Jag misstolkar inget, du är för att låta minderåriga supa och anledningen är irrelevant. Jag förstår inte vad du ser så svårt med att bespara barnen att se sina föräldrar påverkade. Men jag antar att dina så "nyttiga" alkoholvanor inte innefattar att sluta helgsupa när kidsen kommer. Att lära ut genom att avstå är också en väg att gå.
För att det är minst lika lagligt och naturligt att ens föräldrar har tagit lite öl/vin eller liknande. Har inget nämnt om att vara helsupna under bordet, det är du som tolkar, inte jag. Men att totalt ignorera alkohol i 18 år, för att barnen inte ska se något tvivlar jag på att någon förälder gör, någonstans.
Och det är rätt lustigt att hela världen klarar av alkohol problemen, utom just svenskarna, trots att alla andra har tillgång till sprit både tidigare och enklare än vi har. Men jag antar att i din syn är hela EU alkoholister...
Sex och hångel är väl förövrigt något helt lagligt, naturligt och ofarligt för 15-åringar, så jag förstår inte vad du skulle vilja ha sagt med det.
Det är straffbart enligt lag för en 15 åring att göra dessa saker med en 14 åring, under våldtäkt mot barn. http://www.umo.se/sex/aldersgrans-for-sex/ Det är mao högst olagligt att låta 15 åringen virra runt, utan att vara 100% säker på vf de gör. Men jag antar att det är ingen fara för dig, då det är så naturligt?
Och en fylla må inte vara bra för en 15 åring... men graviditet är livsförstörande i den åldern. Prioritera ffs...
Du pratar fortfarande om tonåringar, då det redan är för sent om du gett dem en anledning att bli intresserade. Klart som fan att en tonåring skaffar sprit om denne vill. Du verkar ju inte ens förstå mitt argument, så läs om och läs rätt.
Inte intresserad att förstå ditt argument längre, då jag inte lever i Eutopia. Och vem fan utom tonåring tror du jag ens syftar på? Tror du jag menar att 7 åringen ska ut o supa? är du så pass dum att du tror jag skulle ge sprit till en yngre än tonåren? Eller är detta åter en av dina misstolkningar?
Jag har pratat om tonåringen, för det är det jag inte håller med dig om. Under det har jag redan sagt, flera gånger, att jag håller med. Så sluta tramsa nu ffs... två andra ovan förstår exakt vad jag menar. Det är bara du som väljer att misstolka det. Om vi är överens om det, så kan vi lägga ner, då vi håller med varandra.