Permalänk
Medlem

Pris på oöppnat moderkort utan kvitto?

Hejhej! Jag vann ett moderkort (MSI Z170A Gaming Pro Carbon) i en tävling och behöver inte det, så jag tänkte sälja det i befintligt, oöppnat skick, men tyvärr utan kvitto eller liknande. Nytt kostar ett sånt 1549, så ungefär vad tror ni att jag kan sälja mitt oöppnade exemplar för? 75 % av priset kanske? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är väl bara och höfta lite lägre och sedan låta det bli budgivning, vildarna lär nog veta bäst vad det är värt för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är väl bara och höfta lite lägre och sedan låta det bli budgivning, vildarna lär nog veta bäst vad det är värt för dom.

Bra idé! Jag är ganska ny här på forumet men antar att man kan och får starta en auktionstråd här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strejk:

Bra idé! Jag är ganska ny här på forumet men antar att man kan och får starta en auktionstråd här?

Nej, det finns en marknad där du kan annonsera för en slant.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strejk:

Det är som sagt marknaden som gäller, men när du skapar en annons så kan du välja att ha en diskussionstråd kopplad till annonsen för t.ex. budgivning.

Permalänk
Medlem

Kan du visa att det är en vinst, länk till tävlingen, mailet som bekräftade vinsten eller något liknande, så kan du väl teoretiskt använda det som kvitto för bevis ifall någon hävdar att det är stöldgods.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Kan du visa att det är en vinst, länk till tävlingen, mailet som bekräftade vinsten eller något liknande, så kan du väl teoretiskt använda det som kvitto för bevis ifall någon hävdar att det är stöldgods.

Oj jag tänkte inte ens på att det kunde tolkas som stöldgods; jag tänkte snarare på garanti och sånt... Men jag kan kolla med tävlingsarrangörerna om jag kan få något! Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nej, det finns en marknad där du kan annonsera för en slant.

Okej tack så mycket!

Permalänk
Avstängd

Tyvärr kan du inte lägga upp detta på marknaden heller då du än så länge inte har tillgång till denna. Du måste vara medlem i minst 3 månader innan du får lägga upp annonser.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Strejk: Det är väl mest därför folk vill se kvitto vid privat försäljning idag, då man inte längre kan handla i god tro.
Sen angående garanti så beror det ju även på om företagen tillåter garantin mer än till förstaköparen eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tyvärr kan du inte lägga upp detta på marknaden heller då du än så länge inte har tillgång till denna. Du måste vara medlem i minst 3 månader innan du får lägga upp annonser.

Ajfan... Har du förslag på var jag annars kan sälja det? Blocket eller tradera känns dumt för en så specifik produkt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Strejk:

Ajfan... Har du förslag på var jag annars kan sälja det? Blocket eller tradera känns dumt för en så specifik produkt

Jag skulle nog satsa på Blocket då jag själv inte är något fan av tradera. Fast det finns många andra som är så kanske de tycker annat. Har du tur så kan du säkert få ett bättre pris på Blocket än vad du fått här iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10