Nytt grafikkort till hemmapc GTX 1060/1070: Vad kan bli flaskhals?

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort till hemmapc GTX 1060/1070: Vad kan bli flaskhals?

Hej Sweclockers,

Byggde ihop min dator för ett par år sedan med specifikationerna nedan. Tycker den börjar bli långsam i nyare spel och är därför ute efter ett grafikkort (tror jag). Jag har två skärmar och brukar spela på en och ha en film eller liknande på den andra. Spelar mest LoL men har nu även införskaffat BF1. Specifikationerna är som följer:

Intel I5 3570k
Geforce GTX 670 KFA2
850 W PSU Silverklassificering
Minns ej märke: 8gb RAM.

Jag tänker mig att byta upp till 1070 då det verkar som ett kompetent kort. Skulle kanske föredra prisbilden av 1060 mer dock. Kommer någonting flaska i scenariot att jag endast byter grafikkort? Jag tycker att PSU bör ha mer än nog kraft för detta (kom över den billigt). Sedan så verkar 3570k leverera förhållandevis bra prestanda fortfarande och tycker det känns orimligt att mina 8gb ram kommer flaska enormt om jag köper ett 1060.

Så tankar, åsikter, någonting jag missat? All hjälp uppskattas.

Med vänliga hälsningar // Fredrik

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort har du?

Permalänk
Inaktiv

Ett 1060 (tänk på att ta ett med 6GB VRAM bara) eller 1070 blir nog bra till den burken. Vad är det för märke på nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kennys1996:

Vilket moderkort har du?

ASRock Z77 Extreme4-M

Skrivet av anon42512:

Ett 1060 (tänk på att ta ett med 6GB VRAM bara) eller 1070 blir nog bra till den burken. Vad är det för märke på nätagget?

SilverPower. Såg nu att det var Brons och inte silverklassat. (Namnet lurades nog lite).

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.