Permalänk
Medlem

Compact living volym 3.

Då var det dags igen. Detta är mitt tredje album här på forumet på gott och ont.
För ungefär 3månader sedan sålde jag min gamla setup, som bestod utav ett enormt skrivbord som var 220cm brett och hade en ek skiva som vägde som en mindre elefant.
Anledningen till att jag sålde allting var för att jag spenderade lite för mycket tid framför min lilla man-corner. Desto längre tiden efter försäljningen gick så kom jag helt enkelt fram till att gaming är en stor hobby i mitt liv och har alltid varit det, så planerna inför ett nytt projekt började smidas.

Vi har dessutom renoverat lägenheten iform av målat alla väggar/lister samt lagt in ett nytt golv, så när renoveringen började närma sig sin ände så snickrade jag ihop ett nytt mindre skrivbord, och delarna för min nya dator började ramla in.

Denna gång har jag ingen enorm widescreen skärm men datorkomponenterna är ganska likvärdiga min gamla setup fast denna gång har vi då kaby-lake plattformen, vi har en mindre 24" 144hz TN-skärm då filmtittandet sker ändå i tv-hörnan.

Här nedanför sammanställer jag en liten komponent lista på dator/tv samt kringutrustning.

Dator:
Cpu- Kaby lake I5 7600k.
Gpu- Asus 8gb Dual oc 1070
Hdd- Samsung 850 256gb
Chassi- Phantek Eclipse 400S
Ram- Corsair 16gb 3000mhz Vengeance
Psu- EVGA GQ 650W
Cpu Kylare- Cryorig H5 Ultimate
Mb- Asus rog strix Z270h gaming

Skärm- Asus 24" MG248Q 144hz TN
Mus- Mionix Naos 7000
Tangentbord- Logitech G610 cherry mx red
Högtalare- Xtz Tune 4 mattvita

Tv Hörnan:
Tv- Samsung UE55KU6405 4k HDR
Högtalare- Audio Pro T12
Högtalarstativ - Traingle S02
Mediamöbel- Hembyggd ekskiva som är väggmonterad med en rostfri kabelgömnings list
Tv upphängning- Igloo vesa fäste som är tilt/vridbart

Just nu är väggarna kala och tråkiga men tavelväggor och lite fler hyllor kommer komma inom kort :)!

Kommentera och rösta gärna!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Stillrent, inga konstigheter 4/5

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

@ibland: Man tackar!

Permalänk
Medlem

Adblock på SweC

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@crew seven: Ett tips eller ett påstående på att jag har det :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinypope:

@crew seven: Ett tips eller ett påstående på att jag har det :P?

Tips du vet att du kan välja vilka sajter du kan blocka med adblock va

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Stilrent as hell! 5/5
Vart har du införskaffat de lutande fötterna till dina skrivbordshögtalare?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Tack kul att höra! Inköpta här ,https://www.tele-ha.se/produkter/visa/ljud/hogtalare-2/stativ-fasten/base-stand riktiga klaffar med bra tyngd. Minskar vibrationer avsevärt! Lägg gärna en röst också :).

Permalänk

Helt perfekt enligt mig, 5/5! Vad har du för mått på bordet och vad är det för några ben du använder?

Permalänk
Medlem

@chokladkunG: Stort tack! Här har du bordsskivan, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80278287/ kändes lite tråkigt att köpa en färdig den här gången men den håller hög finish och känns ganska gedigen, dock så är det bambu faneer med spånskiva invändigt. Har funderat på att skaffa en mer gedigen skiva i något roligt material. Gillar betong men det blir så jävla tungt och svårt att få en riktigt fin yta på. Benen är också från ikea men verkar vara borttagna ur sortimentet!

Permalänk

Väldigt cleant och trevligt! Var har du köpt den schyssta "Up all night"-lampan?

Permalänk
Medlem

Besvärligt bara att tidshållarna inte håller samma tid!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011