Lenovo y700 ideapad, tangentbord och muspad slutar att fungera då och då

Permalänk
Medlem

Lenovo y700 ideapad, tangentbord och muspad slutar att fungera då och då

Hej! Som rubriken lyder så slutar mitt tangentbord och muspaden att fungera då och då. Det enda som löser det är en hårdavstängning att hålla ner knappen och starta om den... men det är inte bra att göra och jag har senaste uppdateringar av drivrutiner, har heller inte tid att lämna tillbaka den då jag går i skolan och har VMware som måste hålla på och fixas med varje dag. så jag tänkte att jag går den lättaste vägen just nu eftersom att jag befinner mig i den situationen jag gör. är det någon som vet vad som orsakar detta?

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med tangentbord, däremot råkade jag trycka på F6 lite då och då av misstag när jag skulle trycka på F5. F6 stänger av touchpad:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Hej! Som rubriken lyder så slutar mitt tangentbord och muspaden att fungera då och då. Det enda som löser det är en hårdavstängning att hålla ner knappen och starta om den... men det är inte bra att göra och jag har senaste uppdateringar av drivrutiner, har heller inte tid att lämna tillbaka den då jag går i skolan och har VMware som måste hålla på och fixas med varje dag. så jag tänkte att jag går den lättaste vägen just nu eftersom att jag befinner mig i den situationen jag gör. är det någon som vet vad som orsakar detta?

jag har samma problem!? Blir galen!!
hittat någon lösning ?

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av qrnis:

jag har samma problem!? Blir galen!!
hittat någon lösning ?

Jag ominstallerade datorn helt och hållet igen och sen dess har det fungerat. Antar att det blev något fel med drivrutiner som inte korrekt blev installerade oavsett att jag manuelt avinstallera och installerade.

Upplever du dock att du inte kan ansluta med hdmi till tv och så kommer inte ljudet på tvn. (Tv:n finns heller inte i ljudinställningar) utan enda sättet är att sätta datorn på sleep eller starta om den medans hdmi sladden är i?

Skickades från m.sweclockers.com