Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skulle du kasta dina under vatten?

Japp, men inte för att klocka ur korten max utan för tystnaden.
Lyckades låsa upp Core Voltage i Afterburner. Verkar inte hjälpa att öka.
Jag får högre högsta MHz ur kortet men det är inte längre en rak fin linje. Hoppar emellan 1950 och 2050 som en hjärtattack.
Jag var tvungen att editera en .cfg fil i Afterburner för att låsa upp Core Voltage. Kan bli bättre när det har stöd för korten.

Permalänk
Medlem

Beställt ett Msi 1080TI från Komplett.
Om någon vill byta mot sitt EVGA så får ni hojta till!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Japp, men inte för att klocka ur korten max utan för tystnaden.
Lyckades låsa upp Core Voltage i Afterburner. Verkar inte hjälpa att öka.
Jag får högre högsta MHz ur kortet men det är inte längre en rak fin linje. Hoppar emellan 1950 och 2050 som en hjärtattack.
Jag var tvungen att editera en .cfg fil i Afterburner för att låsa upp Core Voltage. Kan bli bättre när det har stöd för korten.

Vad jag läst någonstans så är det i princip meningslöst att fippla med volten, Powertarget på 110%+ och sen köra och försöka hålla det så svalt det går

Permalänk
Medlem

Lite smått förvånad att det verkar vara 1 månad och 10 dagar tills bättre kylare kommer. Trodde de skulle komma till slutet av mars

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheBodyLotion:

Hur mycket säljs en njure för idag? Kanske man har råd med en ti.

Säljer du en lunga med i paketet med njuren,
Bör du kunna köra 1080Ti sli,Och en nice skärm.:)
(Fundera inte på hjärtat bara. )

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Vad jag läst någonstans så är det i princip meningslöst att fippla med volten, Powertarget på 110%+ och sen köra och försöka hålla det så svalt det går

Antingen det eller så har Afterburner inte stöd för 1080 Ti än och kan inte öka volten på rätt sätt.
Verkar som höjningen jag gjorde bara fick kortet att bli allmänt instabilt.

Korten var inte i närheten av att bli för varma i mina tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Antingen det eller så har Afterburner inte stöd för 1080 Ti än och kan inte öka volten på rätt sätt.
Verkar som höjningen jag gjorde bara fick kortet att bli allmänt instabilt.

Korten var inte i närheten av att bli för varma i mina tester.

Testat EVGA PrecisionX 16?

http://www.evga.com/precisionxoc/

Ska tydligen vara en joint force mellan EVGA och Nvidia att ta fram.

Och de anser den vara primär tydligen för pascal.

Aldrig provat själv. Men funderar på att testa den när jag får mitt.

JaysTwoCents har en guide.
https://www.youtube.com/watch?v=SKWbKCKsWVQ

EDIT: Höh, finns tydligen på steam också http://store.steampowered.com/app/268850/?l=swedish

Edit2: Kan tillägga att Jay i ovan video inte rör volten direkt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Mina äventyr slutade med +210 MHz på core Det gav 2050-2086 MHz när jag loopade Valley benchmark. Ska spela lite spel också och verifiera om den verkligen är helt stabil förstås.

Hur som, ställer man egen fläktkurva så är referenskylaren inget hinder. Nådde aldrig ens 80C. Men den låter ju förstås mycket, mycket, mer än vad den gör förinställd. Den tillåtna strömbudgeten är sedan möjligtvis ett hinder för bra chip.

Ändra i Vcore verkar inte vara möjlig att få igång i MSI AB i alla fall. Skrivit i EULAn i configen och allt men den är fortfarande grå och går inte att röra.

Minnesöverklockning får vänta en stund. Gissar på att det mest kommer tugga på strömbudgeten och kan ge overall prestandaminskning om kortet börjar klocka ned sig pga power limit.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Antingen det eller så har Afterburner inte stöd för 1080 Ti än och kan inte öka volten på rätt sätt.
Verkar som höjningen jag gjorde bara fick kortet att bli allmänt instabilt.

Korten var inte i närheten av att bli för varma i mina tester.

Ok, på vatten?.. såg på andra forum att FE har stora problem med att hålla temps i ordning

Permalänk
Medlem

Ingen som har en Nzxt G10 monterad på detta kort? =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Ok, på vatten?.. såg på andra forum att FE har stora problem med att hålla temps i ordning

Inte ännu. Väntar på fler nya delar.
Temp på mina kort kom aldrig i närheten av max ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Mina äventyr slutade med +210 MHz på core Det gav 2050-2086 MHz när jag loopade Valley benchmark. Ska spela lite spel också och verifiera om den verkligen är helt stabil förstås.

