Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk

Hämtade min Switch tidigare ikväll. Har upptäckt att vänstra kontrollen tappar uppkoppling till enheten. Är det någon som vet om man endast byter ut kontrollen eller hela enheten. Om det är det senare, då vet jag att jag inte behöver börja spela på BotW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Hämtade min Switch tidigare ikväll. Har upptäckt att vänstra kontrollen tappar uppkoppling till enheten. Är det någon som vet om man endast byter ut kontrollen eller hela enheten. Om det är det senare, då vet jag att jag inte behöver börja spela på BotW.

En kompis skickade in endast vänstra kontrollen till bergsala för reparation. Ring och hör med bergsalas support.
Annars kan man fixa den själv om man inte orkar skicka iväg den.

Permalänk
Medlem

Japp. Om man är lite händig så skall det vara relativt lätt att fixa den vänstra JoyCon genom att löda dit en liten enkel metalltråd som fungerar som dedikerad antenn (saknas original av Nintendo). Finns bra video på YouTube om detta.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Man gör inte service själv på helt ny maskin och förverkar garantier.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@iller: Jo, det är givetvis så alla former av garantier på JoyConen ryker då (men det antar jag är självklart för alla när man går in och löder dit saker själv).

Absolut ingen lösning för alla, och osäker på hur jag själv hade gjort då jag ogärna själv sabbar mina garantier om det inte är ett mer eller mindre måste (beror på hur bra och effektiv Nintendos originalfix med den påklistrade skumgummibiten är).

Men det finns de som gjort det med framgång och tyckt det var kanon (så lite lockad hade jag nog varit, och det är ju inte själva Switchen man gör åverkan på).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ett givet köp då tycker jag - inget att tveka om!

Köpte switch + Zelda + fodral och skärmskydd och landade på 4050 kr, inte helt fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Köpte switch + Zelda + fodral och skärmskydd och landade på 4050 kr, inte helt fel

Gott - grattis!

Om du någon gång vill koppla in hemma (även om det inte är primärsyftet) så köp även till en Pro-kontroller direkt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gott - grattis!

Om du någon gång vill koppla in hemma (även om det inte är primärsyftet) så köp även till en Pro-kontroller direkt!

Ska kika på det, tack för tipsen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av t3ddyyy:

Ska kika på det, tack för tipsen!

Du kommer långt även med Joycons monterade på Grip, men personligen föredrar jag att kunna köra Pro-kontrollen i dockat läge och låta Joycons sitta kvar medans då jag för tillfället använder min Switch i bägge "lägen".

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har förhandsbeställt Cave Story+
Ska komma i fysisk kopia.

Expected Release Date is Tuesday 20 June, 2017.

Beställt från videogamesplus.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur länge man bör spela innan man märker av om man fått en kontroll med sync problem eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Är det någon som vet hur länge man bör spela innan man märker av om man fått en kontroll med sync problem eller ej?

Har du haft den i dockat läge och spelat utan problem så är det nog lugnt jag hade problem från dag ett.

Permalänk
Medlem

Fick hem amFilm tempered glass förra veckan.
Monteringen gick perfekt utan bubblor etc. glaset fick "härda" i 48 timmar innan jag dockade switchen.
Nu efter 15-20 timmars spel i dockat läge så verkar limmet ha släppt/smält i nederkant, läste på andra forum att en del har haft detta problem så jag är nog inte ensam.
Har mailat amFilm få se vad de säger.
Någon mer som kör med amFilm?

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av UniMatrixZ:

Fick hem amFilm tempered glass förra veckan.
Monteringen gick perfekt utan bubblor etc. glaset fick "härda" i 48 timmar innan jag dockade switchen.
Nu efter 15-20 timmars spel i dockat läge så verkar limmet ha släppt/smält i nederkant, läste på andra forum att en del har haft detta problem så jag är nog inte ensam.
Har mailat amFilm få se vad de säger.
Någon mer som kör med amFilm?

http://i.imgur.com/aykUawZ.jpg

Hm skumt jag har inte märkt detta kör mest dockat. Jag har Fone M8 0,28 mm men jag har även Orzly 0,24 mm det enda som har gått upp är när jag fick sätta om den eftersom det var ett hårstrå över skärmen missade det. Det syns lite i det vänstra hörnet men jag kan trycka på det och det sitter fast igen.

Tror min brorsa inte har något problem alls de sitter som en smäck. Fone M8 var prisvärt snabbt och enkelt att sätta på.

Permalänk
Medlem

Är fortfarande sugen på Switch och undrar om man kan köpa spelen "online" så att säga? Typ köpa och ladda ned Zelda. Jag gillar inte att ha en massa boxar utan vill ha mina spel i spelkonsollen.
Om det går, vad behöver jag köpa till? Mer minne?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av KingCobra:

Är fortfarande sugen på Switch och undrar om man kan köpa spelen "online" så att säga? Typ köpa och ladda ned Zelda. Jag gillar inte att ha en massa boxar utan vill ha mina spel i spelkonsollen.
Om det går, vad behöver jag köpa till? Mer minne?

