Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

hörde nu på ign att en sån joycon kostar 49dollar å två för 79 dvs ett sett.. wuuuuut det va fan dyrt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del Nintendo i min ungdom, men jag gillade varken Mario eller Zelda och pokemon är för mig ett mysterium.
Alla spel jag gillade finns inte längre. zombies ate my neighbors, rock'n roll racing, perfect dark, Golden Eye etc.

Största motståndet mot att köpa någon konsoll i modern tid har varit ockerprisera på spel och speciellt Nintendo som har varit regionslåsta.
Ryktet är att Switch inte är regionslåst, får bara hoppas det kommer några vettiga spel också, som var WIIU största problem.
Gissar att 3e-part stödet blir ungefär lika värdelöst som förra gången, känns som en medveten strategi från Nintendo.

Skulle dock vara trevligt att ha något att spela när man flyger, gissar att jag får vänta på Slim varianten med Pascal.

Permalänk
Inaktiv

Ont om intressanta spel vid lanseringen, de intressanta som faktiskt nämns kommer först senare. Förhoppningsvis får vi veta mer om lanseringstitlarna inom kort, det är ju bara 1,5 månad till lansering.

Zelda: Breath of the Wild blir svår att motstå dock, så blir nog att förboka. Får se under dagen och helgen. Xenoblade Chronicles 2 och Super Mario Odyssey är rätt givna köp med. Hade dock hoppats på någon till riktigt stor titel vid lanseringen, gärna något lite mer oväntat men riktigt lovande.

Switch som plattform? Har inte sett så mycket av materialet ännu men min tveksamhet till den fortsätter tyvärr. Hade lätt föredragit en kraftfullare stationär konsol personligen.

Något sagt om VC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Något sagt om VC?

Jag skulle bli förvånad om Nintendos paid subscription/premium service inte kommer med "gratis" VC spel varje månad.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Jäkla gnällande om att den inte kommer vara så kraftfull osv. Vad är ni ute efter? Som en trogen spelare åt nintendos titlar kommer detta bli ett givet köp!
Prestanda eller inte. Nintendo är inte känt för att leverera prestanda monster.
Dem levererar magi i spelupplevelsen istället

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Patienten:

Jag skulle förvånas om Nintendos paid subscription inte kommer med "gratis" VC spel varje månad.

Känns rimligt att de konkurrerar med konkurrenterna där. Samtidigt är risken rätt stor att det blir en massa ointressanta indietitlar, är tyvärr så Sony levererar i dagsläget. :/

Ryktades om Gamecube VC nyligen, samt om befintlig VC blir kompatibel med den. Hade varit värt priset bara för det sistnämnda för min del, har rätt mycket efter 9 år med Wii, 3DS och Wii U.

Permalänk
Medlem

Splatoon 2! Faan va gött! Var helt säker på att att dom bara skulle släppa en "Splatoon Wii U Deluxe Edition" med lite nya banor och vapen.. men nu blir det ett helt nytt spel till sommaren!

Jag var rätt mosig i huvudet under presentationen men sades det nåt ifall Zelda kommer att släppas till Wii U också 3/3? Vilken tid idag (svensk tid) är det Nintendo Treehouse?

Permalänk
Medlem

Blir troligtvis den första konsolen jag köper någonsin.

Skall bli spännande att se hur den presterar!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Splatoon 2! Faan va gött! Var helt säker på att att dom bara skulle släppa en "Splatoon Wii U Deluxe Edition" med lite nya banor och vapen.. men nu blir det ett helt nytt spel till sommaren!

Jag var rätt mosig i huvudet under presentationen men sades det nåt ifall Zelda kommer att släppas till Wii U också 3/3? Vilken tid idag (svensk tid) är det Nintendo Treehouse?

Japp Breath of the Wild kommer tredje mars: https://youtu.be/zw47_q9wbBE?t=218

Treehousen är 15.30 här i Sverige

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Inaktiv

Fan, halva dagen har gått och jag har fortfarande inte hunnit kolla mer än lite på Zelda och Mario-klippet. Men så fort jag slutar så. Har dock läst en del om vad som visats och känns som Nintendo och dess partners skulle ha visat upp mer, framförallt ha starkare titlar till lanseringen. Men jag räknar kallt med att långt ifrån allt är presenterat redan, mer avtäckanden kommer ske fram tills lanseringen.

