HDMI startar inte ljud på tv, (tv finns inte i ljudinställning på datorn)

Permalänk
Medlem

HDMI startar inte ljud på tv, (tv finns inte i ljudinställning på datorn)

Upplever att jag inte kan ansluta med hdmi till tv utan att ljudet kommer till tvn, bara speaker på datorn. (Tv:n finns heller inte i ljudinställningar) utan enda sättet är att sätta datorn på sleep eller starta om den medans hdmi sladden är i så kommer ljudet till tvn och tvn dyker helt plötsligt upp i ljudinställningar? Några lösningar där? Har de senaste drivrutinerna för gpu. Och ljudinställningarna har att de ska lista de enheter som inte är anslutna (så att de enheter är utgråade) och ingen tv finns där heller.

Tack iförhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Upplever att jag inte kan ansluta med hdmi till tv utan att ljudet kommer till tvn, bara speaker på datorn. (Tv:n finns heller inte i ljudinställningar) utan enda sättet är att sätta datorn på sleep eller starta om den medans hdmi sladden är i så kommer ljudet till tvn och tvn dyker helt plötsligt upp i ljudinställningar? Några lösningar där? Har de senaste drivrutinerna för gpu. Och ljudinställningarna har att de ska lista de enheter som inte är anslutna (så att de enheter är utgråade) och ingen tv finns där heller.

Tack iförhand!

Har du kollat så att DHCP är aktiverat?

Om om inte, kolla ifall du kan slå på det manuellt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Har du kollat så att DHCP är aktiverat?

Om om inte, kolla ifall du kan slå på det manuellt.

/Lifooz

What? Dhcp har ingenting med ljudinställningar att göra. DHCP är för blandannat ip-adresser

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

What? Dhcp har ingenting med ljudinställningar att göra. DHCP är för blandannat ip-adresser

Skickades från m.sweclockers.com

Ouff, glömde mig, har tillbringat 2 dagar vid företagets server. Så det är lätt att blanda ihop saker och ting.

Det jag egentligen syftade på var den så kallade handskakningen mellan enheter.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@thu3n: Testa med att inaktivera/avinstallera nvidia's HD-Ljud/drivisar OM du har nvidia och ett ljudkort på moderkortet eller separat.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ouff, glömde mig, har tillbringat 2 dagar vid företagets server. Så det är lätt att blanda ihop saker och ting.

Det jag egentligen syftade på var den så kallade handskakningen mellan enheter.

/Lifooz

Hur ska jag kolla det? Har testat på flera olika tv-apparater, så de lär ligga på datorn? Vet vad threeway handshake innebär men hur kollar jag de?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av styggson:

@thu3n: Testa med att inaktivera/avinstallera nvidia's HD-Ljud/drivisar OM du har nvidia och ett ljudkort på moderkortet eller separat.

Har redan testat det:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här hjälper dig tyvärr inte alls, men det är precis lika dant för mig.

Hade varit skönt att få en lösning!

Mvh

Jonas

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade till senaste Bios för ett tag sen. Sedan dess är problemet borta.

Mvh

Jonas