Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Förbjud smygrasister.

Till de som insinuerar att d
nyårsraketerna har med invandrare att göra... missade ni helt tidningsklippet från 60-talet som florerade på nätet? Rubriker identiska med dagens. Om kaoset på nyår och tonåringar som stökar o skjuter raketer på folk. Hur många invandrare hade vi för 50 år sen? Nä jag är inte rasist men...
(och ja, filmar man där det bor invandrare så får man invandrarer på film. och filmar du i vadastan så får du dräggiga svenne banan. era faktafilmer är aningen missvisande)

Glöm inte smygkommunisterna.

Ytterst få påstår att raketskjutningen har med folks ursprung att göra, däremot det kaos som våra politikers politik har lett till. Nå jag är nyfiken på länk till någon sådan tidningsartikel på 60talet. Folk gjorde allt många dumheter då med, men jag är nyfiken på hur det skrevs när ungdomar på 60talet sköt raketer på ambulanspersonal och liknande. Att spränga folks egendom var dock väldigt populärt och vissa personer blev mycket mer utsatta än andra.
I mina föräldrars hemtrakter var det en arg gubbe som typ alla ungdomar i orten skulle dit och spränga sönder något, de mer lugna personer som yngre tjejer gjorde ofta andra rackartyg emot denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

@popn: I göteborg sitter de och blockerar jättetrånga gångpassager omkring nordens största inomhusköpcenter. Ganska störigt faktiskt. Som person är de väldigt lugna, men de sitter ivägen.

Låter ju inte alls bra! Där är ju ett lokalt problem och då stör dom ju.
Jag menade det rent generella tiggeriet där de brukar vara en frusen person som sitter utanför matbutikerna. Men självklart är det ju inte så överallt, vore ju konstigt om jag påstod det. (Lite som att säga att alla miljöpartister är vegetarianer, alla eller ingen)

Alla miljöpartister är inte vegetarianer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwildor:

Jag stör mig på tiggare. De ska inte finnas där.
Vi har hjälp för personer som är utsatta, där får de söka hjälp. Tiggarna däremot får söka hjälp i sitt land, dit vi dessutom skänker pengar till genom EU.

Ah okey, så du stör dig alltså bara av det faktum att de finns? Lite som "I vårat rika Sverige ska ingen tigga" som jag skrev innan kanske.
Helt okey att tycka så! Försöker inte ifrågasätta hur du tycker utan bara förstå hur du resonerar kring det

Jag håller med om att vi borde hjälpa dessa människor då vi ändå har det skyddsnätet. I Sverige kan man tycka att det borde vara omöjligt att hamna på gatan, så kanske att ta in dom på utredning och hjälpa dom vore klokt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av popn:

Ah okey, så du stör dig alltså bara av det faktum att de finns? Lite som "I vårat rika Sverige ska ingen tigga" som jag skrev innan kanske.
Helt okey att tycka så! Försöker inte ifrågasätta hur du tycker utan bara förstå hur du resonerar kring det

Jag håller med om att vi borde hjälpa dessa människor då vi ändå har det skyddsnätet. I Sverige kan man tycka att det borde vara omöjligt att hamna på gatan, så kanske att ta in dom på utredning och hjälpa dom vore klokt!

Gäller skyddsnätet bara samtliga EU medborgare eller även de utanför?
Som Göran Persson sa, social Turism ska man passa sig för då vår sociala skyddsnät ej är byggd för detta. Men visst kan vi kraftigt minska vårt sociala skyddsnät för att täcka fler.

Svenska medborgare som tigger är dock några som bör fokuseras mer på, ta in på utredning som du nämnde etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

POK / åsiktskorridor / röstfiske borde förbjudas (politiskt korrekt) för Media och politiker, rakt svar på frågan.

Alkohol och Tobak, alternativt en legalisering av medecinsk mariujana

fyrverkerier och annat skit typ djur -för att människor är mentalt handikappade -> licens

Fallskärmar för politiker se reinfeldt och company som plockar in miljonbelopp av skattepengar / omställnigsförsälring samtidigt som dom har företag som dom omsätter mycket pengar.

lex maria då det är tandlöst, bara pok skit -> kan ersättas med maria lex där något verkligen händer

religioner för att det är skit, vill man tro på något andligt visst men jag vill varken ha en kyrka eller moske, bort med alla jävla kyrgogårdar som tar plats också. Kan passa på att stämma påven för alla brott mot mänskligheten som har begåtts i hans namn

vissa pok regler i skolan där eleven får göra vad fan man vill läraren kan bara titta på, tillrättavisar läraren så är det lärarens fel. Föräldrar kan ju tydligen inte uppfosra sina barn men dom är väll knappt uppfostrade själv så fram med piskan

vetenskap och folkbildning vof och ponten/antipiratbyrån borde bannlysas till någon håla och fängslas

demokrati då vi uppenbarligen inte kan hantera det

EDIT: viss sarkasm

Jag tycker vi skulle ha ett förbud mot dåligt språk.

Permalänk

Förbud mot bränsleskatt!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Skrivet av lolrazz:

Märkligt att inget utav detta var ett problem när jag var i tonåren för sisådär 10 år sen. Visst förekom det skit då med, men inte alls i samma utsträckning. Undra vad som hänt? Har svensk helt plötsligt börjat gå bärsärk? Hmm!

Nysvenskar.....

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Jag tycker vi skulle ha ett förbud mot dåligt språk.

fail, jag antar att du du syftar på grammatiken, mer osannolikt språkbruket, absolut inte språket.

kan passa på att införa ett förbud mot besserwissers och feminister när vi ändå håller på dom har ju uppenbarligen spårat ur för länge sen o_o
http://www.expressen.se/omtalat/nyheter/brukar-du-ratta-folks...
http://illvet.se/manniskan/psykologi/de-som-retar-sig-pa-stav...

Permalänk
Medlem

"Fyrverkeribranschen har sagt att de kommer sluta sälja raketer (med pinne) dock kommer de fortfarande sälja "tårtor" osv"

Källa på detta tack? Jag har bara sett "Förslag: Sluta sälja raketer" typ. Men ingenting om ngt förbud...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Förbud mot att tidningar far med osanningar vore trevligt.

Skrivet av YamahaDGX630:

Varför skulle svenska Polisen läggas ned?

Inte läggas ner, snarare verklös som organisation.

Titta på statistiken över uppklarade brott, fokusera speciellt på saker som våldtäkter, misshandel, inbrott, och andra större brott. Har inte tittat på senare år men även om de magiskt blivit 10x bättre trots nerskärningar osv är det fortfarande på TOK för lågt. Skulle dessa låga siffror vara okej om de var över hur många elever som klarar av grundskolan? Eller hur stor överlevnadschans du har om du åker in på en operation på sjukhuset? Eller oddsen att du får ut din lön denna månad? Är det fullständigt oacceptabelt för en månadslön, är det inte 1000x värre för ouppklarade våldtäkter? Eller när du blir förföljd, hotad och du vet vem gärningsmannen är, har bevis, och polisen säger "det finns inget vi kan göra"?

De få gånger jag i mitt liv varit i kontakt med polis pga brott har jag fått insyn på hur verklösa de är som organisation. Mycket pga kultur, mycket pga policies/regler, mycket annat. Jag har känt ett par poliser över åren privat och de har fått mig tro att de flesta poliser är fantastiska personer som vill göra ett bra jobb, men att de är fastbundna och kan inte göra det goda arbete de vill få gjort.

Det är bara googla. Statistik, intervjuer och rapporter. Jag undviker att länka något direkt då allt är subjektivt så du kanske vill hitta något lite mer i favör för din vinkling, vad det nu än må vara. Glöm inte att siffror i rapporter inte ljuger, men det kan vara en bra idé att förstå vilka siffror som inkluderas och hur de har sammansatts, samt varför andra relevanta siffror exkluderas, vilket antagligen inte nämns så du måste veta att de ska vara där för att sakna dem.

Div. stavfel, dags att sova
Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

Märkligt att inget utav detta var ett problem när jag var i tonåren för sisådär 10 år sen. Visst förekom det skit då med, men inte alls i samma utsträckning. Undra vad som hänt? Har svensk helt plötsligt börjat gå bärsärk? Hmm!

Skillnaden är nog att du inte hörde om hur idioter betedde sig på samma sätt som du idag gör med internet.

Skrivet av anon264921:

@lolrazz: Regeringens ansvarslösa politik och den korrupta median har bidragit till hur Sverige ser ut idag.