Ja det går att ladda ned nintendos egna internminne laddar snabbast men de är dyra:

It's a conclusive win for Switch's limited 32GBs of internal storage. These results play out again and again, but that's not what we expected to discover, given this NAND partition is completely fixed in place, and non-expandable. 32GB is all you get, but Nintendo has at least made sure its direct bus connection to the chipset hits decent speeds. Less impressive is the fact cartridges fall behind every time. It's a five second difference at worst in Zelda, but down the line we can't wonder how other big Switch games like Skyrim might be affected.

Köp till ett minne för 200 GB.
Har laddat ned från Japan har sett en del som har köpt och laddat ned från US sidan med.

Permalänk
Medlem

Fick min Switch idag. Trodde den skulle vara större än den faktiskt är. Sedan lirade jag Zelda i 10 minuter på lunchen och vips hade det gått en halvtimme...

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

Jag märkte det när jag spelade med Joy-consen isär i vardera hand. Endast den vänstra för mig som ibland tappar anslutningen när det kommer "kroppsmassa" mellan den och dockan. Så lek runt lite med kontrollerna och kolla.

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja det går att ladda ned nintendos egna internminne laddar snabbast men de är dyra:

It's a conclusive win for Switch's limited 32GBs of internal storage. These results play out again and again, but that's not what we expected to discover, given this NAND partition is completely fixed in place, and non-expandable. 32GB is all you get, but Nintendo has at least made sure its direct bus connection to the chipset hits decent speeds. Less impressive is the fact cartridges fall behind every time. It's a five second difference at worst in Zelda, but down the line we can't wonder how other big Switch games like Skyrim might be affected.

Köp till ett minne för 200 GB.
Har laddat ned från Japan har sett en del som har köpt och laddat ned från US sidan med.

Får hoppas att den spärr som verkar finnas för mSD-kort kan släppas på framöver. Jag såg Digital Foundrys test strax efter lanseringen och det var minimala skillnader mellan de olika lösningarna. Ser ut att vara cappat och med tanke på hastigheten man fick fram ser det ut som begränsningarna USB2 ger. Runt 30MB/s som max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får hoppas att den spärr som verkar finnas för mSD-kort kan släppas på framöver. Jag såg Digital Foundrys test strax efter lanseringen och det var minimala skillnader mellan de olika lösningarna. Ser ut att vara cappat och med tanke på hastigheten man fick fram ser det ut som begränsningarna USB2 ger. Runt 30MB/s som max.

Tror inte på förbättring där.

Citat:

What speed class is supported on Nintendo Switch?
Up to speed class 10 for the SD type (minimum guaranteed speed: 10 MB/sec)
Up to class 1 for the UHS type (minimum guaranteed speed: 10 MB/sec)

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Franska Abraca: Imagic Games kommer till Switch i Maj månad.

Källa

Permalänk
Inaktiv

Det där säger inget om vad Switch stödjer eller kan stödja maximalt utan vad en UHS-1-mSD som minst ska klara av i det den är sämst på, skriva.
https://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#Ultra_High_Speed...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det där säger inget om vad Switch stödjer eller kan stödja maximalt utan vad en UHS-1-mSD som minst ska klara av i det den är sämst på, skriva.
https://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#Ultra_High_Speed...

Sant. Sen så använder jag Nintendos track record.
Wii, Wii U och 3DS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximerat:

Jag märkte det när jag spelade med Joy-consen isär i vardera hand. Endast den vänstra för mig som ibland tappar anslutningen när det kommer "kroppsmassa" mellan den och dockan. Så lek runt lite med kontrollerna och kolla.

spelade ca 1.5 timme igår, hände en gång att det tog ca 1 sek för gubben att vända på sig när jag bytte riktning jag sprang i, men det var det värsta jag märkte av. Provade att ha en joy-con i vardera hand och även båda ihopkopplade på kontrollen, får prova lägga benen emellan när jag kommer tillbaka från jobbet och se. när den har synk problem är det då att kontrollen blir helt oanvändbar eller är det små korta avbrott vi pratar om?

Permalänk
Medlem

Både och, Link har vid ett flertal tillfällen sprungit ut för klippor och in bland monster för mig, handlar om enstaka sekunder men nog så irriterande. Har hänt vid ett eller 2 tillfällen att vänster joycon helt tappat kontakten så jag behövt synka om den, men då stannar spelet så nästan bättre det. Gjorde igår lite djupare undersökning då jag har en Pro kontroll samt en 2-färgad joycon (det är min gråa som strular). I räckvidd så var båda joyconsen identiska men den gråa var i soffan känslig för hur den hålls samt om något kommer ivägen. Pro kontrollen hade nog funkat ute i garaget Och joysticken rörde sig MYCKET mjukare när jag testade gör en kalibrering. Har mest spelat med den senaste veckorna och joyconsens joystick kändes som leksaker i jämförelse.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

spelade ca 1.5 timme igår, hände en gång att det tog ca 1 sek för gubben att vända på sig när jag bytte riktning jag sprang i, men det var det värsta jag märkte av. Provade att ha en joy-con i vardera hand och även båda ihopkopplade på kontrollen, får prova lägga benen emellan när jag kommer tillbaka från jobbet och se. när den har synk problem är det då att kontrollen blir helt oanvändbar eller är det små korta avbrott vi pratar om?

Har endast upplevt korta avbrott än så länge. Får se om det är värt att skicka in dom för det, kommer avvakta lite och se.

Skrivet av Segge:

Både och, Link har vid ett flertal tillfällen sprungit ut för klippor och in bland monster för mig, handlar om enstaka sekunder men nog så irriterande. Har hänt vid ett eller 2 tillfällen att vänster joycon helt tappat kontakten så jag behövt synka om den, men då stannar spelet så nästan bättre det. Gjorde igår lite djupare undersökning då jag har en Pro kontroll samt en 2-färgad joycon (det är min gråa som strular). I räckvidd så var båda joyconsen identiska men den gråa var i soffan känslig för hur den hålls samt om något kommer ivägen. Pro kontrollen hade nog funkat ute i garaget Och joysticken rörde sig MYCKET mjukare när jag testade gör en kalibrering. Har mest spelat med den senaste veckorna och joyconsens joystick kändes som leksaker i jämförelse.

Då får det bli ett köp av Pro-kontrollen. Joy-consen känns små i händerna plus att dom inte är helt att lita på i nuläget gällande anslutning.

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Spelat en hel del och måste säga Zelda gjorde dom ett bra jobb på . Rekommenderar att man köper skärm skydd och en case till den.

Visa signatur

| POPOS 22.04 LTS (DELL XPS 13 9380) - Intel i7-8564U, Intel UHD 620, 15GB RAM, 512GB NVMe Micron |
| Win10 - PRIME Z270-A, i7-7700K, Kraken x63, ASUS ROG STRIX 3080 12Gb, Samsung 960/850 EVO, 32GB DDR4 3400MHz |
| Ubuntu Server 20.04 LTS (HP Z640) - 2x4-Core E5-2637v3, 64GB SK Hynix ECC RAM, 4x10TB, 970 EVO P 1TB M.2, Quadro K2200 |
| Win11 - PRIME Z690-A , i5 13600K, Lian Li Galahad SL Edition 360, ROG STRIX 3080 12Gb, Samsung 990 PRO 1TB, 32GB DDR5 5200MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximerat:

Har endast upplevt korta avbrott än så länge. Får se om det är värt att skicka in dom för det, kommer avvakta lite och se.

Då får det bli ett köp av Pro-kontrollen. Joy-consen känns små i händerna plus att dom inte är helt att lita på i nuläget gällande anslutning.

En Pro kontroll kan jag klart rekommendera. Minns att jag tyckte det var en klart förbättring första gången jag höll i den, skillnaden blev än med påtaglig att gå åt andra hållet som igår när jag testade med joyconsen igen.

Någon fler så har svårt att få pro kontrollen att läsa amiibos? Vet inte om det är jag som sätter den på fel ställe, joyconsen tar min amiibos direkt när jag sätter dom mot den högra joysticken, men när jag försöker mitt på Pro kontrollern händer det oftast ingenting eller så hörs ett dovt ljud som att något är fel. Får ofta försöka flera gånger, säkert i snitt 10 gånger.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Någon fler så har svårt att få pro kontrollen att läsa amiibos? Vet inte om det är jag som sätter den på fel ställe, joyconsen tar min amiibos direkt när jag sätter dom mot den högra joysticken, men när jag försöker mitt på Pro kontrollern händer det oftast ingenting eller så hörs ett dovt ljud som att något är fel. Får ofta försöka flera gånger, säkert i snitt 10 gånger.

Det är väl bara en "joycon" som har NFC. Så det ska inte fungera med en andra kontrollen helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

En Pro kontroll kan jag klart rekommendera. Minns att jag tyckte det var en klart förbättring första gången jag höll i den, skillnaden blev än med påtaglig att gå åt andra hållet som igår när jag testade med joyconsen igen.

Skrivet av solemn:

Det är väl bara en "joycon" som har NFC. Så det ska inte fungera med en andra kontrollen helt enkelt.

Funkar hur bra som helst för mig att skanna med pro kontrollen
http://nintendoeverything.com/the-switch-pro-controller-has-n...

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans