Permalänk
Medlem

Värsta jag sett

Ja, vad ska man säga, mitt "lag" sitter länge ovanför C.
De vågar inte gå in trots att de är typ 10 mot 4.

Under tiden håller Alabama och jag i kryssare stången mot skeppen som närmar sig B.
När vårt lag väl tar C så stannar de kvar, inte ens våra DDs rör på sig.

Fick själv bra XP då jag sänkte tre skepp i B höll även på att få cappen men då välde fienden in medans mina hjältar till lagkamrater fortfarande satt i C.

Hade ju hoppats på att fixa veckouppdraget men då måste man ju även vinna matchen.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför jag får assisted capture när jag är först in i zonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte varför jag får assisted capture när jag är först in i zonen?

Blir assisted så fort det är mer än ett skepp som tar zonen.
Har dock för mig att man får mer XP desto längre tid man varit i zonen utan att bli träffad/nollställd av fienden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Blir assisted så fort det är mer än ett skepp som tar zonen.
Har dock för mig att man får mer XP desto längre tid man varit i zonen utan att bli träffad/nollställd av fienden.

Så båda får assisted?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Så båda får assisted?

Ja, det stämmer

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:

Om det är enbart ca 2 s kvar så får du captured och han får assisted.

Permalänk
Medlem

Man får poäng varje tick, tar ett antal sekunder. Dessutom blir dom andra resetade börjar det om för dom. Jag har varit i kappar ganska läge med andra skepp och fått kapp utan assist, men den som kommer in sent får alltid assist oavset poäng.

Har för mig det står i resultatet precis hur många poäng du fick av det teoretiska antalet du kunde fått när du tog en kapp/kappar.

Man kan vara självisk och vilja ha kapp utan assist men tiden fördubblas att ta kappen så ur taktisk synpunkt, både för ens egna överlevnad och lagets odds att vinna så är det alltid önskvärt att vara två om möjligt.

Fler än två ger inte lägre kapp tid så slöseri på resurser. Eventuellt kan man använda en BB eller Kryssare som bait för att andra skepp som förblir osynliga ska ta kappen utan att bli resetade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Rasmus117:

Om det är enbart ca 2 s kvar så får du captured och han får assisted.

Har för mig att du får en capture om du cappar 70% av en cap själv annars en assist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Har för mig att du får en capture om du cappar 70% av en cap själv annars en assist.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså du lever? Jag trodde fan du gått å dött!

Permalänk
Medlem

@Kantvals:

Tack visste inte siffran utan sa något väldigt lågt så det inte kunde bli fel

Permalänk
Medlem

Veckans mission har cammo med bra stats, visuellt ser dom ut som vanliga 22500 credits cammo.

Permalänk
Medlem

Har ni hunnit välja något lag för Elementsevenemanget?

https://elements.worldofwarships.eu/en/

Gick ett tag bara att välja Vatten eftersom så många redan valt Eld men såg nu att gick att välja båda igen.
Jag tog dock Vatten trots att de låg under, dock har de tagit in rejält och gått om i antal vunna matcher så kanske går att komma ikapp i de övriga också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Har ni hunnit välja något lag för Elementsevenemanget?

https://elements.worldofwarships.eu/en/

Gick ett tag bara att välja Vatten eftersom så många redan valt Eld men såg nu att gick att välja båda igen.
Jag tog dock Vatten trots att de låg under, dock har de tagit in rejält och gått om i antal vunna matcher så kanske går att komma ikapp i de övriga också.

Jag läste att om det blir för många i ett lag så går det inte att gå med i det med flest så det blir mer balanserat, jag valde också vatten idag för de är underdogs

Permalänk
Medlem

Vill verkligen spela men så.fort man loggar in är det som luften går ur en. Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kantvals:

Ingen fara kom när du känner för det wow har just nu elements.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Kantvals:

Ingen fara kom när du känner för det wow har just nu elements.