Hur som, ställer man egen fläktkurva så är referenskylaren inget hinder. Nådde aldrig ens 80C. Men den låter ju förstås mycket, mycket, mer än vad den gör förinställd. Den tillåtna strömbudgeten är sedan möjligtvis ett hinder för bra chip.

Ändra i Vcore verkar inte vara möjlig att få igång i MSI AB i alla fall. Skrivit i EULAn i configen och allt men den är fortfarande grå och går inte att röra.

Minnesöverklockning får vänta en stund. Gissar på att det mest kommer tugga på strömbudgeten och kan ge overall prestandaminskning om kortet börjar klocka ned sig pga power limit.

https://rog.asus.com/forum/archive/index.php/t-81916.html
Detta är vad jag gjorde för att låsa upp Vcore.

Valley räknas knappast. Kör Furmark som verkligen testar GPUn.
Och sen GTA 5 som har en förmåga att krascha med överklockade kort .
Efter det kan man säga att kortet är stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Inte ännu. Väntar på fler nya delar.
Temp på mina kort kom aldrig i närheten av max ändå.

Ok, inte i närheten? Vilka temperaturer handlade det om?
Väldigt nyfiken för jag väntar på min två.. skulle gissa att de kommer på Tisdag
Jag kommer inte att köra vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

https://rog.asus.com/forum/archive/index.php/t-81916.html
Detta är vad jag gjorde för att låsa upp Vcore.

Valley räknas knappast. Kör Furmark som verkligen testar GPUn.
Och sen GTA 5 som har en förmåga att krascha med överklockade kort .
Efter det kan man säga att kortet är stabilt.

Tack för tipset! Men tror jag avvaktar lite tills jag vet om korten ens är byggda med marginal för att öka spänning. Minns GTX 590

Joo absolut Valley är inte tillförlitlig på att hitta en nivå som är stabilt för allt, men är enl. min erfarenhet inte så hemskt långt ifrån Furmark vetja fasen. Vad jag förstått är att tillverkarna trixar med sin rapporterade belastning där för att rädda kort från att brinna. GTA5 äger jag inte. Spelat lite RotTR och kört några rundor 3dmark-benches etc och fått sänka till +195MHz, som blir ca 2050MHz då.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Lite smått förvånad att det verkar vara 1 månad och 10 dagar tills bättre kylare kommer. Trodde de skulle komma till slutet av mars

Gah, har vart utan grafikkort i 2 veckor och börjar redan få abstinens.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Fick mail från Komplett i morse om att grafikkortet lämnat deras lager.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt igår förmiddags. Nu väntar jag bara på EK's nya AIO lineup

https://imgur.com/a/EyzF1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davban:

Fick hem mitt igår förmiddags. Nu väntar jag bara på EK's nya AIO lineup

https://imgur.com/a/EyzF1

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för chassi du har där? Ser minst sagt intressant ut kring grafikkortet.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Wizbro: Ser ut som ett thermaltake core p5. Eller lillebror p3 kanske?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Davban: sitter oxå och fundera på deras nya aio lösningar. De finns inga bilder eller info än va?

Permalänk

Hämtade ut mitt nu, kom i fredags på release dagen men var sjuk sen borta i helgen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt skickat från komplett? Står att kortet lämnat deras lager, men enligt posten så har de inte mottagit något paket än. :/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Någon som fått sitt skickat från komplett? Står att kortet lämnat deras lager, men enligt posten så har de inte mottagit något paket än. :/

Ja, kollade precis mitt från komplett. Det är ju redan här i Örebro . :-0
Kolla igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Ja, kollade precis mitt från komplett. Det är ju redan här i Örebro . :-0
Kolla igen

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt är också i Örebro. Fantastisk jobb av komplett och posten 👍
Det här ska kommas ihåg till omröstningen om årets butik.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Hmmm en Corsair-låda som det står Fractal design på? (signatur)

Permalänk
Skrivet av Pathway:

Hmmm en Corsair-låda som det står Fractal design på? (signatur)

Uu glömde ändra det, bytte till ett Fractal Design Define C nu när jag köpte 1080ti (som du ser står tomt på första bilden)
Har fixat nu, tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara montera vattenblocket någon dag. Men måste ju bencha lite för att ha nått att jämföra med sen.

Notis: Bara för er intresserade. Det är två EK 240 slim radiatorer. en nertill och en i taket.
D5 combo pump sitter under nätagget.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Näää jag är nöjd med mitt 1080

Permalänk
Medlem

Mina kort lämnar Inet idag
Inte utan att man är lite sugen på custom wc igen, men efter två stycken 1080 ti så blev det lite knapert i kassan

Permalänk
Medlem

Typiskt att man fick en rabattkod på 5% hos Inet samma dag man hämtat ut ett 1080ti.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |