Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tog ett span på prisjakt igen efter din post, går för tillfället att beställa från Elgiganten, så jag la en order. Oklart om man får, men tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset! Beställde två extra kontrollers på Elgiganten idag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Jag fick också kollid nu från elgiganten om att konsolen har skickats

Nice!!

Skickades från m.sweclockers.com

Fått SMS att min ligger och väntar på postens utlämningsställe nu.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

För en som vaknat lite sent gällande NES Classic - vettigt att köpa via Ebay/Amazon istället för att invänta fler enheter till Sverige? Hittade en del på Ebay för runt 1000kr, känns överkomligt ändå.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Detta damp precis ner i min maillåda...

Skrivet av Dustin Home:

Nintendo Classic Mini

Hej!

Vi kontaktar er då produkt med artikelnummer 5010970203 NINTENDO CLASSIC MINI INC. 30 GAMES inte kommer kunna levereras. Vi har fått information om att vi inte komma få tag på fler enheter.

För att hjälpa er med eventuella ändringar i er order ber vi er svara på detta mail.

Har vi inte hört från er inom 5 arbetsdagar levereras automatiskt övriga produkter som finns på ordern. Innehåller ordern endast den utgångna produkten, makuleras hela ordern.

Vänliga hälsningar,
Dustin Home

Orderdatum: 2016-10-26

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Detta damp precis ner i min maillåda...
Orderdatum: 2016-10-26

Samma för mig, orderdatum 2016-10-20.

Permalänk
Medlem

Beställde idag en extra handkontroll på Elgiganten, vi får se vad som händer

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Kommer få min konsol från Dustinhome imorgon om inte PostNord tabbar sig. Orderdatum 2016-09-12.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen:

För en som vaknat lite sent gällande NES Classic - vettigt att köpa via Ebay/Amazon istället för att invänta fler enheter till Sverige? Hittade en del på Ebay för runt 1000kr, känns överkomligt ändå.

Kunde inte hålla mig så det blev en NES från ebay och 3m förlängning + hk från Amazon. 1200kr sammanlagt, det får det vara värt Hoppas allt kommer och är i hyfsad kvalité..

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Kommer få min konsol från Dustinhome imorgon om inte PostNord tabbar sig. Orderdatum 2016-09-12.

Skickades från m.sweclockers.com

Luktar som att min förbokning kanske kommer snart också då (2016-09-20), beställde du extra handkontroll också?

Edit: Nope...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Luktar som att min förbokning kanske kommer snart också då (2016-09-20), beställde du extra handkontroll också?

Edit: Nope...

http://i.imgur.com/zJlgB3p.png

Japp, beställde extra kontroll, men bad Dustin om att få en delleverans så de skickade konsolen. Ingen info om när kontrollen kan tänkas komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Konsoler finns i lager på Icahemma. Beställde och fick bekräftat att den skulle levereras.
Men hur är det, har dom slutat tillverkas eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kochkramer:

Finns i lager på Icahemma. Beställde och fick bekräftat att den skulle levereras.
Men hur är det, har dom slutat tillverkas eller inte?

Konstigt, sökte på icahemma.se men hittade ingen tills jag googlade Ica Hemma Classic Mini.
Köpte mig nu två, en till min vän som förbokade med mig och en till mig själv. Tack för tipset!

Finns en risk att de slutas tillverkas, verkar som att återförsäljare i Australien har även fått sin sista leverans:
http://gameranx.com/updates/id/103166/article/nes-classic-min...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Tack, beställde en till 👍🏼

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 | Intel i7 14700K | Arctic Liquid Freezer II 360
ASUS Prime Z790-A WIFI | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB ROG
Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Samsung 990 Pro 1TB
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kochkramer:

Konsoler finns i lager på Icahemma. Beställde och fick bekräftat att den skulle levereras.
Men hur är det, har dom slutat tillverkas eller inte?

De har inte slutat tillverkats. Vad svenska butiker sysslar med är en bra fråga dock.

Permalänk
Medlem

beställd från ica, hoppas de inte ljuger

Permalänk
Skrivet av anon5930:

De har inte slutat tillverkats. Vad svenska butiker sysslar med är en bra fråga dock.