Är klubben engelsk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kantvals:

Ja! samt nej då dom allra flesta av oss är svenskar(många från swec).
Nick = ledaren är dock kanadensare och Tommy engelskman och kennedy är från Australien.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@pa1983: Men jösses.... Bra tips från dig iaf.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Trodde han var ett troll för han uppfyller bilden av en stereotypisk BB förare.
Men ett troll spelar väl in 1K matcher bara för att trolla lite så nopp, inget troll, han tror seriöst på sig själv haha.

Permalänk
Medlem

Det låter som ganska rimliga förlag tycker jag.
*Halvera röktiden
*Kanoner på CA och DD får en minsta möjliga omladdningstid av 8 sekunder
*Minska räckvidden på torpeder med 60%
*Maximalt 12 torpeder i vattnet oavsett källa
*CV begränsas till 6 flygplan fördelat över två skvadroner

(nej, @pa1983 jag menar inte allvar)

Visa signatur

i7 7700k @5ghz - Cryorig A80 - Corsair vengeance LPX 3600mhz 16GB - Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 - Samsung 960 EVO 500GB - Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC

Permalänk
Medlem

Tirpitz ska tydligen få samma räckvidd på sekundära som Bismarck har WG bestämt i 0.6.4.

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/78244-64-upd...

Får väl speca om kaptenen då ser det ut som till AFT igen...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Tirpitz ska tydligen få samma räckvidd på sekundära som Bismarck har WG bestämt i 0.6.4.

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/78244-64-upd...

Får väl speca om kaptenen då ser det ut som till AFT igen...

YES äntligen nu blir det att brawla sönder saknar bara sonar så man kan jaga DD.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte spelat WoWs på 2 månader, men har väl aldrig varit med om ett spel som är mer P2W än det.

Permalänk
Medlem

Ända orsaken att dom gör denna buffen trots att igen efterfrågat den är att Bismarck troligen är så populär att få köper Tirpitz.

Nu när Tirpitz får sekundära som motsvarar Bismarck så finns det helt plötsligt mycket fler potentiella köpare av skeppet.

Så ren P2W.

Permalänk
Medlem

@pa1983:

Till den klagande BB spelaren = Jag hade inte förväntat något annat, det spelar ingen roll hur mycket dom boostar BB och nerfar andra klasser BB förarna kommer alltid klaga. Bortskämda tycker jag, dom har redan det redan lättare än alla andra klasser och ändå vill dom ha mera.

Ang Tirpitz och Bismark =
(Pa1983 såg din senaste post efter jag skrivit texten nedan)
Min rangordning av T8 BBs: Bismark, Alabama, Tirpitz, Amagi och sist NC och enligt mig är ingen av dom dåliga, dom har alla styrkor och väldigt få svagheter. Man behöver inte hålla med/tycka som mig om vilka skepp som är bäst/sämst, det beror också på spelstil :P. Många spelade nog Bismark hellre än Tirpitz just p g a sekundära.
Det jag vill komma fram till är att Tirpitz inte behövde bättre sekundära får den det kommer den återigen vara dominerande.

Permalänk
Medlem

Jag äger redan både Tirpitz och Bismark. Tirpitz har stannat kvar i hamnen bra länge, enbart pga secondaries på Bismark. Känns som om man får sig en ny silver-skapar-maskin nu.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Som sagt Tirpitz är rent bevis på att WG formar spelet efter vad som ger mest klirr i kassan, jag har inte trott annat på mycket länge men folk som fortfarande tror att WG lyssnar och över huvud taget gör något annat än det som ger just klirr i kassan lurar sig själva.

Egentligen är deras support och forum och testservrar helt värdelösa för dom som vill hjälpa till att få ett ballanserat spel som är roligt, viktiga för WG är att det tilltalar den grupp som betalar majoriteten av spelets kostnader.

All data WG samlar in är för att analyserar hur spelet ska se ut för att maximera sin vinst från denna grupp.

Permalänk
Medlem

Kan man vara allergisk mot potatisar?

Tycker det börjar klia efter vissa matcher.