Sony äntrar OLED-marknaden på CES 2017

Permalänk
Melding Plague

Sony äntrar OLED-marknaden på CES 2017

I samband med CES 2017 ger sig Sony in på marknaden för TV-apparater med OLED, där en av finesserna som sticker ut är att själva panelen används som högtalare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hur tänker de med det stödet? Nu lutar ju hela TVn lite bakåt, kanske inte har så stor betydelse men det ser ju lite skumt ut,

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man integrerar högtalare i en TV som kostar tiotusentals kronor. Vem köpen en 65"+ TV och inte har en hemmabiolösning?
Ge mig en helt slimmad TV utan högtalare med en separat dosa för input/output och en lång tunn kabel till TV bara, tack

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag förstår inte varför man integrerar högtalare i en TV som kostar tiotusentals kronor. Vem köpen en 65"+ TV och inte har en hemmabiolösning?
Ge mig en helt slimmad TV utan högtalare med en separat dosa för input/output och en lång tunn kabel till TV bara, tack

Vissa galningar har ju tvn som inredning och då går form före funktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag förstår inte varför man integrerar högtalare i en TV som kostar tiotusentals kronor. Vem köpen en 65"+ TV och inte har en hemmabiolösning?
Ge mig en helt slimmad TV utan högtalare med en separat dosa för input/output och en lång tunn kabel till TV bara, tack

Spela roll, det är fortfarande jäkligt fräckt.

Permalänk
Medlem

Fler aktörer för OLED är mumma!
Det går framåt nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag förstår inte varför man integrerar högtalare i en TV som kostar tiotusentals kronor. Vem köpen en 65"+ TV och inte har en hemmabiolösning?
Ge mig en helt slimmad TV utan högtalare med en separat dosa för input/output och en lång tunn kabel till TV bara, tack

Håller med.
Och framför allt, ge mig en tv UTAN massa värdelösa smart tv funktioner.

Permalänk
Medlem

Är inte intresserad högtalarna, och det lutande stödet ser direkt löjligt ut, men enormt trevligt att Sony ger sig och börjar sälja TV med OLED. Gillar att den kombinerar game mode med HDR (perfekt för PS4 och XB1S). Tror det här kan bli riktigt bra saker!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Blir inte denna tv lite väl tjock om man mäter totala djupet när det står sådär?

Permalänk
Medlem

Riktiga goa nyheter! Sitter på en röten JVC-tv som är 2-3 år gammal, så nästa gång man köper tv lär det bli OLED utan tvekan, och riktigt gött att det lagom tills dess kommer finnas olika alternativ (Philips, LG, Sony och kanske Samsung till slut?). Mer oled åt folket!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Är intressant Sony väljer att satsa på ljudet som är undermåligt i många fall på nya modeller.
Hoppas dom släpper en modell med högtalarna inbyggda på sidorna som med X900 serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag förstår inte varför man integrerar högtalare i en TV som kostar tiotusentals kronor. Vem köpen en 65"+ TV och inte har en hemmabiolösning?
Ge mig en helt slimmad TV utan högtalare med en separat dosa för input/output och en lång tunn kabel till TV bara, tack

Du vill ha en stor skärm och sen koppla valfri källa till den. TV är det verkligen nån som tittar på tablåsändningar längre? Netflix ftw!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Tänk när man drar upp volymen på max så börjar hela bildpanelen skaka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ge mig en fet OLED-monitor, kringutrustningen sköter all funktionalitet. Så kan de sluta ha de värdelösa implementationer som finns för Smart-TVs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Blir inte denna tv lite väl tjock om man mäter totala djupet när det står sådär?

Man kan väl sätta den på väggen och då blir den väl ett par cm.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

"Sony Blurr-Vision" TM

- För den där extra närvarokänslan när du tittar på jordbävningsvideos med mycket bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag förstår inte varför man integrerar högtalare i en TV som kostar tiotusentals kronor. Vem köpen en 65"+ TV och inte har en hemmabiolösning?
Ge mig en helt slimmad TV utan högtalare med en separat dosa för input/output och en lång tunn kabel till TV bara, tack

Det är nog så enkelt att många prioriterar det estetiska framför ljudkvaliten och vill inte ha massa högtalare som står framme, kan man höra vad de säger på tvn så är de nöjda. Tror faktiskt att det är flest av denna typen folk som har råd att köpa såna här tvapparater.

Men det skulle kunna va ett smart sätt att mjölka folk på mer pengar.
Tänk att du har en person som går in i en affär för att köpa en tv för en viss summa, han/hon hittar en tv som precis är inom budgeten med skitbra bild och tänker att tvn har säkert ljud som är bra nog eller som duger till att börja med så han/hon skippar att testa det så noga, det går ju ändå inte att höra med allt liv i stora affärer.
Sen när personen kommer hem så märker han/hon hur kasst ljudet verkligen är och att det knappt duger till nyheterna, så då blir det att åka tillbaka och köper en dyr soundbar.
Vips så har de gått över sin ursprungliga budget . Hade tvn inte haft högtalare från början så hade kunden räknat in en soundbar i priset från början och köpt en billigare tv + sounbar direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fler aktörer för OLED är mumma!
Det går framåt nu

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men Sony tvingas ju gå till LG för att tillverka dessa, så egentligen finns det fortfarande bara en aktör. Priserna kommer nog vara fortsatt höga.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Ja, men Sony tvingas ju gå till LG för att tillverka dessa, så egentligen finns det fortfarande bara en aktör. Priserna kommer nog vara fortsatt höga.

