Comviq lanserar kampanj med Zara Larsson, Kakan Hermansson, Alex "The Mauler" Gus.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

@ÖrjanKlas

Fann just denna bok, nej nej, inte Mein Kampf. Utan den stora Kakboken, kanske kan va nått för dig?
http://www.manadensbok.se/Media/103265.pdf

Den handlar om jämställdhet så jag behöver inte läsa.. Jag är mycket påläst inom området och det synts tydligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ÖrjanKlas:

Eller så kan man tänka att vi faktiskt kan leva i ett samhälle där man hjälper varandra. Vi har uppenbarligen olika uppfattningar men jag vill gärna ha ett samhälle där de friska kan hjälpa de sjuka sen kan man ju tolka jämställdhet på olika sätt förstås... Men jag tror på kärlek och inte murar.

Vi lever i ett samhälle där vi gärna hjälper andra men absolut inte med våra egna pengar.

Den modellen fungerar inte jag tror på murar.

Om någon påstår att murar inte fungerar så bygg en högre mur helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av ÖrjanKlas:

Jag menar väldigt kritisk det var fel ordval..

debatt om hur man gör samhället bättre? vill du skapa en bättre värld gör nånting med dina händer,
åk nånstans hjälp fattiga i långtbortistan, välj något ställe som inte har så mycket krig,

Dom som krigar kan se dig som ett "hot target" då du inte är därifrån.
nationalister finns överallt märkligt nog är det väldigt många i U-länder. dom skyller också på oss västerlänningar osv..

håll seminarium om 5-10år att hjälpa andra, var inte öppet gay mot alla du möter, trist men så är det.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg när Sweclockers inte var Flashback?

Jag gillade forumet då.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Visst ska man inte ta med personer i kampanjer om sitt företag, som förespråkar våld och hat och förnedrar svenska tjänstemän som även dött för Sverige för att tjäna landet utifrån det förutsättningar det erhåller.

Denna kampanj var inte alls något med yttrandefrihet eller ens för den delen vidga sina vyer när det är vänsterextremister som är minst lika dåliga som högerextrema, däremot blir man lite piss på personer som hatar de människor som faktiskt försöker tjäna landets befolkning.

Blir dock inte förvånad om Comviq kommer finanserna raketer åt folket som ska ha dessa till skjuta mot poliser och andra människor i samhället, det är uppenbart Sverige fientligt företag. Som endast bidrar till mer segregation och hat i samhället, ska man bränna cash så borde det kanske vara mer för ett mer gemensam samhälle.

Permalänk
Avstängd

Zara Larsson.
Förebild.

Hatar vita män.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Kommer ni ihåg när Sweclockers inte var Flashback?

Jag gillade forumet då.

Var lugn denna tråden är låst imorgon:)

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Vi lever i ett samhälle där vi gärna hjälper andra men absolut inte med våra egna pengar.

Den modellen fungerar inte jag tror på murar.

Om någon påstår att murar inte fungerar så bygg en högre mur helt enkelt.

Hur hjälper man utan pengar? Allt handlar om pengar. Volontärarbete är inte tillräckligt. Varför går det bra att använda pengar att bygga en högre mur men inte hjälpa andra i nöd?

Skrivet av Grönahunden:

debatt om hur man gör samhället bättre? vill du skapa en bättre värld gör nånting med dina händer,
åk nånstans hjälp fattiga i långtbortistan, välj något ställe som inte har så mycket krig,

Dom som krigar kan se dig som ett "hot target" då du inte är därifrån.
nationalister finns överallt märkligt nog är det väldigt många i U-länder. dom skyller också på oss västerlänningar osv..

håll seminarium om 5-10år att hjälpa andra, var inte öppet gay mot alla du möter, trist men så är det.

Ursäkta mig men du vet inte vad jag gör, faktiskt så gör jag redan något nu.. jag hjälper vissa här på forumet som inte är så insatta att bli engagerade istället. Sen gäller det att rösta på rätt parti det blir liksom hela grunden.. jag respekterar din åsikt men du drar väldiga märkliga slutsatser just nu.