Säker på att du inte menar den förra regeringen? Dessutom korrupta median? Mhmm.

Skrivet av Lifooz:

Den som förbjuder lastbilar är ju gravt mentalt efterbliven.
Hur tycker man annars att affärer och industrier skall få sina varor.
Eller sjukhusen sina mediciner och andra livsviktiga produkter.
Tåg är bra men när rälsen inte går längre så är det STOPP!
Posten skulle också lida av att behöva skicka iväg 20st VW caddys istället för en enda lastbil.
För att inte tala om hur sjukt enormt mycket utsläppen skulle öka. Detta eftersom att lastbilstillverkarna lever under diamanthårda utsläppsregler. Så dom är redan så effektiviserade vi nästan kan få dom.

/Lifooz

Sarkasm vet du.

Skrivet av Lodisen:

Kan väl inte tänka mig annat än att norrmännen var för dumma för att rikta raketerna uppåt.

Edit: "UPPFATTAS" missköta sig? https://www.youtube.com/watch?v=d1KzCa7E7hk
Nu kanske jag trampar dig lite på tårna genom att påpeka vilka som ligger bakom det. Ingen vinklad åsikt, utan som du själv ser, fakta.

Problemet är "de som ligger bakom" lika gärna kan ha fötts i detta land. Dessutom så gör du felaktiga tolkningar baserad på ett youtubeklipp. På många ställen är det definitionen av bleka etniska svenskar som inte kan bete sig.. vet du vad de har gemensamt med de som inte beter sig på klippet ovan? Idioti.. En sak som alla någon gång har drabbats av men oftast bara leder till att man skadar sig själv. Denna idioti har inget med etnicitet att göra.. och det spelar ingen roll hur många gånger samma klipp länkas gång på gång på gång på gång. Det kommer inte att ändra det faktum att idioter är idioter.. oberoende av bakgrund.

Skrivet av Bogey:

Lysande tråd !

Förbjud politiker och inför allmän jakt på dessa skadedjur.
Journalister typ aftonbladet, SR Stasi och dylika propaganda maskiner. Skyddsjakt även där.

Tankesmedjorna vars avsikt är att hitta på jävelskap att suga ut folket med
Rödstrumpor, afatomtar, militanta feminister, höga chefer inom Soc som bara skor sig etc etc..det är bara att bunta ihop och slå ihjäl hela bunten...eller förresten detta gäller för alla här i landet, försten till ättestupan vinner.

Fy y f.. en sådan sopsäck Sverige har blivit. Ni yngre skulle bara veta. Det var faktiskt bättre förr.

Du menar då allt man visste om landet var det som sades i byarna eller vad som stod i den lokala tidningen? Som en vis man sa en gång.. "Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise".

Skrivet av Gwildor:

Jag stör mig på tiggare. De ska inte finnas där.
Vi har hjälp för personer som är utsatta, där får de söka hjälp. Tiggarna däremot får söka hjälp i sitt land, dit vi dessutom skänker pengar till genom EU.

Som i slutändan inte hamnar hos dessa utan hos en regering som bokstavligen förföljer vissa minoriteter. I slutändan så behöver du inte ge pengar till dem däremot att ena sekunden säga att EU tillför något och sekunden senare inskränkta på en av EUs grundläggande regler vilket är fri rörlighet inom unionen är ju bara hyckleri.

Skrivet av anon159643:

Glöm inte smygkommunisterna.

Ytterst få påstår att raketskjutningen har med folks ursprung att göra, däremot det kaos som våra politikers politik har lett till. Nå jag är nyfiken på länk till någon sådan tidningsartikel på 60talet. Folk gjorde allt många dumheter då med, men jag är nyfiken på hur det skrevs när ungdomar på 60talet sköt raketer på ambulanspersonal och liknande. Att spränga folks egendom var dock väldigt populärt och vissa personer blev mycket mer utsatta än andra.
I mina föräldrars hemtrakter var det en arg gubbe som typ alla ungdomar i orten skulle dit och spränga sönder något, de mer lugna personer som yngre tjejer gjorde ofta andra rackartyg emot denna.

