Permalänk

frågor om aterm

1. Hur gör jag så att kanterna försvinner samt hela title-raden? Går det? Ser inte alls snyggt ut just nu...

2. Finns det något option så att aterm startas vid en viss position på skärmen? Istället som det är nu; längst upp till väsnter?

Visa signatur

"Mies saa kaatua mutta ei karata." -- Adolf Ehrnrooth IR 7, Äyräpää 1944.

Permalänk
Hedersmedlem

1: Beror på window managern
2: aterm*geometry i ~/.Xdefaults, RTFM för commandline-option, som jag inte kan...

Edit: Jag skulle nog vilja säga att 2 också beror på WM. Det gick tydligen bara storlek i aterm.
i pekwm finns en funktion som heter "autoprops" som flyttar och gör om fönster som man vill när man (t ex) startar dem, det kanske finns liknande för KDE? Någon annan kanske vet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
1: Beror på window managern
2: aterm*geometry i ~/.Xdefaults, RTFM för commandline-option, som jag inte kan...

1: KDE
2. TFM för vadå? Det står inget i aterm-manualen...

Visa signatur

"Mies saa kaatua mutta ei karata." -- Adolf Ehrnrooth IR 7, Äyräpää 1944.

Permalänk
Inaktiv

går att spara fönsterposition och ta bort kanter i Enlightenment http://www.enlightenment.org/ och när du tänker efter, vill du verkligen använda KDE?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
går att spara fönsterposition och ta bort kanter i Enlightenment http://www.enlightenment.org/ och när du tänker efter, vill du verkligen använda KDE?

Nå, egentligen inte. Men jag har vant mig vid KDE och vill gärna ha en startmeny, menyrad och quick launch iconer. Finns det i Enlightment?

Jaja, jag vet: Windows-wannabe, men jag tycker det är snabbt och behändigt.

Visa signatur

"Mies saa kaatua mutta ei karata." -- Adolf Ehrnrooth IR 7, Äyräpää 1944.

Permalänk
Inaktiv

Startmeny - egentligen inte... allting kommer man åt genom att trycka på vänster- och den mittre musknappen.
quick launch ikoner - absolut inte... här vill vi ha det rent och snyggt! utan en massa skräp som snyr utrymme
menyrad - inte det heller är jag rädd... däremot finns det väldigt trevliga fönster för att byta mellan sina virtuella skrivbord

Permalänk
Medlem

Enlightenment har ikoner.. iaf när man minimerat nåt, går säkert fixa andra ikoner med nåt program oxo. Skriver man om menyn så kan man nog få det att se ut som startmenyn, men man får ju ingen stor äcklig bar längst ner ;P

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Inaktiv

jo... men man kan ta bort den också om man vill