Permalänk
Skrivet av ÖrjanKlas:

Ursäkta mig men du vet inte vad jag gör, faktiskt så gör jag redan något nu.. jag hjälper vissa här på forumet som inte är så insatta att bli engagerade istället. Sen gäller det att rösta på rätt parti det blir liksom hela grunden.. jag respekterar din åsikt men du drar väldiga märkliga slutsatser just nu.

om vi har ex: 20 personer i denna forumtråd som inte är så insatta, hur många har du hjälpt bli engagerade, hur många faller över på "fel sida" ?

eftersom du tycker jag har märkliga slutsatser, vore kul du kunde summera mina åsikter vad jag tycker

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drulovic:

Calle Schulman

https://www.instagram.com/p/ePhMYxsnhl/

"Blivit vittne till Svenskarnas Parti och deras demonstration. Och jag måste säga det: ni som kastar knallskott mot dem. Vattenballonger. Ni som spottar på dem och slåss med dem fysiskt - jag älskar er. Och önskar jag var lika modig."

Här har vi definitionen för yttrandefrihet och allas lika värde...såvida du inte tycker lika. Återigen så är yttrandefriheten enkelriktad och det goda våldet är legitimerat, med andra ord en klockren kandidat till kampanjen. För det var väl åsikter utanför bubblan som det gällde?

Inte visste jag att han var en våldsförespråkare, men man lär sig något nytt varje dag.

Jag tycker det är för få röstningsalternativ i tråden, för visst borde Comviq få engagera sig politisk. Men de borde inte blanda sig in bland de allra mesta hatare, våldsförespråkare, kvinnomisshandlare, ihopklumpare av folk som de kan hitta och frivilligt ställde upp.
Det finns såklart värre skitstövlar i landet , men de ställde nog inte upp. -Jag tänker t.ex. på hagamannen, Örebromannen, Peter Mangs o.s.v.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ÖrjanKlas:

Hur hjälper man utan pengar? Allt handlar om pengar. Volontärarbete är inte tillräckligt. Varför går det bra att använda pengar att bygga en högre mur men inte hjälpa andra i nöd?

Ursäkta mig men du vet inte vad jag gör, faktiskt så gör jag redan något nu.. jag hjälper vissa här på forumet som inte är så insatta att bli engagerade istället. Sen gäller det att rösta på rätt parti det blir liksom hela grunden.. jag respekterar din åsikt men du drar väldiga märkliga slutsatser just nu.

Hjälper utan pengar, ja du, det är det de flesta vänstermänniskor gör... jag anta'r att skribenten avsåg ofoget att vara generös med andras pengar. Då är det lätt att spendera.

Det är så mycket dubbelmoral och floskler i "politikindustrin" och bland "aktivister" att man blir rent illamående. Det som stör mest är att man själv blir tvungen att finansiera alla idiotier då man är tungt beskattad. Det är lätt att gå på bidrag och tycka att det är häftigt med höga skatter. Tvi.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag är inte direkt stormförtjust i någon av dessa profiler de valt, eller känner inte till dem tillräckligt bra för att ha en åsikt. Men mycket av det som sägs här, får mig som kvinna, att vilja lämna Swec för gott. Det har blivit typ lika onyanserat här som det är på flashback.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Kommer ni ihåg när Sweclockers inte var Flashback?

Jag gillade forumet då.

Håller med innerligt!

Jag fick hjälp av en vänlig medlem att hitta snapshots av hur sidan sett ut genom åren. Där ser man att år 2008 var det någon på Sweclockers som tyckte vi behövde en "övriga ämnen" i forumet.

Var ett betydligt mer teknik och datorfokuserat forum före 2008! Måste varit betydligt mindre bråk och konflikter också.

Här är sidan förresten: https://web.archive.org/web/*/http://www.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Inte visste jag att han var en våldsförespråkare, men man lär sig något nytt varje dag.

Jag tycker det är för få röstningsalternativ i tråden, för visst borde Comviq få engagera sig politisk. Men de borde inte blanda sig in bland de allra mesta hatare, våldsförespråkare, kvinnomisshandlare, ihopklumpare av folk som de kan hitta och frivilligt ställde upp.
Det finns såklart värre skitstövlar i landet , men de ställde nog inte upp. -Jag tänker t.ex. på hagamannen, Örebromannen, Peter Mangs o.s.v.

Tänkte lägga till fler extremister men av respekt mot känsliga användare avstod jag.

Skrivet av Yorg:

Kommer ni ihåg när Sweclockers inte var Flashback?

Jag gillade forumet då.

Skrivet av landmarks:

Jag är inte direkt stormförtjust i någon av dessa profiler de valt, eller känner inte till dem tillräckligt bra för att ha en åsikt. Men mycket av det som sägs här, får mig som kvinna, att vilja lämna Swec för gott. Det har blivit typ lika onyanserat här som det är på flashback.

