Permalänk
Administrativ avgift

@Blackie: Jag med antingen detta eller ett strix kort

@Bakwetu beror på om produkten kommer från deras Norge lager osv, men oftast 1-2 dagar varenda gång jag handlat där

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Permalänk
Medlem

Står "mottagen" bara för mig.. Mejlat Inet och avbeställt. Köpte ett EVGA från komplett istället.

Lite surt att INET drar pengar innan de har reserverat ordern iaf. Så nu har jag rent ekonomiskt köpt två kort sålänge.

På Komplett står det iaf reserverad.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

@Pathway:

vad står det bakom då type antal
står det samma som med spelet som ingick

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Pathway:

Då är det grönt

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Står "mottagen" bara för mig.. Mejlat Inet och avbeställt. Köpte ett EVGA från komplett istället.

Lite surt att INET drar pengar innan de har reserverat ordern iaf. Så nu har jag rent ekonomiskt köpt två kort sålänge.

På Komplett står det iaf reserverad.

Hehe min kredit på kreditkortet är nästan slut(nej, ingen skuldfälla). Har beställt en jäkla massa saker på sista tiden och ångrat mig och köpt annat.

Tips för framtiden: Handla med kreditkort och få bonusar och slipp ligga ute med egna pengar. Se bara till att ha minst lika mycket undanstoppat som du handlar för

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Beställde ASUS fe från Webhallen i afton, för leverans till lokala butiken.
med intern post borde det går fort...sååå sugen

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Har man kvar garantin på Asus kort om man sätter på vattenblock?

Edit: Skit samma. Tog ett EVGA från komplett i stället.

Nej, EVGA är den enda tillverkaren så vitt jag vet där garantin är kvar även om du byter till en annan kyllösning. Det och deras övriga garantistandarder som t ex world wide gör att jag har svårt att inte rekommendera EVGA i princip alla lägen

Skrivet av Pathway:

De som packar och skickar borde ha övertid en dag som den här

Hade jag varit packare hade jag sett ut att gå hem prick 17:00, bitter.

Skrivet av Storage Jar:

Hehe min kredit på kreditkortet är nästan slut(nej, ingen skuldfälla). Har beställt en jäkla massa saker på sista tiden och ångrat mig och köpt annat.

Tips för framtiden: Handla med kreditkort och få bonusar och slipp ligga ute med egna pengar. Se bara till att ha minst lika mycket undanstoppat som du handlar för

Du ligger väl ute med egna pengar oavsett? Inte så att du slipper betala tillbaka krediten direkt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Hehe min kredit på kreditkortet är nästan slut(nej, ingen skuldfälla). Har beställt en jäkla massa saker på sista tiden och ångrat mig och köpt annat.

Tips för framtiden: Handla med kreditkort och få bonusar och slipp ligga ute med egna pengar. Se bara till att ha minst lika mycket undanstoppat som du handlar för

Hehe, pengar är det ingen fara med. Lite surt bara att det är 17 som helt plötsligt saknas. när jag räknat med 8,5. Men måndag tisdag är dom nog tillbaks räknar jag med.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, EVGA är den enda tillverkaren så vitt jag vet där garantin är kvar även om du byter till en annan kyllösning. Det och deras övriga garantistandarder som t ex world wide gör att jag har svårt att inte rekommendera EVGA i princip alla lägen

Hade jag varit packare hade jag sett ut att gå hem prick 17:00, bitter.

Du ligger väl ute med egna pengar oavsett? Inte så att du slipper betala tillbaka krediten direkt

MSI har gett mig garanti på ett 290 med vattenblock. Så länge inte blocket eller felmontering skadat kortet gällde garantin.
Tänkte att jag skulle beställa Asus för att det fanns flest i lager hos Inet.

Jo, på sätt och vis är det väl mina pengar men jag kommer ju fortfarande kunna plocka ut mina pengar från banken under tiden om jag skulle vilja det.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Komplett får in 1080Ti kort den 11e. Dvs lördag, om 2h alltså
Så slipper folk beställa från Nvidias hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Avstängd

Caseking får in tredjepart 21 April, trodde inte vi skulle behöva vänta så länge :/
https://www.caseking.de/en/detail/index/sArticle/45700

€940 så 9000:- om man beställer från Tyskland så förmodligen runt 10k i Sverige.

Det är inte alls häftigt att betala skatt

Edit: Ångerrätt är ingen svensk grej, det är en EU grej så även om man beställer från Tyskland så har man rätt till 2 veckors test period precis som man har i svenska butiker.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Caseking har märkligt höga priser på 1080ti, de kommer säkert sjunka tills de börjar säljas. T ex hos Mindfactory som bara har FE kort listade än så länge, är de mycket billigare och ligger på tyska referenspriset (819 euro). http://www.mindfactory.de/Hardware/Grafikkarten+(VGA)/GeForce...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför ni köper founders edition? enligt det man läser på alla forum är founders edition inte lika vassa som parnertillverkarnas? kan ni inte vänta någon vecka till eller finns det någon anledning som man har missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudie1:

Får man fråga varför ni köper founders edition? enligt det man läser på alla forum är founders edition inte lika vassa som parnertillverkarnas? kan ni inte vänta någon vecka till eller finns det någon anledning som man har missat?

