Permalänk
Medlem
Skrivet av krister02:

jag köpte min den 25/4
fick den den 9/5
skickade in för cashback den 10/5
skickade med bild på packsedel som låg i lådan samt kvitto, mm

https://microsoft-rebates.com/cashback-sweden/Pages/Landing.a...

Kvitto, som i fakturan man fick i mail?
Fick det här mailet av MS:
Thank you for your email. If no label is to be found on the product packaging, you will have to provide alternative documentation that your product satisfies the requirements of the campaign. You can thus do the following when submitting your claim:

* Upload alternative documentation that your product satisfies the requirements of the campaign, i.e. operating system, processor, screen size and brand/model.
* Upload photos of the product packaging showing that no product label is to be found as well as a note explaining this.

Behöve du skriva en note?
Jag skickade endast bild på fakturan samt packaging slip

Permalänk

Jag loggade in på dell och tog pdf filerna på kvitto och packlista och bifogade dom i ansökan

jag skrev ingen note.

Permalänk
Medlem

Fick även jag godkänt av Microsoft idag Betalningen kunde ta upp till 8 veckor, men schyst iallafall! I slutändan blev det en prisvärd dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av krister02:

Jag loggade in på dell och tog pdf filerna på kvitto och packlista och bifogade dom i ansökan

jag skrev ingen note.

Kan du länka hur man kan ladda ner dom pdferna? hittar inte

Permalänk
Medlem

Backspace knappen på mitt sprillans nya XPS 13 är lite skev. Den går inte ner helt rakt om man trycker på den från sidan. Utan går ner i en liten vinkel, som om den sitter lite löst. Undrar om de är värt att klaga och försöka få en ny. Tar sån tid bara.

Permalänk

@Aizen1:

Permalänk
Medlem

extremt suddig bild.. ser inget

Permalänk
Medlem

hittade!

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

Backspace knappen på mitt sprillans nya XPS 13 är lite skev. Den går inte ner helt rakt om man trycker på den från sidan. Utan går ner i en liten vinkel, som om den sitter lite löst. Undrar om de är värt att klaga och försöka få en ny. Tar sån tid bara.

Eller så ber du Dell byta det i OnSite garantin.

Permalänk
Medlem

@improwise:

Vad är det? Ska backspace knappen inte vara så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

@improwise:

Vad är det? Ska backspace knappen inte vara så?

Du säger själva att knappen är felaktig och sen frågar du mig om den inte ska vara som den är?

Alla XPS säljs vad jag vet i Sverige med påplatsen-garanti, aka OnSite.

Permalänk
Medlem

Till er som använder TB3 docknings/laddningsstationer: hur länge brukar ni ha datorn ikopplad? Är det hälsosamt för batteriet att vara konstant laddat? Har för tillfället en USB DisplayDock utan laddningsfunktion eftersom jag är nojjig att ha datorn konstant ikopplad till laddare då dockan ibland kan vara ikopplad 24/7 veckovis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Till er som använder TB3 docknings/laddningsstationer: hur länge brukar ni ha datorn ikopplad? Är det hälsosamt för batteriet att vara konstant laddat? Har för tillfället en USB DisplayDock utan laddningsfunktion eftersom jag är nojjig att ha datorn konstant ikopplad till laddare då dockan ibland kan vara ikopplad 24/7 veckovis.

Finns funktioner i BIOS för batterioptimering på XPS15 och, utgår jag ifrån, XPS13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Skrivet av improwise:

Finns funktioner i BIOS för batterioptimering på XPS15 och, utgår jag ifrån, XPS13.

Ladda ner power manager från DELLs hemsida. Där kan du kontrollera allt utan att behöva gå in i bios.
Jag har lagt min så den börjar ladda ner batteriet är mindre än 50% och slutar ladda när den nått 80%. Så kommer jag köra när jag vet att jag kommer använda datorn hemma en längre tid.