Comviqs kampanj är reklam för just Flashback dvs yttrandefrihet på riktigt och båda era inlägg är ett människoförakt mot oliktänkande. Skrämmande tankesätt och en farlig utveckling för Sverige och direkt anledning till att SD existerar. Ni får klaga till ledningen på Sweclockers som skapat ett forum där man faktiskt får prata om annat än just datordelar.

Här har ni ett bra klipp från Josefsson som ni kan lära av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag orkar inte läsa allas inlägg hittills, men kom igenom första sidan iaf.

Jag kommer säga upp mitt comviq abonnemang inom de närmsta dagarna pga detta. Jag tycker det är trevligt att dom har börjat engagera sig i ämnen som spelar roll för befolkningen trots att dom endast gör detta för bra PR. Men jag kan inte stödja detta pga personerna dom valt. Hade dom valt personer som faktiskt står på vettiga grunder och inte har enorm dubbelmoral så hade det inte stört mig.

Jag lämnar comviq av anledningen Zara Larsson och Kakan Hermansson.
Kakan för sitt polishat och Zara för sitt enorma manshat. Förstår inte hur man kan stå för mänskligheten om man hatar på poliserna och anser att män är det värsta som hänt jorden.
Visst, dom får ha sin yttrandefrihet. Det är inget jag vill ta ifrån dom. Men jag har min yttrandefrihet också och jag kan välja att stödja vem jag vill.

Om jag har en produkt av ett företag som stödjer aktiv bombing av flyktingar eller tycker att svarta personer ska vara slavar så kommer jag säga upp allt jag har med dom. Jag tänker inte supporta företag jag inte delar åsikter med

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Tänkte lägga till fler extremister men av respekt mot känsliga användare avstod jag.

Comviqs kampanj är reklam för just Flashback dvs yttrandefrihet på riktigt och båda era inlägg är ett människoförakt mot oliktänkande. Skrämmande tankesätt och en farlig utveckling för Sverige och direkt anledning till att SD existerar. Ni får klaga till ledningen på Sweclockers som skapat ett forum där man faktiskt får prata om annat än just datordelar.

Här har ni ett bra klipp från Josefsson som ni kan lära av.

https://www.youtube.com/watch?v=J0dXT5jAsF8

Hur var mitt inlägg människoförakt?

Halmgubbe much?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Hur var mitt inlägg människoförakt?

Halmgubbe much?

Du får gärna motivera ditt inlägg trots att det syns klart och tydligt att du ogillar oliktänkande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Comviqs kampanj är reklam för just Flashback dvs yttrandefrihet på riktigt och båda era inlägg är ett människoförakt mot oliktänkande. Skrämmande tankesätt och en farlig utveckling för Sverige och direkt anledning till att SD existerar.

Det finns viss humor i att du anser att kritik mot att nivån på diskussionen är för låg är "ett människoförakt mot oliktänkande" samtidigt som du i denna tråd hånar dem som inte delar dina åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Du får gärna motivera ditt inlägg trots att det syns klart och tydligt att du ogillar oliktänkande.

Men vänta lite nu, jag uttryckte att jag gillade Sweclockers när det var ett renodlat teknikforum, du intar då direkt en försvarsposition, går till angrepp och hävdar att jag hyser människoförakt samt försöker klistra åsikter på mig. Sen är det JAG som inte gillar oliktänkande?

Kettle to pot, you're black.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av lntg:

Det finns viss humor i att du anser att kritik mot att nivån på diskussionen är för låg är "ett människoförakt mot oliktänkande" samtidigt som du i denna tråd hånar dem som inte delar dina åsikter.

Kritisera folk som är antidemokrater och emot oliktänkande. Kampanjen är fylld av sådana personer som några få i tråden försöker på något vis framställa som goda förebilder, det är humor om något.

Skrivet av Yorg:

Men vänta lite nu, jag uttryckte att jag gillade Sweclockers när det var ett renodlat teknikforum, du intar då direkt en försvarsposition, går till angrepp och hävdar att jag hyser människoförakt samt försöker klistra åsikter på mig. Sen är det JAG som inte gillar oliktänkande?

Kettle to pot, you're black.

Tråden handlar om yttrandefrihet och du skrev:

Att du i efterhand försöker rekonstruera bevisar bara min poäng.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som inte gillar Flashback , klicka inte på Flashback , ni som inte gillar "icketekniktrådar" låt bli dom då , hur svårt kan de vara ?
Sen att dom som ogillar den här delen av forumet är bland dom mest aktiva här...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Men vänta lite nu, jag uttryckte att jag gillade Sweclockers när det var ett renodlat teknikforum, du intar då direkt en försvarsposition, går till angrepp och hävdar att jag hyser människoförakt samt försöker klistra åsikter på mig. Sen är det JAG som inte gillar oliktänkande?