Permalänk
Avstängd

Presentationen visade att Nintendo fortfarande inte har lärt sig någonting då man väljer att släppa ännu en gimmick till konsol som är gravt underpresterande och som man tar ett överpris för. Endast 32 GB varav "en del kommer att användas av mjukvaran" och batteritiden blir så låg som 2.5 tim. Ett enda storspel vid lanseringen (Zelda) men det är en port och kommer enligt uppgift att bara renderas i 900p (720p vid bärbar). Portar kommer det flera framöver, bl.a. Mario Kart 8 som släpps "senare" och det då 6 år gamla Skyrim släpps till "hösten".

Enligt Nintendo så "kommer fler nya spel senare" och "vi planerar att släppa spelen så det inte blir någon speltorka" men det säger man varje generation och man håller aldrig vad man lovar. Det kommer garanterat bli som med Wii och Wii U, långa, långa perioder mellan spelsläppen och när spel väl släpps är det riktiga bottennapp.

Man utelämnar också en hel del information om både konsolen, "kommande spel", onlinetjänsten, UI mm. Man levererar inte heller en färdig produkt vid leverans då onlinetjänsten inte fungerar fullt ut och den är heller inte tillgänglig i alla länder. Man anger heller inget pris för tjänsten, antagligen för det kommer kosta lika mycket som till Xbox One och PS4, trots att dessa har så mycket mer funktioner och har allt integrerat. På tal om fler funktioner så fungerar inte onlinechat och onlinelobby vid lanseringen utan det "kommer senare under "hösten" om "allt går som planerat". Man måste också använda sin egen telefon och köpa en betalapp för att chatta, bjuda in kompisar, lobby etc. Onlinetjänsten (betaldelen) kommer också bara fungera i USA, Kanada och Mexico "till en början". När man betalar för att spela online får man "tillgång" till ett NES- eller SNES-spel i "en månad". Man får det "gratis" under en månad, sedan måste man betala för det. Tack Nintendo för att man får "låna" 30+ år gamla spel, när man betalar för er onlinetjänst. Hur många gånger har ni inte sålt samma spel om och om igen?

Nintendo är inskränkta som inte har en VD och andra viktiga företagsrepresentanter som pratar engelska.

Tråkigt att Nintendo inte lyckas hitta tillbaka till sin, för mig, storhetstid som varade mellan NES och GC. Efter GC har Nintendo hela tiden tagit ett steg framåt samtidigt som man tar två steg tillbaka. Den sista konsolen som jag köpte från Nintendo var GC. Kommer nog förbli så om inte Nintendo vaknar upp.

Visa signatur

Theme From Futurescope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FU-Bot:

Man levererar inte heller en färdig produkt vid leverans då onlinetjänsten inte fungerar fullt ut och den är heller inte tillgänglig i alla länder. Man anger heller inget pris för tjänsten, antagligen för det kommer kosta lika mycket som till Xbox One och PS4, trots att dessa har så mycket mer funktioner och har allt integrerat. På tal om fler funktioner så fungerar inte onlinechat och onlinelobby vid lanseringen utan det "kommer senare under "hösten" om "allt går som planerat". Man måste också använda sin egen telefon och köpa en betalapp för att chatta, bjuda in kompisar, lobby etc. Onlinetjänsten (betaldelen) kommer också bara fungera i USA, Kanada och Mexico "till en början". När man betalar för att spela online får man "tillgång" till ett NES- eller SNES-spel i "en månad". Man får det "gratis" under en månad, sedan måste man betala för det. Tack Nintendo för att man får "låna" 30+ år gamla spel, när man betalar för er onlinetjänst. Hur många gånger har ni inte sålt samma spel om och om igen?