Och där kom det typiska svaret.. "Smygkommunister.." vet du ens vad en kommunist är för något? Däremot så är det enda som skiljer sig från 60-talet är att man får reda på om det skjuts mot Ambulans i dag i Malmö även om du bor i Kiruna medan på 60-talet fick du inte reda på det. Vissa tolkar detta som enbart att informationssamhället är så utspritt och brett att det enda som är nytt är informationen om det. Andra tar det som bevis på kollaps och i sin svart-vita värld så ska etnicitet och bakgrund ligga i fokus. Oberoende så har ingen här inne givit ett enda belägg att dessa personer inte är födda i landet.. för då faller ju deras argument ganska omgående.

Skrivet av Raphaei:

Förbud mot att tidningar far med osanningar vore trevligt.

Inte läggas ner, snarare verklös som organisation.

Titta på statistiken över uppklarade brott, fokusera speciellt på saker som våldtäkter, misshandel, inbrott, och andra större brott. Har inte tittat på senare år men även om de magiskt blivit 10x bättre trots nerskärningar osv är det fortfarande på TOK för lågt. Skulle dessa låga siffror vara okej om de var över hur många elever som klarar av grundskolan? Eller hur stor överlevnadschans du har om du åker in på en operation på sjukhuset? Eller oddsen att du får ut din lön denna månad? Är det fullständigt oacceptabelt för en månadslön, är det inte 1000x värre för ouppklarade våldtäkter? Eller när du blir förföljd, hotad och du vet vem gärningsmannen är, har bevis, och polisen säger "det finns inget vi kan göra"?

De få gånger jag i mitt liv varit i kontakt med polis pga brott har jag fått insyn på hur verklösa de är som organisation. Mycket pga kultur, mycket pga policies/regler, mycket annat. Jag har känt ett par poliser över åren privat och de har fått mig tro att de flesta poliser är fantastiska personer som vill göra ett bra jobb, men att de är fastbundna och kan inte göra det goda arbete de vill få gjort.

Det är bara googla. Statistik, intervjuer och rapporter. Jag undviker att länka något direkt då allt är subjektivt så du kanske vill hitta något lite mer i favör för din vinkling, vad det nu än må vara. Glöm inte att siffror i rapporter inte ljuger, men det kan vara en bra idé att förstå vilka siffror som inkluderas och hur de har sammansatts, samt varför andra relevanta siffror exkluderas, vilket antagligen inte nämns så du måste veta att de ska vara där för att sakna dem.

Visst beror problemen delvis på omstruktureringen av Polisen men samtidigt är ändå den absolut STÖRSTA ORSAKEN till problemen att det inte finns nog många som vill bli poliser. Detta beror på dålig lön, dåliga arbetstimmar, dåliga arbetsförhållanden och lång utbildning bara för att nämna några orsaker. Statistiskt sett så anländer det ungefär lika många nyexaminerade poliser varje år som slutar men detta är på tok för lite. Det krävs betydligt fler poliser än det är idag och allt fler börjar hoppa av så inom säg 3 år måste färre poliser ha hand om fler människor och det håller inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Problemet är "de som ligger bakom" lika gärna kan ha fötts i detta land. Dessutom så gör du felaktiga tolkningar baserad på ett youtubeklipp. På många ställen är det definitionen av bleka etniska svenskar som inte kan bete sig..

Så när man påstår att det är invandrare är detta en felaktig tolkning, men annars är det Sven & Kalle som slänger smällare i barnvagnar och skjuter raketer i butiker? Jag bor i Gävle, här var det till 100% Invandrare som gjorde dessa sattyg, detta vet jag med säkerhet.

Spelar noll roll för mig om asen är födda i Sverige, tycker ändå man bör kunna utvisa dem. Även om de föds här och tutas i så pass annorlunda kulturrella värderingar så har de inget här att göra.
Inb4, men svenskar då? Ja, utvisa dom också. Skaffa en ö likt England gjorde med Australien.
Jag är less på att inte bo i ett säkert land längre.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Och där kom det typiska svaret.. "Smygkommunister.." vet du ens vad en kommunist är för något?

Vet du vad en rasist är för något? Många inom vänsterblocket tror att de typ är detsamma som borgare/kapitalist, då de anklagar folk som som kommer med såna argument för att vara rasister.
Så man kan fråga sig är problemet med smygkommunister större än smygrasisterna?

