Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

För min del har Switchen numera blivit en Puyo Puyo Tetris maskin, funkar både bra Online samt offline i multiplayer, nästan perfekt spel för det. Så gillar ni pusselspel eller rent av Tetris är spelet helt klart värt det.

Tips för er som vill ha det så är det betydligt billigare att köpa från USA ( Ännu mer så från Canada ), EU priset är galet.

Det är bara att skapa ett nytt konto med Canada som region och sedan köpa spelet va?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tenerezza:

För min del har Switchen numera blivit en Puyo Puyo Tetris maskin, funkar både bra Online samt offline i multiplayer, nästan perfekt spel för det. Så gillar ni pusselspel eller rent av Tetris är spelet helt klart värt det.

Tips för er som vill ha det så är det betydligt billigare att köpa från USA ( Ännu mer så från Canada ), EU priset är galet.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är bara att skapa ett nytt konto med Canada som region och sedan köpa spelet va?

Vad ligger priset på från Kanada? Jag (cyber)fingrar lite på boxade utgåvan för 399kr men känns som ett spel som vore nice att ha på minneskortet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad ligger priset på från Kanada? Jag (cyber)fingrar lite på boxade utgåvan för 399kr men känns som ett spel som vore nice att ha på minneskortet istället.

30 kanadensiska dollar, blir ca 195kr.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

30 kanadensiska dollar, blir ca 195kr.

Tack! Det var riktigt billigt faktiskt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: Det var konstigt för webhallen kommer med att ta in samt spelbutiken.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: Det var konstigt för webhallen kommer med att ta in samt spelbutiken.

Ja precis, men finner det underligt att Webhallen ännu inte har lagt upp version 2 av Bayonetta, Cloud och Corrin samt de två nya FE karaktärerna. Vanligtvis brukar Webhallen vara nästan först ut med sånt. Men fyfan vad Nintendo mjölkar konceptet med flera olika versioner av varje amiibo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Skrivet av anon5930:

Spelet kostar 40 CAD i Canada men blir typ 258 kr totalt, spelet kostar 400 kr i Sverige samt 30$ (~265kr ) i USA§

Dock med det sagt så behöver man skaffa Nintendo kort och minsta för USD är $35 samt Canada blir dock 50$ så blir någon krona dyrare mot cad på det viset.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Köpte nyss Mario Kart 8 deluxe på eshop. Jag är taggad!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Spelet kostar 40 CAD i Canada men blir typ 258 kr totalt, spelet kostar 400 kr i Sverige samt 30$ (~265kr ) i USA§

Dock med det sagt så behöver man skaffa Nintendo kort och minsta för USD är $35 samt Canada blir dock 50$ så blir någon krona dyrare mot cad på det viset.

Så det går inte att betala med VISA-kort menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så det går inte att betala med VISA-kort menar du?

För vissa går det, för andra inte har dock köpt mina Nintendo kort från http://www.pcgamesupply.com/buygames/Nintendo-Wii-Points-Card... i många många år ( äger en Amerikansk 3DS ) så vist blir lite extra krångel, men du kan också köpa exakta summan t.ex. för USD eller CAD genom att köpa fler mindre belopp och orka mata in fler nummer brukar själv vara lat samt det är inte precis första spelet jag köper från US konto.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

För vissa går det, för andra inte har dock köpt mina Nintendo kort från http://www.pcgamesupply.com/buygames/Nintendo-Wii-Points-Card... i många många år ( äger en Amerikansk 3DS ) så vist blir lite extra krångel, men du kan också köpa exakta summan t.ex. för USD eller CAD genom att köpa fler mindre belopp och orka mata in fler nummer brukar själv vara lat samt det är inte precis första spelet jag köper från US konto.

Ok tack för svaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En undring till er som har Switch: hur betalar man i E-shop nu? Är det fortfarande de idiotiska extrastegen då man kan "köpa" en viss summa med kreditkortet som man har på kontot och sedan köpa spelet för den summan? Eller funkar det att beställa direkt med kreditkort nu?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

En undring till er som har Switch: hur betalar man i E-shop nu? Är det fortfarande de idiotiska extrastegen då man kan "köpa" en viss summa med kreditkortet som man har på kontot och sedan köpa spelet för den summan? Eller funkar det att beställa direkt med kreditkort nu?