Jag har också mina dubier om Switch (speciellt den dyra kostnaden på tillbehör - har ju för helvete fyra ungar som älskar att spela allihopa - och att betala för att kunna spela ett spel online som man redan har betalt för, det känns ju verkligen som att bita i ett surt äpple..), men.. den ser ju faktiskt jävligt rolig ut att spela på! Jag tror/hoppas/vill att Nintendo levererar denna gången.

Permalänk
Medlem

@FU-Bot:

Ja och nej. Ja, de har en ny gimmick men till skillnad från Wii U så har Nintendo har iallafall tänkt efter den här gången med Switch.

Jag har precis sett färdigt presentationen och nu så förstår jag konceptet lite bättre. Det är klart att de kan sälja en "klassisk tvspelsbox" och börja konkurrera med Sony och Microsoft igen men jag är ganska säker på att det är inte dem som Nintendo har siktat in sig på - de vill åt konsumenterna som skaffar sig surfplattor och smartphones vilket idag är typ varenda kotte på den här planeten.

Sett från det perspektivet och i det formatet så är knakilibrak specs inget annat än overkill och sedan så ska man inte glömma bort att både PS4 och Xbone har redan fått refreshs och "HD" uppgraderingar med PS4 Pro och uppkommande Scorpio. Då får man ställa sig frågan, hur länge kan Microsoft och Sony tävla om uppdateringar innan konsumenterna tröttnar?

Slutligen, jag tänker inte kommentera spelen eftersom inget av dem (som inte redan kommer till PC) tilltalade mig men jag ville ge dig min syn på saken om hårdvaran.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd

Enligt Gamespot så har Switch-versionen av Zelda problem med bilduppdateringen, massa "texture-popin" och andra liknande problem. Det var också problem med att styra siktet när man använda Joy-Con kontrollen, det var riktigt svårt. Dessa problemen hade man inte när man spelade Wii U-versionen.

Enligt Nintendo så är Switch-versionen som visas upp "prototyp-versionen", vilket låter som dålig ursäkt för varför skulle man visa upp en sådan dålig version när det är mindre än två månader kvar till lansering?

Så går det när man försöker kombinera en stationär och bärbar konsol. Hade varit så mycket bättre om Nintendo hade släppt en riktigt stationär konsol istället samt en bärbar variant för den som vill ha det.

Edit: Chattade med Spelbutiken.se. Enligt personen jag chattade med så är deras pris på hemsidan det faktiska priset som den kommer att kosta och som Spelbutiken kommer att ta. Det priset är 3,598 kr, och om det stämmer är Switch 1,208 kr dyrare än Xbox One S, 1,080 kr dyrare än PS4 samt 601 kr billigare än PS4 Pro.

Visa signatur

Theme From Futurescope.

Permalänk
Medlem

Tja med tanken på att konsollen kostar 2300 kr i Japan så blir det nog att man kanske skaffar den därifrån i detta fallet, svenska priset är ju Sjukt ifall 3600 kr stämmer, Även med frakt och moms så hamnar priset på ~3100 från Japan.

Tja inte för att jag kommer skaffa denna vid release, första intressanta spelet kommer inte fören sommaren för min del.

Köpa den från UK så hamnar priset på 3060 + frakt för er som är intresserad.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Jäkla gnällande om att den inte kommer vara så kraftfull osv. Vad är ni ute efter? Som en trogen spelare åt nintendos titlar kommer detta bli ett givet köp!

Nintendo har alltid varit mer fokuserade på spelglädje och innovation snarare än toppmodern teknik. Jag har varit konsolspelare i många år och har ägt samtliga konsoler de senaste generationerna men känner idag att det räcker gott och väl med en PC och något från Nintendo som komplement eftersom tredjepartstitlarna till PS4 och XB1 alltid släpps till PC i alla fall. De enda stationära Nintendokonsolerna jag ägt är dock GC och Wii.

Någon tog tidigare upp att Switch 'bara' är 900p men det är väl även PS4 och XB1 om jag inte minns fel?