Skrivet av Tumnus:

Däremot så är det enda som skiljer sig från 60-talet är att man får reda på om det skjuts mot Ambulans i dag i Malmö även om du bor i Kiruna medan på 60-talet fick du inte reda på det. Vissa tolkar detta som enbart att informationssamhället är så utspritt och brett att det enda som är nytt är informationen om det. Andra tar det som bevis på kollaps och i sin svart-vita värld så ska etnicitet och bakgrund ligga i fokus. Oberoende så har ingen här inne givit ett enda belägg att dessa personer inte är födda i landet.. för då faller ju deras argument ganska omgående.

Du måste mena 1600talet, kommunikationen var fullt utbredd redan på början av 1900talet. Man fick höra det ena och det andra, har du besökt något tidningsarkiv och ens kollat? Förr i tiden hängde man dessutom mycket mer ut personerna med namn och allt.

Malmö 1960 talet och idag är två helt olika platser sett till hur befolkningen har det, på 1960 talet blomstrade Malmö när Kockums Mekaniska Verkstad hade stora ordar, när varvsindustrin gick ner så fick folk från varvsstäderna flytta till områden där det fanns jobb. Malmö var dock ett undantag som massimporterade ännu fler arbetslösa och stan blev som den blev.
Ser man på Malmö som ligger nere i blomstrade Skåne, nära till både Danmark, Norge, Tyskland etc, så ska detta vara en av sveriges mest blomstrande städer. Är det ej detta så är det något riktigt galet. T.o.m jordbruket, så är typ det i skånetraktens sveriges enda vettiga fungerande som skulle klara sig utan bidrag.

Varför de ser ut som det gör där nere beror direkt på den politik som politikerna har fött, huruvida vilken BB de mest våldsamma ungdomarna är födda på är en diskussion för de som tror att var det är orsaken.

Jag påstår att om man har sjunkande sysselsättning i en ort, så ska man göra som alla vettiga orter och låta folk flytta, inte istället ta in en massa personer till orten som ej har det arbetsmarknaden önskar. Om sedan dessa personer kommer från Kiruna, Stockholm etc kvittar, när någon väljer att flytta till en ny ort så ska den med egna pengar stå för mat och tak.

Permalänk

Den var lätt:
Förbjud feminismen och alla andra offer- och kränktkulturer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ser gärna ett seriöst förbud mot tiggeri och samtidigt ge rätt att som butiksägare förvisa packet med en sopkvast/stekpanna eller annat lämpligt tillhygge...

Det är att dra det för lågnt, ingen gnälde på tiggarna för åtta år sedan så jag tycker det luktar annat bakom missnöjet en tiggeriet i sig!

Men jag kan sträcka mig till att förbjuda tiggeri i anslutning till sjukhus religösa byggnader osv, då folk där kan ha fått traumatiska besked, begravninger eller vad som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Så när man påstår att det är invandrare är detta en felaktig tolkning, men annars är det Sven & Kalle som slänger smällare i barnvagnar och skjuter raketer i butiker? Jag bor i Gävle, här var det till 100% Invandrare som gjorde dessa sattyg, detta vet jag med säkerhet.

Spelar noll roll för mig om asen är födda i Sverige, tycker ändå man bör kunna utvisa dem. Även om de föds här och tutas i så pass annorlunda kulturrella värderingar så har de inget här att göra.
Inb4, men svenskar då? Ja, utvisa dom också. Skaffa en ö likt England gjorde med Australien.

Hoppas du är medveten att minoritetet av de Britter som deponerades till Australien var krimminella, de flesta var bara politiskt obekväma.

Det säger en hel del för mig om människosynen, eller så är det ren okunskap som ligger i grunden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Vet du vad en rasist är för något? Många inom vänsterblocket tror att de typ är detsamma som borgare/kapitalist, då de anklagar folk som som kommer med såna argument för att vara rasister.
Så man kan fråga sig är problemet med smygkommunister större än smygrasisterna?

Du måste mena 1600talet, kommunikationen var fullt utbredd redan på början av 1900talet. Man fick höra det ena och det andra, har du besökt något tidningsarkiv och ens kollat? Förr i tiden hängde man dessutom mycket mer ut personerna med namn och allt.

Malmö 1960 talet och idag är två helt olika platser sett till hur befolkningen har det, på 1960 talet blomstrade Malmö när Kockums Mekaniska Verkstad hade stora ordar, när varvsindustrin gick ner så fick folk från varvsstäderna flytta till områden där det fanns jobb. Malmö var dock ett undantag som massimporterade ännu fler arbetslösa och stan blev som den blev.
Ser man på Malmö som ligger nere i blomstrade Skåne, nära till både Danmark, Norge, Tyskland etc, så ska detta vara en av sveriges mest blomstrande städer. Är det ej detta så är det något riktigt galet. T.o.m jordbruket, så är typ det i skånetraktens sveriges enda vettiga fungerande som skulle klara sig utan bidrag.

Varför de ser ut som det gör där nere beror direkt på den politik som politikerna har fött, huruvida vilken BB de mest våldsamma ungdomarna är födda på är en diskussion för de som tror att var det är orsaken.

Jag påstår att om man har sjunkande sysselsättning i en ort, så ska man göra som alla vettiga orter och låta folk flytta, inte istället ta in en massa personer till orten som ej har det arbetsmarknaden önskar. Om sedan dessa personer kommer från Kiruna, Stockholm etc kvittar, när någon väljer att flytta till en ny ort så ska den med egna pengar stå för mat och tak.

Japp. Jag vet vad en rasist är för något däremot är det intressant att du försöker komma undan frågan genom att påstå att jag dels. skulle vara en vänstersympatisör och genom detta byta fokus. Så säg mig.. Vad är en kommunist för något? Har aldrig heller sagt att "smygrasister" skulle vara ett problem. Att dessutom hänga ut personer med namn och allt har visat sig vara kontraproduktivt eftersom det har fått idioter att ge sig på andra idioter i "rättvisans namn". Och nej jag menar inte 1600-talet däremot Internet har gjort det möjligt att för väldigt lite pengar alls sprida information som en papperstidning inte kan. För papper kostar pengar, tryck kostar pengar, skeppning kostar pengar samt journalister kostar pengar. Idag så är allt mer globaliserat... Folk från TT kan sälja nyheter på minuter där det tidigare tog veckor. Folk kan med ett knapptryck sända upp information på en hemsida där det tog nästan 24 timmar för att trycka och skriva en nyhet samt få ut den. Folk har tillgång till sociala medier, folk har tillgång till Aftonbladet, Expressen, DN etc. utan att behöva betala något för det. Etc. etc. etc. Detta är något som knappt fanns för tio-femton år sedan.. Eller vill du påstå att detta var informationssamhället fanns på 90-talet eller ens på början av 2000-talet?

Skrivet av Lodisen:

Om du vet att så är fallet så kan du bevisa det? Eller du kanske har hört det? Och nej man ska inte kunna utvisa folk som är födda i detta landet eftersom de bara har ett medborgarskap och folk får inte (enligt mänskliga rättigheter och av vääldigt uppenbara skäl) vara statslösa. Sedan enkla lösningar är ju alltid fina.. på pappret. Idioter kommer alltid att finnas och utvisar du alla idioter så ser du snabbt att det inte finns någon kvar att utvisa i slutändan. Sedan kulturella värderingar? Vad fint att du behandlar "Svensk kultur" som något homogent när det i verkligheten är raka motsatsen. Sverige är ett klassiskt land där folk har bott så glest mellan varandra att det skapats lokal kultur. Så vems kultur är mest värd? Är det kanske Piteåbornas? Eller kanske de från Lund vars kultur har haft ett enormt inflytande från Danmark? Kan det vara Jämtland som utser sin egen president och har en egen flagga och nationaldag? Sedan har du missuppfattat något om England och Australien. Till Australien flyttades allt från regeringskritiker till brottslingar.. EFTER att man hade genomgått ett folkmord genom tvångsassimilering. Det är ju ett lysande exempel...

Orsaken till mina kommentarer är dessutom ganska enkel. Folk lägger upp ett youtubeklipp på ett problem och sedan drar slutsatsen att det bara är invandrare eller att det är folk av invandrarbakgrund som i majoriteten inte kan bete sig. När folk ifrågasätter hur folk kan göra detta påstående utan grund så börjar direkt epiteten och offerkoftorna att flyga. Ingenstans har jag kallat @anon159643 en smygrasist eller någon en smygrasist alls däremot så fort man börjar ifrågasätta folk så blir man kallas för vänstersympatisör eller i vissa fall kommunist. Hur vore det om folk faktiskt tog sig tid och bete sig som vuxna människor istället för att bevisa ens tes att idioter finns överallt?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Med dessa förbud måste det dock givetvis komma information, och detta görs bäst med armband.

