Permalänk
Medlem

Piffa till "value ram"

Halloj
Jag har 4x4 Crucial Budget ram i min rigg.
Nu när jag tänkt att ordna till datorn lite så att den ser presentabel ut blir det svårt att lyckas med dessa fula gröna nakna stickorna.
Jag har kollat lite online och det verkar tomt på ram heatspreader marknaden som det ser ut idag.

Om man nu rent teoretiskt sett skulle hitta någon som valt att vattenkyla sitt ram och inte behöver sina heatspreaders, skulle de universalt funka att montera på mitt set?

Tack på förhand!

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk

Köp en såndär ramfläkt, så ser man inte dom alls

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Köp en såndär ramfläkt, så ser man inte dom alls

Jag är lite rädd att det skulle bli ännu värre än det redan är.
Är därför ute efter specifikt heat spreaders.
Men tack för förslaget!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk

Hur kommer det sig att du inte bara köper nya minnen? Med tankte på dator i sign så känns det ju som att du har någorlunda budget iallafall

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Sätt något för fönstret så man inte ser in, så är det ju fixat sen, det som inte syns är ju inga problem

Synd att dessa bara är för DDR1 eller DDR2 annars hade de ju varit något: https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/74933-therma...

Permalänk
Medlem

@GoldenFan: Haha jag lägger helst ej ner extra pengar om det ej skulle behövas! Kanske är lite mer justifierat om man skulle höja hastighet i samma veva, men det kanske inte gör större skillnad prestandamässigt?
@loefet : :') det är väldigt sant. Dock vill jag gärna se min "kreation".

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Inaktiv

In med massor av RGB-LEDS, så ser din dator ut som den senaste kreationen av rymdvarelserna hehe

Permalänk
Medlem

@anon99339: Haha precis det som är meningen!
Ett chassi med vit interiör och proppa med rgb så blir det finfint

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Proffsmobbare

Finns en hel del i stil med EK-RAM Monarch, hög engångskostnad men kan användas med hur många stickor som helst i framtiden. Kanske tjänas det igen.

https://www.inet.se/produkt/5331296/ek-ram-monarch-module-sva...

Skrivet av loefet:

Synd att dessa bara är för DDR1 eller DDR2 annars hade de ju varit något: https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/74933-therma...

Missar säkert sarkasm nu, men jag använder denna kylare på DDR3 och DDR4 utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 165Hz:

Jag är lite rädd att det skulle bli ännu värre än det redan är.
Är därför ute efter specifikt heat spreaders.
Men tack för förslaget!

Har lösningen till dig;

Helvetet så snygga

Nej men allvarligt så kanske dessa kunde vara något?
Alixpress 1dollars ca

Permalänk
Medlem

@Laine: EK ser mycket intressanta ut!
Funkar de utan att faktiskt vattenkyla med tempsen och så?
Visst är mina på ständigt 2133MHz men ändå skönt att vara säker )

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

@willienelpson: visst förstår jag sarkasmen men..
Jag undrar verkligen hur de tänkte när de designade de

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Missar säkert sarkasm nu, men jag använder denna kylare på DDR3 och DDR4 utan problem.

Missade inget, men då den bara är specificerad för DDR1/2 så var jag inte säker på nyare standarder, är ju en gammal produkt.
Men och andra sidan så har det ju inte hänt så mycket fysiskt med nya DDR standarder, så det borde ju gå, vilket du ju även bevisar.