Spela Wildlands utan att använda UPlay

Permalänk
Medlem

Spela Wildlands utan att använda UPlay

Hej

Är det någon som vet om det går att skippa UPlay för att spela Wildlands?
Spelet fick jag med grafikkortet. Alltså genom UPlayskräpet.

§3.1
Permalänk
Medlem

Nej det går inte och frågan är om det verkligen är så viktigt att man behöver starta en tråd om det?

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Uplay är inget skräp.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Nej det går inte och frågan är om det verkligen är så viktigt att man behöver starta en tråd om det?

Vikten av detta är helt upp till mig. Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Uplay är inget skräp.

En smaksak ja. Inget svar på frågan dock.

Permalänk
Medlem

Alla nyare titlar från Ubisoft kräver Uplay så länge du inte har planer att köpa och spela på konsol.

Finns inget mer svar att ge en detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Uplay är inget skräp.

Skräp eller inte kan väl diskuteras men för oss konsumenter så är det ännu ett program som gör samma sak som Steam, Origin, Battle.net (eller vad det heter nuförtiden) och GOG Galaxy. Vore gott om alla kunde samsas på ett och samma system men samtidigt förstår jag de utgivare som inte känner för att skänka 30% av sina intäkter till en konkurrent.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Man vänjer sig ganska fort. Tyckte Uplay var mycket värre förr, men nu känns det inte lika påträngande längre, utan funkar mer som en launcher för alla Ubisoft-titlar man har installerade, som man stänger ner när man spelat klart och ligger inte kvar i bakgrunden. Det enda som irriterar är popup-reklamen som kommer när man stängt ner spelet.

Däremot så kan jag sitta och svära i timmar över att hälften av spelens items som man tekniskt sett redan har betalat för måste låsas upp med deras spel-valuta eller mer riktiga pengar i deras shop. Men det är väl en annan diskution.

Wildlands är iaf ett förvånansvärt stort, kul, och otroligt SNYGGT spel, helt klart värt besväret med Uplay, särskilt om man har ett sprillans nytt grafikkort att testa Lite repetitivt i längden, men det finns så många sätt att spela på, och i coop så är det alltid underhållande.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roffe:

Skräp eller inte kan väl diskuteras men för oss konsumenter så är det ännu ett program som gör samma sak som Steam, Origin, Battle.net (eller vad det heter nuförtiden) och GOG Galaxy. Vore gott om alla kunde samsas på ett och samma system men samtidigt förstår jag de utgivare som inte känner för att skänka 30% av sina intäkter till en konkurrent.

Fler borde haka på GOG tycker jag. Både EA och Ubisoft, två av världens största utgivare, är ju redan aktiva där men oftast med flera år gamla spel. Finns för de tre största plattformarna för persondatorer och man blir som kund heller inte hindrad av ett DRM-system.

I övrigt håller jag med om att GOG blivit betydligt behagligare på senare år. När Assassins Creed 2 släpptes 2008 eller när det nu var så gillade jag inte klienten men blivit bättre för varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Skräp eller inte kan väl diskuteras men för oss konsumenter så är det ännu ett program som gör samma sak som Steam, Origin, Battle.net (eller vad det heter nuförtiden) och GOG Galaxy. Vore gott om alla kunde samsas på ett och samma system men samtidigt förstår jag de utgivare som inte känner för att skänka 30% av sina intäkter till en konkurrent.

Det är precis detta jag vill komma fram till. Ännu en "launcher".
Va fan räcker inte en genväg till spelet på skrivbordet längre?
Det som stör mig är att det tar sån tid att starta spelet och när jag kör i Offline läge (vilket är ganska acceptabelt)
så 1 av 3 gångerna så startar inte spelet utan den säger att det är korrupt och jag måste gå online för att starta
en gång sen så funkar det ett par gånger igen.

I dagsläget har jag bara Epic launcher och Uplay. Så småningom tänkte
jag skaffa steam och då börjar det blir trångt alltså.