Under 2017 kommer vi bland annat lansera följande förväntade storsäljare:

* Döda inte min kompis
* Stampa mig inte i huvudet efter att du slagit ned mig, tack!
* Vägra kallas hen
* Säg inte något kränkande, jag anmäler!
* Jag vill inte bli våldtagen
* Om du inte anställer mig är det diskriminering

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Med dessa förbud måste det dock givetvis komma information, och detta görs bäst med armband.

Under 2017 kommer vi bland annat lansera följande förväntade storsäljare:

* Döda inte min kompis
* Stampa mig inte i huvudet efter att du slagit ned mig, tack!
* Vägra kallas hen
* Säg inte något kränkande, jag anmäler!
* Jag vill inte bli våldtagen
* Om du inte anställer mig är det diskriminering

Japp. En av många underliga beslut som arrangörer och andra tagit genom åren. I slutändan gjorde det absolut ingenting (vad man blir förvånad).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förstår att det kan vara svårt att hålla en diskussion på en vuxen nivå, men herregud vilken pajkastning det ska bli på dessa forum så fort någon yttrar sig om vad han/hon tycker..
Alla kommer alltid att tycka olika och därför måste vi diskutera detta med varann. Att ifrågasätta den andra personens intelligens eller göra personliga påhopp hör inte hit, diskutera frågan istället!

Lite OT men måste bara få dela med mig av mina intryck;
Det var någon som skrev att han/hon var från Gävle. Jag har tidigare bott i Gävle i flera år och delvis vuxit upp där. Jag gillade Gävle och människorna som bor där, men det verkar ha blivit ett så enormt tydligt hat i luften gentemot invandrare. Självfallet inte hos alla, men man ser hos väldigt många deras snea blickar, irritationer och smågnäll gentemot invandrarna, som för övrigt aldrig gjort något i den situationen utan dom kanske också bara skulle handla mat etc.
Det känns konstigt att det blev så starkt i Gävle, då där jag bor idag knappt ser detta även fast det är en även mer invandrar-rik stad.
Känns lite tråkigt bara att fördomarna ska ge oss stora klyftor. Det får inte vara "vi" och "dom" utan "vi" måste se till att bli "oss" och hjälpas åt, annars blir klyftorna bara större.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att vi kan förbjuda kommunister och rasister att föra sina forumkrig på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Jag tycker att vi kan förbjuda kommunister och rasister att föra sina forumkrig på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det finns särskilt många kommunister här, än mindre rasister. Jag har faktiskt inte stött på någon rasist här överhuvudtaget...

..detta givetvis taget att vi håller oss till verkligheten och dess definitioner, inte de ur feminist-klingon lexikonet m.a.o.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av trollhattan:

Förbjud Miljöpartister.

Vad har dem sagt? Har bott utomlands sen 3 månader sen och har missat en hel del i svensk politik.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Japp. Jag vet vad en rasist är för något däremot är det intressant att du försöker komma undan frågan genom att påstå att jag dels. skulle vara en vänstersympatisör och genom detta byta fokus. Så säg mig.. Vad är en kommunist för något?

Byta fokus.. Någon nämnde smygrasister, jag nämnde smygkommunister och jag ska behöva förklara vad någon allmänt vetande är för något.
Sedan ber jag om ursäkt om jag trodde du var en person som var för dagens invandringspolitik utan motkrav och därmed en vänsterperson i denna fråga. Folk kan sedan ha olika åsikter i olika frågor, speciellt syns det om de själva tjänar $ på frågan. Ja jag tänker på upphovsrättsindustrin.

Skrivet av Tumnus:

Folk har tillgång till sociala medier, folk har tillgång till Aftonbladet, Expressen, DN etc. utan att behöva betala något för det. Etc. etc. etc. Detta är något som knappt fanns för tio-femton år sedan.. Eller vill du påstå att detta var informationssamhället fanns på 90-talet eller ens på början av 2000-talet?