Jag köper med VISA kortet sen att jag måste mata in det varenda gång jag köper suger. Kan iofs ladda kontot med mer pengar taket är på 1300:-.

Permalänk

[quote postid="16796454" userid="5930" name="anders190"]
Mitt Mario Kart 8 Deluxe kom med posten idag:

http://i.imgur.com/5Jtm8IB.jpg

Då batteriet nästan var tomt så lyckades jag köra 1,5 varv innan den krävde laddning. Blir att testa i dockat läge men spelet ser väldigt bra även i handhållet läge. Blir nog många trevliga timmar framöver.

Har du testat online? Går ju inte att joina något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag köper med VISA kortet sen att jag måste mata in det varenda gång jag köper suger. Kan iofs ladda kontot med mer pengar.

Så man måste fortfarande ladda kontot med pengar? Är det exakt som på Wii U? Stör mig på att man bara kan vissa välja fasta summor att ladda på, t.ex. 100 kr, 200 kr osv. Kul när man vill köpa ett spel för 30-40 spänn...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@solemn: Nä jag köper spelet jag laddar inte om det kostar 50:- så betalar jag det.

@Damponmyboard: Ska testa spelet snart antar att flera spelar med friend codes. Köpte mitt för 318:- hade bonuspoäng på spelbutiken.

edit: var nyss inne på online battle det gick snabbt att komma in

Permalänk
Medlem

Mitt Mario kart har tydligen anlänt. Det tackar vi Webhallen för. Turnering imorgon, övning idag

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@solemn: Nä jag köper spelet jag laddar inte om det kostar 50:- så betalar jag det.

@Damponmyboard: Ska testa spelet snart antar att flera spelar med friend codes. Köpte mitt för 318:- hade bonuspoäng på spelbutiken.

edit: var nyss inne på online battle det gick snabbt att komma in

Va?? Varför kan inte jag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakteria:

@anders190:

Spelet har ingen betydelse. Som du ser i videon så kan jag återskapa problemet i menyerna och det gäller båda och inte bara den ena.
Efter jag upptäckte problemet har jag märkt av det när jag spelat Zelda också men det märks inte alls av lika tydligt då små rörelser inte har samma förödande konsekvenser.
I min reddittråd så var det nån som körde speedruns i BOTW som hade haft problem med detta också
Jag spelar 1-2h om dagen och har inte märkt av någon bättring än så länge. Jag har också provat att kalibrera joysticksen flera gånger utan några förbättringar.

Jag har provat i ett par spel nu under eftermiddagen och jag kan inte återskapa detta. Hör av dig till återförsäljaren och försök få den ubytt, om du nu inte redan gjort det.

Skrivet av Tenerezza:

Tack för info, fick bli boxad utgåva istället. Hunnit prova demot så blev lite väl sugen.

Skrivet av Damponmyboard:

[quote postid="16796454" userid="5930" name="anders190"]
Mitt Mario Kart 8 Deluxe kom med posten idag:

http://i.imgur.com/5Jtm8IB.jpg

Då batteriet nästan var tomt så lyckades jag köra 1,5 varv innan den krävde laddning. Blir att testa i dockat läge men spelet ser väldigt bra även i handhållet läge. Blir nog många trevliga timmar framöver.

Har du testat online? Går ju inte att joina något?

Regional fungerar fint men inte Global det lilla jag testat av MP hitills. Körde nog runt 15 race i hopp om att få köra på Big Blue eller den där banan i himlen, vad den nu heter. Fungerar dock fint och mycket svenskar som är igång redan.
Någon finne, ett par tyskar, fransoser, någon enstaka britt, spanjor och italienare med. Globalt var det typ USA och Japan det lilla jag såg då jag tappade anslutningen ganska fort.

Har du provat Regional med?

Skrivet av solemn:

Så man måste fortfarande ladda kontot med pengar? Är det exakt som på Wii U? Stör mig på att man bara kan vissa välja fasta summor att ladda på, t.ex. 100 kr, 200 kr osv. Kul när man vill köpa ett spel för 30-40 spänn...

Du köper för exakt det belopp du handlar för eller fyller på en summa om du vill ha pengar i din wallet. Du behöver inte ha en massa pengar liggandes på kontot.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Regional fungerar fint men inte Global det lilla jag testat av MP hitills. Körde nog runt 15 race i hopp om att få köra på Big Blue eller den där banan i himlen, vad den nu heter. Fungerar dock fint och mycket svenskar som är igång redan.
Någon finne, ett par tyskar, fransoser, någon enstaka britt, spanjor och italienare med. Globalt var det typ USA och Japan det lilla jag såg då jag tappade anslutningen ganska fort.

Har du provat Regional med?

Vi har bara spelat globalt mot fransmän, amerikanare och UK inte några svenskar har vi sett.
Kör du med en ethernet kontakt eller wifi? Jag kör med ethernet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Vi har bara spelat globalt mot fransmän, amerikanare och UK inte några svenskar har vi sett.
Kör du med en ethernet kontakt eller wifi? Jag kör med ethernet.

Jag kör med WiFi.
Provade iofs bara Global en gång, hoppade direkt över till Regional som fungerade på direkten och fastnade sedan där. Blir att prova mer förstås.

Permalänk

Kan inte spela online alls kör wifi... Får error 2618-0516. Någon som har en lösning?

Permalänk
Inaktiv

Kan inte spela online alls kör wifi... Får error 2618-0516. Någon som har en lösning?

Hm... Telia? Var en del krångel med Telias utrustning med Wii U minns jag.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hm... Telia? Var en del krångel med Telias utrustning med Wii U minns jag.

Bredbandsbolaget. Jag vill ju spela online! Gick när jag testade splatoon, det är så konstigt? Ps4 och alla andra enheter funkar men inte Nintendo 3ds eller Nintendo Swift h?

Permalänk
Inaktiv

Bredbandsbolaget. Jag vill ju spela online! Gick när jag testade splatoon, det är så konstigt? Ps4 och alla andra enheter funkar men inte Nintendo 3ds eller Nintendo Swift h?

Ah, då var det inte det problemet iallafall. Fungerar eShop och liknande på Switchen? Du får internetanslutning där?
Splatoon-demot på Switch du menar? Då har ju det fungerat där innan iallafall. Dags att starta om nätverksutrustning kanske, eller vad du nu använder för att ansluta Switchen mot WiFi.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ah, då var det inte det problemet iallafall. Fungerar eShop och liknande på Switchen? Du får internetanslutning där?
Splatoon-demot på Switch du menar? Då har ju det fungerat där innan iallafall. Dags att starta om nätverksutrustning kanske, eller vad du nu använder för att ansluta Switchen mot WiFi.

Eshop fungerar och splatoon demon fungerade.. Jätte konstigt får väl testa starta om routern

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

@Damponmyboard: Som någon skrev över mig; testa att starta om switchen genom att hålla in power-knappen tills du kan välja att stänga av den.

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

@Damponmyboard: Som någon skrev över mig; testa att starta om switchen genom att hålla in power-knappen tills du kan välja att stänga av den.

Tack för tipsen, jag har testat starta om men det hjälper inte.. Jag tror jag måste ändra NAT type eller något om jag inte missuppfattat? Vet dock inte hur man gör sånt, fattar inte att man ska behöva vara en hacker för att spela Nintendo online?

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, jag har testat starta om men det hjälper inte.. Jag tror jag måste ändra NAT type eller något om jag inte missuppfattat? Vet dock inte hur man gör sånt, fattar inte att man ska behöva vara en hacker för att spela Nintendo online?

Jaha! Ja det är lite klurigt, men NAT-typ ändrar du i routerns inställningar via datorn. Oftast handlar det om att man ska öppna rätt portar. Verkar i Switchens fall handla om alla portar.

Alltså - öppna alla portar men bara för din Nintendo Switch!

Här har du nintendos egna info om saken:
http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...