Kettle to pot, you're black.

Du hann alltså läsa tillräckligt många inlägg för att kunna komma fram till att sweclockers numera är flashback innan det gick upp för dig att "hmm, denna tråden handlar nog fan inte om teknik" och således bara kunde klickat bort den, om du nu bara är intresserad av teknikdiskussioner? Att tråden dessutom ligger under "Övriga ämnen > Akademiska ämnen" borde också varit en hint om att den kanske inte handlar om teknik.

Hade diskussionen om nya Ryzen spårat in på huruvida Kakan eller Zara Larsson är bra representanter för...ja, någonting egentligen, så hade jag väl förstått om du tröttnade, men du har ju gjort ett aktivt val att läsa här, bara för att bli putt när folk inte tycker som du tycker att de borde tycka.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mr_sQuinty:

Ni som inte gillar Flashback , klicka inte på Flashback , ni som inte gillar "icketekniktrådar" låt bli dom då , hur svårt kan de vara ?
Sen att dom som ogillar den här delen av forumet är bland dom mest aktiva här...

Du har helt rätt! Har gjort mitt sista inlägg i trådar som inte har med teknik att göra. Tråkigt bara att plats och tid tas till trådar som inte har här att göra.

Crockett/ Klart slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Du har helt rätt! Har gjort mitt sista inlägg i trådar som inte har med teknik att göra. Tråkigt bara att plats och tid tas till trådar som inte har här att göra.

Crockett/ Klart slut!

Så bara för att att det inte handlar om grafikkort eller nätaggregat så ska man inte få tala om något annat?

Du tycker alltså att vi inte ska få ha rättigheten till att diskutera, använda vår yttrandefrihet?

Att jämföra Flashback o Sweclockers är löjligt. Vi vet alla, även de som låtsas om något annat, att de forumen inte är lika på något sätt. Flashback är betydligt extremare på alla sätt och vis samt har forumdelar man knappt vill röra med tång. LÅNGT ifrån vad Sweclockers är.

Förmodligen passade inte diskussionen dig efter den ställning som de flesta här tar. Och det är upp till dig. Men kom inte och säg att vi inte ska få ha möjligheten att diskutera!

Passar det inte, ja, det är bara o gå vidare!

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

om vi har ex: 20 personer i denna forumtråd som inte är så insatta, hur många har du hjälpt bli engagerade, hur många faller över på "fel sida" ?

eftersom du tycker jag har märkliga slutsatser, vore kul du kunde summera mina åsikter vad jag tycker

Jag skrev det angående din förmåga att gå helt off topic och börja prata om nationalism helt plöstligt.

Skrivet av videopac:

Hjälper utan pengar, ja du, det är det de flesta vänstermänniskor gör... jag anta'r att skribenten avsåg ofoget att vara generös med andras pengar. Då är det lätt att spendera.

Det är så mycket dubbelmoral och floskler i "politikindustrin" och bland "aktivister" att man blir rent illamående. Det som stör mest är att man själv blir tvungen att finansiera alla idiotier då man är tungt beskattad. Det är lätt att gå på bidrag och tycka att det är häftigt med höga skatter. Tvi.

Jaha vilka hjälper utan pengar då? Sverige har en av världens högsta bistånd om man tar hänsyn till BNI. Jag håller med om att det är störande att finansiera nazister...

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig? Får ni sämre täckning av detta eller?
Att man ska göra så stor sak av allt

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Vem bryr sig? Får ni sämre täckning av detta eller?
Att man ska göra så stor sak av allt

Klart man måste bli arg. På samma sätt som när någon i affekt säger att alla män är våldsamma, då måste man som man bli kränkt.

EDIT: Eftersom det verkar svårt att förstå i text lämnar jag denna här nu: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Permalänk
Medlem

Jag har Comviq, men inte orkar jag bry mig om detta för det. Jag betalar bara för ett telefonabonnemang, inte en politisk uppståtelse.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Klart man måste bli arg. På samma sätt som när någon i affekt säger att alla män är våldsamma, då måste man som man bli kränkt.

Instämmer helt, tycker det är skrämmande att alltför många har en tendens att legitimera våld och extremism om det passar agendan.

Ett sådant land vill jag inte leva i. #jagärhär.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag flyttade mitt nummer för ett halvår sen från detta företag, idag blir dagen när jag hjälper sambon att byta operatör också. Varken hon eller jag är intersserade utav att ge pengar till ett sånt företag.

Visa signatur