som ska vara "Rent" sedan är slangarna dragna hullerombuller.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av andra94:

@djdennistm: RGB belysning överallt i ett sånt chassi som ska vara "Rent" sedan är slangarna dragna hullerombuller.

Rgb belysningen var för man inte såg ngt i datorn. Och slangarna är faktiskt dragna så för vill ha ett organiskt utseende. Hade jag velat ha stilrent så hade jag valt solid tubes. Det skrev jag i beskrivningen

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Nädu, jag ska inte vara allt för hård men den där slangdragningen ser verkligen förjävlig ut!
Bara för att man inte vill ha en loop som är clean med hardline så betyder det inte att man ska gå helt cray.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Nädu, jag ska inte vara allt för hård men den där slangdragningen ser verkligen förjävlig ut!
Bara för att man inte vill ha en loop som är clean med hardline så betyder det inte att man ska gå helt cray.

Okej förstår får kanske göra om det. Ville få inälvslook typ hehe

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Okej förstår får kanske göra om det. Ville få inälvslook typ hehe

Ta en titt på mitt gamla bygge Aether så har du ett (enligt mig) snyggt men "kaotiskt" sätt att dra slang som känns lite "tarm-aktigt"

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Ta en titt på mitt gamla bygge Aether så har du ett (enligt mig) snyggt men "kaotiskt" sätt att dra slang som känns lite "tarm-aktigt"

Tack gillade din. Ska fixa om den ngn dag. Ska jag byta färg på vätskan eller ska jag hålla mig till rött?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Tack gillade din. Ska fixa om den ngn dag. Ska jag byta färg på vätskan eller ska jag hålla mig till rött?

Det gör du som du vill, fördelen med customloop är ju att kunna bestämma helt själv vilken färg man vill ha

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Det gör du som du vill, fördelen med customloop är ju att kunna bestämma helt själv vilken färg man vill ha

Sant hm vit borde funka tänker jag efter roligaste med nzxt hue+ är att du kan få vitt ljus och behöver inte vara så skrikigt då menar jag äkta vitt ljus

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Skrivet av djdennistm:

Sant hm vit borde funka tänker jag efter roligaste med nzxt hue+ är att du kan få vitt ljus och behöver inte vara så skrikigt då menar jag äkta vitt ljus

Det får blir rött. Eller vad sägs om rött och vitt eller blir det polkagriseffekt?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Det får blir rött. Eller vad sägs om rött och vitt eller blir det polkagriseffekt?

Polkagrisenfelet kan ju vara fint det med, lite vit/röd sleeving på det så är det bara att vänta på Tomten!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Polkagrisenfelet kan ju vara fint det med, lite vit/röd sleeving på det så är det bara att vänta på Tomten!

Ska rita lite så får man se. Chassit är lite trångt att bygga i fast det är ett fulltower. Impad av folk som bygger custom loop i ett mitx chassi

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

Gjort om dragningen av slangarna ser bättre ut om inte mycket bättre. Stängde av dom röda och blåa ledljusen runt fläktarna men lät kedja listen sitta kvar dock bara vitt ljus inga disco effekter.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Det är ju ett sånt chassi jag har. Ta en kik i mitt galleri om du vill ha lite inspiration, PMa om du har frågor.

Permalänk

Ny uppdatering

Fixat ny dragning av slangarna. Kanske lite bättre än det innan:) Glöm inte rösta

Visa signatur

The Breath of True