Jag har haft både XB1 (mitt sämsta konsolköp genom tiderna) och PS4 men sålde dem till förmån för en 3DS och kan säga att den utan tvekan gett mig mer spelglädje än de förstnämnda. Wii ägde jag ett kort tag men jag störde mig väldigt mycket på rörelsekontrollerna som mest bara var en gimmick och fungerade rätt uselt i många spel men nu verkar Nintendo vara på rätt köl igen. Upplösningen var dessutom under all kritik.

Skrivet av FU-Bot:

Edit: Chattade med Spelbutiken.se. Enligt personen jag chattade med så är deras pris på hemsidan det faktiska priset som den kommer att kosta och som Spelbutiken kommer att ta. Det priset är 3,598 kr, och om det stämmer är Switch 1,208 kr dyrare än Xbox One S, 1,080 kr dyrare än PS4 samt 601 kr billigare än PS4 Pro.

Ska man göra en rättvis jämförelse får man i så fall titta på lanseringspriset och inte vad konsolerna kostar två-tre år in. Tror du att Switch fortfarande kommer att kosta 3600kr om tre år? Om jag inte minns fel låg PS4 kring 4500kr och XB1 något lägre, kring 4000kr, vid tidpunkt för release.

Lägg då även till att vi hade en betydligt starkare krona vilket innebär att de i praktiken var ännu dyrare och lanseringspriset idag hade knappast varit under 5000kr.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Om jag inte minns fel låg PS4 kring 4500kr

Den kostade 3890 vid lansering, steg väldigt fort på grund av otrolig hög efterfrågan åt andra sidan, men det är priset jag köpte den för vid release.

Ungefärligt samma pris som nu denna hamnar på, eller tja med tillbehören så blir Switchen rejält dyrare om man har behov av dom, dock antar jag att de flesta lär vilja ha en Pro kontroller åtminstone..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Den kostade 3890 vid lansering, steg väldigt fort på grund av otrolig hög efterfrågan åt andra sidan, men det är priset jag köpte den för vid release.

Ungefärligt samma pris som nu denna hamnar på, eller tja med tillbehören så blir Switchen rejält dyrare om man har behov av dom, dock antar jag att de flesta lär vilja ha en Pro kontroller åtminstone..

Där ser man Men man måste som sagt även ha i åtanke att kronan var väldigt mycket starkare då (ca 6.50kr/$ vid PS4-lanseringen mot dagens 9kr/$) och tar man hänsyn till det så är 3599kr egentligen ganska billigt. Jag har som sagt svårt att tänka mig att PS4 skulle lanseras för under 5000kr om den hade släppts idag.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Funderar på att avboka min, känns som en ganska svag lineup på lauch får mig då jag inte är så intresserad av Zelda :/ kan lika gärna vänta till Super Mario kring jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@ågren:

kronan har varit svagare innan utan dessa överpriser, man e ju inte född igår lixom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Funderar på att avboka min, känns som en ganska svag lineup på lauch får mig då jag inte är så intresserad av Zelda :/ kan lika gärna vänta till Super Mario kring jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja lanseringstitlarna var inte mycket att hänga i granen men så är det nästan alltid. PS4 hade i stort sett bara Killzone och Knack (båda sög) och XB1 hade Forza och någon annan titel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

@ågren:

kronan har varit svagare innan utan dessa överpriser, man e ju inte född igår lixom.

Syftar du på PS3 som kostade 6000 spänn vid release? Första versionen av Xbox kostade runt 4000 spänn, PS2 kostade 5000 spänn för 15 år sen etc. På vilket sätt är 3599kr ett överpris för en nylanserad konsol med dagens penningsvärde?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Där ser man Men man måste som sagt även ha i åtanke att kronan var väldigt mycket starkare då (ca 6.50kr/$ vid PS4-lanseringen mot dagens 9kr/$) och tar man hänsyn till det så är 3599kr egentligen ganska billigt. Jag har som sagt svårt att tänka mig att PS4 skulle lanseras för under 5000kr om den hade släppts idag.

Det är sant att dollarn är hög idag, men kronan är rejält hög mot Euron högre en vad den var vid PS4 lansering, samma gäller pund, rejält mycket högre.

Switch kostar 329€ innom Euro zonen ser det ut som samt UK kostar den 279.99 pund.

Dvs Sverige betalar OCKER Priser för denna enhet om 3600 är det faktiska priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Syftar du på PS3 som kostade 6000 spänn vid release? Första versionen av Xbox kostade runt 4000 spänn, PS2 kostade 5000 spänn för 15 år sen etc. På vilket sätt är 3599kr ett överpris för en nylanserad konsol med dagens penningsvärde?

Syftar på allt som har med hårdvara att göra.
Har uppgraderat saker minst en gång/halv år innan, nu pga att det inte händer nått å att det helt plötsligt kostar både en arm å ett ben så blir det när man verkligen måste...

Suger

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Värt att påpeka att 3DS låg runt 2500kr vid lanseringen. 249 dollar i USA. Jag köpte min för 1999kr från CDON 2011-06-30, då hade den redan prissänkts men innan Ambassador-kampanjen tagit slut.

Portabla prylar med någon form av prestanda är sällan billiga. Se bara på spellaptops. Helt andra krav och kostnader när något ska vara portabelt, gå att kyla och helst inte explodera. Och fortfarande kunna drivas på batteri. En stationär spelkonsoll är jämförelsevis simpel och med små krav.

Permalänk
Avstängd

Batteriet i Switch går inte att byta ut själv utan man måste skicka in hela konsolen till Nintendo som byter ut det mot en avgift och efterom vi inte har Nintendo här i Sverige utan endast Bergsala, som vi redan vet lägger på några hundra på varje konsol för att fylla sina plånböcker, så kommer det kosta vad? 10-15% mer än om Nintendo hade ett eget servicecenter som i många andra länder.

Det tar också 3 tim att ladda batteriet, ett batteri som kan ha så lite speltid som 2.5 tim. Det tar alltså längre tid att ladda det än vad man potentiellt kan spela med det. Ännu en hårdvarudel som Nintendo snålar in på trots överpriset man satt, eller rättare inte sätter i EU utan som importörerna och distributörerna själva sätter.

Skrivet av ågren:

Nintendo har alltid varit mer fokuserade på spelglädje och innovation snarare än toppmodern teknik.

Ska man göra en rättvis jämförelse får man i så fall titta på lanseringspriset och inte vad konsolerna kostar två-tre år in. Tror du att Switch fortfarande kommer att kosta 3600kr om tre år? Om jag inte minns fel låg PS4 kring 4500kr och XB1 något lägre, kring 4000kr, vid tidpunkt för release.

Nej, Nintendo har inte alltid varit mer fokuserad på spelglädje, det är bara något som Nintendoanhängare började säga när Wii kom eftersom Nintendo då gått från att ha mer än acceptabel hårdvara till att ha sämst. Se bara på GC mot PS2, där låg Nintendo mycket längra fram än Sony när det gäller prestanda. Nintendo började runt 2006 säga att "vi satsar på spelglädje", man tog alltså det påståendet från Nintendoanhängarna själva. Nintendo tycker själva att Wii har bra grafik för innan lanseringen sa Iwata att "When you turn on Revolution, and see the graphics, you will say "Wow."

Är en rättvis jämförelse att jämföra betydligt mer kraftfulla stationära konsoler mot Nintendos underpresteranda portabla konsol som man försöker kränga som stationär som kan bli portabel? Nej.

Skrivet av ågren:

För att Switch är som sagt en portabel konsol (se bara på prestandan) som Nintendo försöker kränga som stationär som kan bli portabel. Sedan kostade PS2 $299 vid lanseringen och inget annat.

Visa signatur

Theme From Futurescope.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FishTank:

Japp Breath of the Wild kommer tredje mars: https://youtu.be/zw47_q9wbBE?t=218

Är det verkligen helt säkert att Zelda kommer till Wii U och den 3/3 i så fall?

Jag förbokade Breath of the Wild på DiscShop 2014-09-22 och jag är väldigt rädd för att bli blåst på det här Zelda-spelet.