Sant.
Är först när en tillverkar till av paneler ger sig in i matchen, Samsung främst, som priserna förhoppningsvis kan börja sjunka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Från artikeln:

Citat:

Ett annat problem med LG:s tidigare OLED-modeller var att HDR-lägen och spelfokuserade Game Mode-lägen inte kunde kombineras med varandra, något som samtliga Sony-modeller med X1 Extreme-kretsen ska kunna göra. Det innebär att den äldre Z9D-familjen också uppdateras med stöd för detta.

... fast detta har LG redan fixat med firmwareuppdateringar redan på nuvarande generation: man kan numer köra game mode och HDR och få ca 30ms input lag.
Förhoppningsvis kan Sony kapa det till ännu lägre värden!

Skrivet av RVX:

Fler aktörer för OLED är mumma!

Visst, fast det är ju ändå LG:s OLED-paneler i grunden...
*edit* Alex hann före

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kodaks gamla pantent i händerna på skämtföretag som Lucky Goldstar...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Från artikeln:
... fast detta har LG redan fixat med firmwareuppdateringar redan på nuvarande generation: man kan numer köra game mode och HDR och få ca 30ms input lag.
Förhoppningsvis kan Sony kapa det till ännu lägre värden!

Visst, fast det är ju ändå LG:s OLED-paneler i grunden...
*edit* Alex hann före

2:a på bollen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Ge mig en fet OLED-monitor, kringutrustningen sköter all funktionalitet. Så kan de sluta ha de värdelösa implementationer som finns för Smart-TVs.

Håller med 100%. Vill bara ha den bästa möjliga skärmen till lägsta pris. Skippar gärna allt krafs som Smart-TV, högtalare och även TV-tune hade gärna fått ta bort (bara bonus att man slipper TV-licens).

Bättre att köra allt via mediaspelare (AppleTV, XB1S, PS4, etc) och separata högtalare (eller hemmabiosystem för biorummet).

Att det dessutom blir snyggare/cleanare/tunnare är ju bara en fin bra bonus.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag tycker denna Lösning är äckligt smart för dem som inte har massa plats och ändå vill ha ut ett bra ljud. En TV tar massa plats och detta gör att man får bort mer saker! OM det är bra ljud dvs.

Jag önskar bara dem skrotar Smart TV funktionen och gör en vanlig jävla TV. Smart TV funktionerna är rubbisch och mjukvaran är som.. Ja rörig och skit. Har en Sony Bravia idag som fungerar bra men Smart TV funktionerna är totally worthless och Android TV mjukvaran är som att köra ett strykjärn på handen, lika skönt altså...

Men till alla, vem DESIGNAR inte sitt hem praktiskt idag? Eller bor alla hemma och har sitt pojk/flickrum med tv, skrivbor, säng och dator? :/ Fint hem = bra hem!

Permalänk
Medlem

Vibrationshögtalare i all ära, men det är ju inte Dolby Atmos direkt. Kostar väl en 20:- för att få en yta på 55" att vibrera fram ljud, så tycker man kan vara lite försiktigt entusiastisk över just det.

Personligen ställer jag gärna TV:n på bänken, då väggen är lite för långt bort. Hur TV:n ser ut bakom struntar jag helt i. Det finns 30 cm att leka med bakom TV:n, så skulle hellre se en gigantisk baslåda och en center, med 8 trådlösa sateliter. DET skulle jag bli imponerad av.

Hur stor del av målgruppen behöver en smart tv?
Skulle vara kul att se en omröstning av det och hur många som vill ha den ultraplatt och med högtalare/TV-tuner?

Tror marknaden för en "naken" modell är hög. Problemet är nog att de bitarna kostar knappt något för tillverkarna att lägga till och att de inte skulle göra så mycket på priset.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Jag gillar det jag ser.

Nu är det bara att vänta på Samsung att komma igång med sina OLED men just nu så håller dom på med QLED.

Hoppas att man får se QOLED någon gång om det ens går att göra?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Läste någonstans att dettillverkare av panel inte va LG som gör TV. Utan det va typ LG display som inte är samma företag. Hitta gärna källa, jag har inte tid just nu. ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av flurrijacob:

Läste någonstans att dettillverkare av panel inte va LG som gör TV. Utan det va typ LG display som inte är samma företag. Hitta gärna källa, jag har inte tid just nu. ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.lgdisplay.com/ <-- Jag vet inte vad du mumlar i:P LG och LG Displays är samma företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

http://www.lgdisplay.com/ <-- Jag vet inte vad du mumlar i:P LG och LG Displays är samma företag

Det är inte helt så enkelt.

Permalänk

Helt korrekt. Jag mumlar.

Skickades från m.sweclockers.com