Permalänk

budget speldator 8000kr

Tjaa, såg den här videon för ett tag sen och är i behov av en ny dator, tänker inte lägga ner så mycket pengar då jag inte spelar så mycket nu för tiden! men spelen jag spelar mest just nu är väl typ cs:go och gta v! vill gärna kunna köra på så höga settings som möjligt i gta och samtidigt ligga på runt 100fps (för att slippa så mycket lagg som möjligt) är dock ganska okunnig! anledningen att jag har så låg budget är då jag också behöver en ny skärm, helst 144hz då det hjälper i cs! skicka gärna tips på en bra skärm som inte e allt för dyr
här e videon jag såg, dock finns typ inget av delarna på komplett. men kanske finns bättre sidor? inet är ju ganska populär annars
video: https://www.youtube.com/watch?v=O3F5CGqqA_I&list=PLTW2MN17j-L...

Permalänk

Om jag var du skulle jag kolla vad som finns på marknaden innan du kollar nyköp, går att få en riktig best begagnat för den slanten

Kolla här eller på marknaden, du kan få ett riktigt kap för 7-8000:- !

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

@The_wazzek
Vad har du för grejer idag? Tänkte mest på chassi, nätagg, ssd/hdd som du kan flytta med för att evetuellt spara in en peng där.

Då skulle du kunna köpa ett Uppgraderingspaket och grafikkort bara, samt evetuallt kolla på en beg skärm.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@The_wazzek
Vad har du för grejer idag? Tänkte mest på chassi, nätagg, ssd/hdd som du kan flytta med för att evetuellt spara in en peng där.

Då skulle du kunna köpa ett Uppgraderingspaket och grafikkort bara, samt evetuallt kolla på en beg skärm.

cpu: intel xeon E5420 2,5ghz
ram okänt 4gb
gpu: geforce gt 640
hårddisk: segate green barracuda 1,8tb
det sitter i en gammal dell precision t5400 med win 7 ultimate
så ingenting som är det bästa att uppgradera? inte vet jag cs idag ligger jag på runt 60fps på min settings hade dock 100 plus för ett tag sen, men den börjar väl säkert bli trött gta v är jag osäker på fps å settings men säkert de lägsta å kunde även där spela laggfritt för ett år sen, men nu ligger jag på max 30 typ å laggar mycket :/ funderat annars på en komplett gamer men dom är väl säkert överprisade?

Permalänk
Skrivet av ajaxoptimal7:

Om jag var du skulle jag kolla vad som finns på marknaden innan du kollar nyköp, går att få en riktig best begagnat för den slanten

Kolla här eller på marknaden, du kan få ett riktigt kap för 7-8000:- !

jo det gör det ju, men då gäller de att köpa av någon som har rent mjöl i påsen så man inte får massa problem sen

Permalänk

@The_wazzek: Har köpt här på marknaden flera gånger och aldrig råkat ut för något problem, man köper ju endast om dom har haft tidigare annonser samt varit medlem längre än några månader!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk

jo de e klart men tycker det ser dåligt ut på marknaden :/

Permalänk

Nån som kanske kan sätta ihop en lista till mig?