Jag kommer vattenkyla mina kort, så andra kyllösningar gör ingen skillnad för mig.
Vattenblocken kostade 1100 styck vilket blir ungefär vad partnerkorten verkar komma att kosta.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem

Har testat med Afterburner som logg när jag kör Firestrike Ultra. Korten har strömtoppar på 120% enligt kurvorna.
Mina 980 ti hade aldrig nåt liknande. Dags för ett nytt nätagg. Blir EVGA SuperNOVA 1200 P2 så man klarar sig i framtiden.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Jag kommer vattenkyla mina kort, så andra kyllösningar gör ingen skillnad för mig.
Vattenblocken kostade 1100 styck vilket blir ungefär vad partnerkorten verkar komma att kosta.

Ok var tvungen att kolla så man inte har missat något sitter på ett 980Ti idag och ska dra iväg en beställning på 1080Ti om någon vecka. Ser att du sitter på två av dessa kort Thats POWER! 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudie1:

Ok var tvungen att kolla så man inte har missat något sitter på ett 980Ti idag och ska dra iväg en beställning på 1080Ti om någon vecka. Ser att du sitter på två av dessa kort Thats POWER! 👍

Mer än mitt nätagg klarar. Fick omstart pga Power Surge Protection när jag testade Star Citizen precis...

Edit/
Samma händer i Doom. Bäst jag låter bli att spela överhuvudtaget tills jag får mitt nya nätagg.
Hoppas det inte är nåt fel med nåt av korten bara....

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Mer än mitt nätagg klarar. Fick omstart pga Power Surge Protection när jag testade Star Citizen precis...

Edit/
Samma händer i Doom. Bäst jag låter bli att spela överhuvudtaget tills jag får mitt nya nätagg.
Hoppas det inte är nåt fel med nåt av korten bara....

Prova ett kort i taget. Det lär väl funka? Ser du ju om något av dom löser ut överspäningsskyddet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudie1:

Får man fråga varför ni köper founders edition? enligt det man läser på alla forum är founders edition inte lika vassa som parnertillverkarnas? kan ni inte vänta någon vecka till eller finns det någon anledning som man har missat?

De bra kylarna är också enorma sett till storleken. Jag vill ha ett litet kort, jag vill ha plats för andra kort, jag vill också gärna ha ut värmen direkt och minimera lasten på chassifläktar etc.

Plus jag slapp cherry-pickingen som tredjepartstillverkarna gör där de säljer de bra exemplaren för dyrast pris. Verkar ha vunnit silikonlotteriet med min FE som just nu stabilitetstestas ovanför 2GHz

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

@Teddis:

hur mycket höjde du då?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Prova ett kort i taget. Det lär väl funka? Ser du ju om något av dom löser ut överspäningsskyddet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är moderkortet som löser ut det. Är till 90% säker på att det är nätagget, annars hade nog nåt av korten brunnit redan.
Ska nog prova korten ett och ett ändå och se vad de kan klocka. 2Ghz låter kul.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Blackie: Jag med antingen detta eller ett strix kort

@Bakwetu beror på om produkten kommer från deras Norge lager osv, men oftast 1-2 dagar varenda gång jag handlat där

Kommer att blir fett grymt

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

De bra kylarna är också enorma sett till storleken. Jag vill ha ett litet kort, jag vill ha plats för andra kort, jag vill också gärna ha ut värmen direkt och minimera lasten på chassifläktar etc.

Plus jag slapp cherry-pickingen som tredjepartstillverkarna gör där de säljer de bra exemplaren för dyrast pris. Verkar ha vunnit silikonlotteriet med min FE som just nu stabilitetstestas ovanför 2GHz

Silikon? Det känns tveksamt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har kört ett av mina kort stabilt i 2012 MHz core och 6000 MHz memory i 10 minuter i Furmark.
Tempen gick som högst till 87 grader innan fläkten började ta ner den igen.
Kör jag med 100% på fläkten hela tiden blir tempen max 65 grader.
Klarade även Benchmark i GTA 5 (4K allt på max utan AA) utan att krascha, men då throttlade kortet ner till 1964 MHz.
Detta utan att höja v-core i Afterburner för att jag inte får det. Även fast jag låst upp det i settings...

Edit/
+150 på core och +500 på minnet med 120% Powerlimit.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Silikon? Det känns tveksamt

Jodu, helt unikt chip! Kommer ta 4Ghz och dubblerar som kudde

Svengelska gone wrong annars, möjligtvis. Kisel-lotteriet då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Avstängd

@Agamemnon_71: Ljudnivå?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Har kört ett av mina kort stabilt i 2012 MHz core och 6000 MHz memory i 10 minuter i Furmark.
Tempen gick som högst till 87 grader innan fläkten började ta ner den igen.
Kör jag med 100% på fläkten hela tiden blir tempen max 65 grader.
Klarade även Benchmark i GTA 5 (4K allt på max utan AA) utan att krascha, men då throttlade kortet ner till 1964 MHz.
Detta utan att höja v-core i Afterburner för att jag inte får det. Även fast jag låst upp det i settings...

Edit/
+150 på core och +500 på minnet med 120% Powerlimit.

Kort nr 2 är nästan identiskt. Enda skillnaden är att det throttlar ner till 1962 MHz tidigare.
Med höjd v-core kommer de säkert gå över 2GHz stabilt.
Eftermarknadskorten kommer kunna bli riktiga monster.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Kort nr 2 är nästan identiskt. Enda skillnaden är att det throttlar ner till 1962 MHz tidigare.
Med höjd v-core kommer de säkert gå över 2GHz stabilt.
Eftermarknadskorten kommer kunna bli riktiga monster.

Skulle du kasta dina under vatten?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2