Ditt påstående var Citat: "Däremot så är det enda som skiljer sig från 60-talet är att man får reda på om det skjuts mot Ambulans i dag i Malmö även om du bor i Kiruna medan på 60-talet fick du inte reda på det"

Att informationssamhället har förändrats resulterar inte i att ditt påstående är sant, utan du får bevisa att informationssamhället var så dåligt förr så vi inte ens fick veta det du postod.

Skrivet av Tumnus:

När folk ifrågasätter hur folk kan göra detta påstående utan grund så börjar direkt epiteten och offerkoftorna att flyga. Ingenstans har jag kallat @Johan86c en smygrasist eller någon en smygrasist alls däremot så fort man börjar ifrågasätta folk så blir man kallas för vänstersympatisör eller i vissa fall kommunist. Hur vore det om folk faktiskt tog sig tid och bete sig som vuxna människor istället för att bevisa ens tes att idioter finns överallt?

Men du har inte blivit kallad för att dra på dig offerkoftan ännu? Så långt har den väl inte gått för då skulle du väl beklaga att du precis som andra kan bli anklagade för att ha de ena eller andra åsikterna, som om det vore något unikt.

Detta med att kalla folk för smygrasist och offerkofta är ett stort problem, ordet smygkommunist exersterar knappt, däremot blir många felaktigt kallade för kommunister.. Ett annat problem ord är allas likas värde, likaså de som nämner ord som kultur, vare sig de pratar om svensk, finsk eller någon annan. Kultur ska vara ett icke argument för precis allt.
Listan med dumma ord /fraser kan göras hur lång som helst och det gäller ord från alla sidor.

Permalänk
Avstängd

FÖRBJUD rysska hackare!

De kan påverka vårt val i Sverige och man ser lätt var ifrån en hacker kommer kolla bara på CS-go.

Ett skott genom en smoke som träffar är ett slag mot demokratin

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Har aldrig någonsin i mitt liv blivit tvingad att skänka några pengar till varken tiggare eller någon annan heller för den delen.
Jag förstår inte riktigt vad folk har för problem med tiggare. Är det irritation då det spelar på erat samvete? Är det för att "i vårat rika Sverige ska minsann ingen tigga!"? Är det för att dom sitter där och säger hej till allasom går förbi?
Jag undrar liksom var hetsen kommer ifrån och vad människor blir upprörda över? Jag vet att det var mycket skriverier om "ligor", men då är det väl dom som ska åka fast?

Läste om något förslag om att införa licens för tiggeri för nån vecka sen, det var lite roligt tyckte jag.
Då måste dom först göra ett behörighetsprov och betala låt säga 5000:- för att få licensen, sen skulle tiggarna kunna driva det i företagsform och även skatta på alla intäkter. Dom skulle kunna ha en extra pepparkaksburk direkt bredvid som det står "skatt" på, bara för att förenkla för Lövén när han åker runt i Sverige och samlar ihop alla burkar. Med den lösningen kan vi ju skänka med gott samvete också, då det skattas och vi får tillbaka lite i form av välfärd.
(Självklart skojjar jag om tiggarlicens, men jag läste på riktigt något förslag om detta.)

Att någon helt fridfullt vädjar om ens växelpengar måste väl ändå ses som ödmjukt? Det är ju trotts allt en själv som bestämmer om man vill skänka eller inte.

Jag stör mig på dem. De blockerar ingångar, följer efter mig och tar tag i mig och ber om pengar. Här i Göteborg har detta hänt mig flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Hoppas på ett förbud som förbjuder att saker förbjuds.
Att förbjuda något är inte samma sak som att kontrollera det.
Känns som det är för mycket som ska försöka styras med lager och regler. Varför inte upplysa och utbilda i stället?

Alla kan inte ta sig till utbildning och instruktioner tyvärr, hur mycket man än försöker.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ni kan förbjuda vad ni vill och gräla om vad ni vill, men fan heller att OP ska ta mitt paintball nöje ifrån mig =O

Permalänk
Medlem

Politisk Korrekt folk, finns ju inget värre med dom! Sandlådenivå när dom försöker prata

Permalänk
Medlem

Förbjud lösgående katter!
Är så trött på att de skiter i sandlådan och repar bilar!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"