Klick ljuds problem i inbyggda högtalarna på PG348Q

Permalänk
Medlem

Klick ljuds problem i inbyggda högtalarna på PG348Q

Hej Asus,

Tänkte höra med er om det är ett kännt problem med PG348Q och de inbyggda högtalarna.
Problemet jag märker av är att när man använder de inbyggda högtalarna så får man ett knastrande, ploppande, kankande ljud från och till.
Först trodde ja det var att skärmen blev varm och att det knaka lite i displayen/plasten men kom sen fram till att så inte var fallet.
det kommer och går bara när man har ljud på, kör ja headset eller mutar ljudet slutar det direkt.

Det är inte konstant men när det kommer så är det ganska irriterande, är ju överlag nöjd med skärmen och bävar för om ja måste byta ut den att ja skall få en ny med pixel eller mer ips glow problem.
Sen vill man ju inte vara utan en skärm för länge heller.

Är detta ett kännt fel som kanske har en firmware lösning ?

Tack på förhand för hjälp!

Skärmen är köpt på Webhallen 2017-03-10

Mvh
Joakim

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Hej @Cequence,

Tyvärr så är detta inget known issue. Jag har kollat med service avdelningen och utlåtande från de är att detta är ett fabrikationsfel. Därför får jag lov att hänvisa dig till att RMA'a skärmen. Det går bra att göra det genom din återförsäljare eller att följa instruktionerna här för vår s.k "pickup on site" service där vi hämtar upp skärmen på plats och byter ut den direkt. Följ länken här https://eu-rma.asus.com/pickup_europe/s/index.html

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Med byter ut den direkt menas det att den som hämtar den har en annan skärm med sig direkt?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

@Cequence: Yes, exakt det jag menar Glad påsk!

Permalänk
Medlem

@ASUS_Troy: Hej, tänkte uppdatera och tacka för assistansen!
Under förra veckan fick jag en utbytes skärm skickad ifrån tyskland och de tog med den defekta precis som du sa, riktigt bra service av Asus!
Jag var orolig för att jag skulle få ett utbytes exemplar med nån död pixel eller ett värre IPS glow, men till min stora glädje fick jag ännu mindre IPS glow, visst det finns fortfarande lite men nu är det enl mig väldigt lite och på ett icke störande sätt!
Så för de där ute som är i tankarna på en PG348q kan jag bara rekomendera den med sån här service!

Visa signatur