Permalänk
Medlem

Förvirrad av Unreal

Hallå.. detta känns ganska dumt och fråga, men jag kör på iaf.
Det FPS-spel jag gillar bäst är Unreal Tournament, och jag känner
att det skulle vara kul med ett nytt spel, och gärna lite snyggare
och nyare FPS.

Funderar på Unreal 2, men jag blir så gravt förvirrad.
Unreal 2 the Awakening och Unreal Tournament 2003.
Vad är skillnaden?

Jag vill givetvis kunna lira mot kompisar på LAN..

Ja, som sagt, kan någon vänlig förklara skillnaden mellan
dessa spel?

Tack på förhand..

Permalänk
Medlem

Unreal 2 är singleplayer
UT 2003 är multiplayer

Permalänk
Medlem

okej, så det var så lätt alltså..
Men det är precis likadan grafik och "upplägg" i övrigt
(förutom att U2THA har en story)?
Right?

Permalänk
Medlem

Nej, det ända som är lika är motorn. typ :P. men ska du köra mot andra så är det ju ut2003 som gäller :).

Permalänk
Medlem

Man kan köra Multiplayer i Unreal2, men moden är bara på beta stadiet.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av split
okej, så det var så lätt alltså..
Men det är precis likadan grafik och "upplägg" i övrigt
(förutom att U2THA har en story)?
Right?

Nej, det är inte samma grafik...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

är det inte så att unreal2 använder sig av unreal warfare motorn medans UT2K3 använder en modifierad UT Motor..?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metus
är det inte så att unreal2 använder sig av unreal warfare motorn medans UT2K3 använder en modifierad UT Motor..?

Jag har för mig att båda kör UW-motorn.

Permalänk
Medlem

Endel folk säger att Unreal 2 använder UT2003 motorn, men dom läre nog tänka efter en gång till efter som Unreal 2 började utvecklas före UT2003.

Alla Unreal använder samma motor (som dom får av Epic eller nått sånt), fast olika version då. Unreal 2 har en senare version än UT2003, men ingen använder Warfare.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Och köp inte unreal 2. Det är faktiskt ett ganska trist spel (eller inte så skoj kanske man ska säga) Det är slött och kort och däför inte värt pengarna anser jag. Skaffa UT2k3 istället så får du mer för pengarna och det spelet räcker betydligt längre.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Raven Shield använder Unreal W motorn, den är mycket sämmre, det kan man se i det spelet iaf.

Fast det är ju så med Unreal Tech att det utvecklas helatiden, så jag har slutat säga att saker och ting använder typ Unreal 2 o så om jag inte vet exakt som med Raven Shield där det står, säger bara Unreal Tech då vet dom flesta vad det är och vad dom kan vänta..

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Okej.. får tacka mför svaren
Jo, lira mot kompisar är de tjag gillar bäst,
så då blir det nog till att köpa det.

Någon skrev att det inte var likadan grafik?
Vilket har fläskigast grafik?

Permalänk
Medlem

1 Unreal 2
2 Unreal 2003
3 Unreal T
4 Unreal

i den ordningen på grafiken...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Sedan kan man ju med säga så här, att det är inte så jätte stor skillnad direkt mellan U2003 och Unreal 2, fast eftersom U2 är SP så blir det nästan automatisk snyggare då banorna inte är lika optade för MP och då dom kastar in mer detlj i det hela...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Endel folk säger att Unreal 2 använder UT2003 motorn, men dom läre nog tänka efter en gång till efter som Unreal 2 började utvecklas före UT2003.

Alla Unreal använder samma motor (som dom får av Epic eller nått sånt), fast olika version då. Unreal 2 har en senare version än UT2003, men ingen använder Warfare.

Fel, båda använder Unreal Warfare motorn, men modifierade.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Den här versionen på motorn som används i de nya Unreal motor baserade spelen hänvisas nu bara som "Unreal Tech". Unreal Warfare är också arbetsnamnet på ett spel som Epic Games håller på med, men nästan ingenting är förtillfället känt om det förutom att det kommer innehålla vapen. Förvänta er inte att spela Unreal Warfare förän i slutet av 2003, väldigt tidigt satt!

Kortade ner och översatte texten nedan:
No. "Warfare" was the name of Epic's next-generation Unreal engine which is being used in UT 2003, Unreal II, Unreal Championship, and other recent Unreal-engine based games such as America's Army or Splinter Cell. But to avoid confusion (or possibly just cause more), this version of the Unreal engine is now just referred to as "Unreal Tech." Unreal Warfare is also the working title for a game Epic Games is currently working on, but almost nothing is known about it at this point other than it'll have guns. Don't expect to be playing Unreal Warfare until late 2003, at the very earliest.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Alltså, man kan dra en linje som en tidslinje med unreal motorn... då skulle det bli typ så här, rätta mig gärna... har gjort en likadan med några av ids motorer...

U Tech, min tanke:

Att dom bygger på motorn helatiden, gör den bättre och bättre, och släpper ett spel då och då sedan licar ut den när folk vill ha den, olika builds... spel som Wheel of Fortune, Deus Ex, Splinter Cell, Raven Shield, Postal II etc etc...

Med id så gör dom en helt ny motor lite då och då i stället för att utveckla samma hela tiden och licar ut den dom håller på med eller en äldre, dom gamla bli även open source efter ett par år, som just nu Q1 och Q2 är... sedan om någon typ vill bygga ett spel på Q1 motorn som typ hexen ii, eller Q2, sof, Q3, Jedi Knight II eller då Doom 3, Quake 4...

NI fattar vad jag menar... detta är bara vad jag tror, jag vet inte, fast det låter iaf rimligt...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Alla Unreal-spel använder samma motor, fast i olika staduim. Rätt maffigt att ha samma motor i U2 som i U

Edit: Hipshot förklarade det väldigt bra.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Men är det inte så att Epic har än mer effektiv motor, så att det tar kortare tid osv att utveckla. ID måste ju börja om hela tiden.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Men är det inte så att Epic har än mer effektiv motor, så att det tar kortare tid osv att utveckla. ID måste ju börja om hela tiden.

Måste?... det handlar nog mer om att Carmack vill utveckla nya grafikmotorer för att han skulle nog bli uttråkad om inte hans hjärna fick arbeta.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Dom måste inte, dom gör det för dom tycker det är bättre att börja helt cleant, sedan så kanske dom tycker det är bättre att separera licencerna...

Deras ändringar brukar i regel vara större med, eller som man kan vända på det, det tar längre tid för id att släppa sina saker...

Dom tycker nog med att deras ändringar är så stora att dom inte kan bara bygga vidare, utan det är lättare att börja om...

Visa signatur

gotta go fast