Ja, man undrar ju, och framför allt vad Bergsala pysslar med iom att det är därifrån alla butiker fått sina besked.

Jag fick iaf min min konsol nr 2 från Webhallen för ca 2 veckor sedan, trots de mailat mig i mars och sagt de skulle "enligt Bergsala få en leverans till i vår, men tyvärr inga fler, och det är mkt osäkert om du kommer få din beställning".

Jag vet inte om jag ska sälja den eller ha den som backup ifall min första från Media Markt skulle paja...det lär ju inte va lätt att få en ny på garantin enligt vad de säger.
Man får ju inte lägga ut säljerbjudanden i detta forum vad jag förstår, har heller inte kollat senaste veckorna hur efterfrågan ser ut heller, men knasigt nog verkar det som svenska butiker fortfarande har beskedet att sista leveransen är nu i april, sen är det finito.

Anser Nintendo verkligen att vi här i Sverige är ett sånt tekniskt "backwater country" att det inte är lönt att skicka fler hit vore det ju löjligt, då är det nån på Nintendo Japan som fått syrebrist i hjärnan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

Tack lyckades beställa 2. Så hoppas de kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack, lyckades rycka en!

Ser ut att vara slut nu dock

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Då var mitt paket från ICA hemma på väg. Verkligen bra tajming med @Kochkramer tips med tanke på att min order hos Dustin blivit struken.

Nu gäller det bara att få tag på i.a.f. en till original handkontroll, får se om Elgiganten levererar nästa månad.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Verkar vara snabba leveranser från Ica med, ser ut som konsolen dyker upp redan imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 | Intel i7 14700K | Arctic Liquid Freezer II 360
ASUS Prime Z790-A WIFI | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB ROG
Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Samsung 990 Pro 1TB
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum

Permalänk
Medlem

...och så var de slut på icahemma igen...

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men många NES Mini-ägare hänger ju här...
Hur ska man bära sig åt för att spara ett spel i denna konsolen OM man som jag drar ut strömsladden efter ha spelat färdigt?
Är det ens möjligt utan att ha konstant matning av ström?

Hade kommit en bit in i Zelda, sparade enl konstens regler och städa undan konsolen.
Ett par dagar senare var det så dax att komma en bit till och då är save-filen borta när jag pluggar in konsolen...
=(

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Kanske fel tråd men många NES Mini-ägare hänger ju här...
Hur ska man bära sig åt för att spara ett spel i denna konsolen OM man som jag drar ut strömsladden efter ha spelat färdigt?
Är det ens möjligt utan att ha konstant matning av ström?

Hade kommit en bit in i Zelda, sparade enl konstens regler och städa undan konsolen.
Ett par dagar senare var det så dax att komma en bit till och då är save-filen borta när jag pluggar in konsolen...
=(

Vet inte om det gör någon skillnad men prova att stänga av din Nes Mini med power-knappen på konsollen innan du bryter strömmen.
Jag misstänker att den inte uppskattar att du stänger av den genom att bryta strömmen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Vet inte om det gör någon skillnad men prova att stänga av din Nes Mini med power-knappen på konsollen innan du bryter strömmen.
Jag misstänker att den inte uppskattar att du stänger av den genom att bryta strömmen direkt.

Tack för tipset men det är precis det tillvägagångssättet jag har anammat - men det funkar alltså icke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Tack för tipset men det är precis det tillvägagångssättet jag har anammat - men det funkar alltså icke!

Underligt. Är din mini i orginalutförande med 30 spel eller har du gjort modifieringar på den med hakchi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Tack för tipset men det är precis det tillvägagångssättet jag har anammat - men det funkar alltså icke!

Såhär skall du göra enligt Nintendo
http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...

Permalänk
Medlem

Kul! Var det fortfarande rea/kampanj på den, eller ordinarie pris?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kul! Var det fortfarande rea/kampanj på den, eller ordinarie pris?

790kr/st

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Hej, har inte haft tid att scrolla igenom tråden så noga. Finns det något sätt att köpa konsolen fortfarande eller är det andrahand som gäller?
/f