På DiscShop står Breath of the Wild till Wii U att det ska släppas "Under 2017", och under min förbokning står det "Preliminärt 2017-12-31" medans Switch versionen är den enda som har det riktiga 2017-03-03 datumet angivet.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag vägrar köpa Switch enbart för det nya Zelda.

Hoppas verkligen att Nintendo håller vad dem lovat, en förbokning på snart 3 år är ganska lång tid så jag förväntar mig detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ont om intressanta spel vid lanseringen, de intressanta som faktiskt nämns kommer först senare. Förhoppningsvis får vi veta mer om lanseringstitlarna inom kort, det är ju bara 1,5 månad till lansering.

Zelda: Breath of the Wild blir svår att motstå dock, så blir nog att förboka. Får se under dagen och helgen. Xenoblade Chronicles 2 och Super Mario Odyssey är rätt givna köp med. Hade dock hoppats på någon till riktigt stor titel vid lanseringen, gärna något lite mer oväntat men riktigt lovande.

Switch som plattform? Har inte sett så mycket av materialet ännu men min tveksamhet till den fortsätter tyvärr. Hade lätt föredragit en kraftfullare stationär konsol personligen.

Något sagt om VC?

Jag kommer nog att köpa WiiU versionen av Zelda och avvakta lite med Switch tills jag ser hur det det går. Blev lite bränd med förbokningen på WiiU när lanseringstitlar inte dök upp. Fast det är klart, när Pikmin 4 släpps så blir det ett köp

Skrivet av fammo:

Jag (mfl?) är väl inte oroliga för frånvaro av Nintendos "magi", utan snarare att prestandan inte räcker till för att locka till sig och hålla kvar 3:e-partarna som behövs för att Switch ska bli en succé.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag kommer nog att köpa WiiU versionen av Zelda och avvakta lite med Switch tills jag ser hur det det går. Blev lite bränd med förbokningen på WiiU när lanseringstitlar inte dök upp. Fast det är klart, när Pikmin 4 släpps så blir det ett köp

Jag (mfl?) är väl inte oroliga för frånvaro av Nintendos "magi", utan snarare att prestandan inte räcker till för att locka till sig och hålla kvar 3:e-partarna som behövs för att Switch ska bli en succé.

Då det verkar som att Wii U-utgåvan ska släppas samma dag så blir det så för mig med. Kommer köpa om spelet när jag köper en Switch med samtidigt. Eller om jag förbokar Master Edition av spelet redan nu, rätt sugen på den faktiskt. Och väntar med Switch.

Verkar som att spel kommer avslöjas fram till lanseringen, rätt spridda skurar. Exempelvis Pikmin 4's frånvaro får mig att anta att den presenteras närmare lansering. Nintendo var väl nästan klar med den en lång tid tillbaks?

Jag håller med dig om svaret till den andra användaren. Blir det åter så att tredjepart oroar sig för prestandan och är återhållsam eller skippar lansera spel så var blandannat systemvalet som väntat rätt uselt. Avsaknaden av tredjepart under morgonen gav iallafall mig en tveksam känsla men mer presenterades senare under dagen. Bortsett från FIFA möjligen så har jag inte sett något riktigt stort spel presenteras ännu. Eller ja, Skyrim möjligen då.

Hade Nintendo avslöjat ett tyngre Pokemon-spel till den i sändningen hade intrycken varit helt annorlunda skulle jag tro, och det hade garanterat att fler konsoller sålts. När inte ens Mario-spelet är en lanseringstitel utan kommer lagom till jul så behövs något stort att täcka upp. Mer än Zelda då förstås.

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite på NintendoAmericas twitter och såg den här bilden med några spel som kommer till Switch den närmaste tiden.

https://twitter.com/NintendoAmerica/status/820006323328864256

Skrivet av anon183825:

Är det verkligen helt säkert att Zelda kommer till Wii U och den 3/3 i så fall?

Enligt Nintendo själva kommer Zelda till Wii U den 3/3: https://twitter.com/NintendoAmerica/status/819772453207449600

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/