Är för övrigt jävligt nöjd med min xps 13. Riktigt grym dator. Lika stor som en macbook air 11 tum.

har dock märkt att min chrome freezar ibland och jag är tvungen att tvångsavsluta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

Ladda ner power manager från DELLs hemsida. Där kan du kontrollera allt utan att behöva gå in i bios.
Jag har lagt min så den börjar ladda ner batteriet är mindre än 50% och slutar ladda när den nått 80%. Så kommer jag köra när jag vet att jag kommer använda datorn hemma en längre tid.

Är för övrigt jävligt nöjd med min xps 13. Riktigt grym dator. Lika stor som en macbook air 11 tum.

har dock märkt att min chrome freezar ibland och jag är tvungen att tvångsavsluta

Själv försöker jag undvika DELLs olika extra program så långt det är möjligt, inkl deras drivrutiner. BIOS är dock svårt att undvika

Men Power Manager och Premier Color (eller vad det nu heter) kanske kan vara vettigt att installera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Själv försöker jag undvika DELLs olika extra program så långt det är möjligt, inkl deras drivrutiner. BIOS är dock svårt att undvika

Men Power Manager och Premier Color (eller vad det nu heter) kanske kan vara vettigt att installera.

Har precis konfigurerat min trackpad så att jag navigerar fram/bak med tre fingrar. swipe höger/vänster Mycket skönt i webläsarn.
Vill dock ha samma funktion fast med två fingrar, vet du om det är möjligt? Som med mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

Har precis konfigurerat min trackpad så att jag navigerar fram/bak med tre fingrar. swipe höger/vänster Mycket skönt i webläsarn.
Vill dock ha samma funktion fast med två fingrar, vet du om det är möjligt? Som med mac.

Noterar med en viss ironi att jag nu verkar gått från att vara Dells största belackare här till att vara deras supporttekniker även om det är lite si och så med liksen för det

Dell kör numera med Microsofts standarddrivrutiner för sina Touchpad (iaf på dessa modeller) så de inställningar du kan göra hittar du under PC Settings => TouchPad (iaf om du kör Engelskt Windows 10).

Permalänk
Medlem

Någon mer som undervoltat sin 7700HQ? Verkar som Intel kör väldigt stora marginaler på spänningen för både CPU och iGPU. Lyckades sänka CPU/Cache med 0.135v och iGPU/HW Media med 0.185v. Gav mig rejäl temperatur skillnad. Har inte kört längre stabilitets test men skulle nog kunna gå ner lite mer på CPU'n misstänker jag. Sänkte min XPS 15 9560s temperatur under belastning med ett dussin grader med standard fläktkurvan så blev även markant mycket tystare. Tydligen ska även HW modding hjälpa rejält i temperatur men inte så sugen på det ännu iaf. Kanske jag gör det i samband med dess första interna städning så småningom.

Någon som vet hur man sänker spänningen på dGPUn? Även Nvidia tenderar att ha rätt rejäla marginaler.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Kan vara intressant att hålla koll på för den som funderar på alternativ till XPS15:

https://www.notebookcheck.net/The-UX550-Zenbook-Pro-is-Asus-s...

Permalänk

Bästa dock-stationen för XPS15? Vill kunna plugga in en 34" UHD via DP. Behöver det dyraste och bästa/stabilaste ;-).

Billigast att köpa själva XPS15 (1TB, 32GB ram) via Dell.se eller finns där billigare ställe? Någon promotion på Dell.se som är bra? (Ser ut som att "PREMIUM" get 1000 spänn off iallafall)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

jag har haft 1 ärende med dell, en skärm som hade massor BLB, kontaktade dom, 2 dagar senare hade jag en ny skärm levererad till dörr, 2 veckor senare hämtade dom den gamla, så du borde ju få liknande lösning

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

jag har haft 1 ärende med dell, en skärm som hade massor BLB, kontaktade dom, 2 dagar senare hade jag en ny skärm levererad till dörr, 2 veckor senare hämtade dom den gamla, så du borde ju få liknande lösning

Kan inte vara utan min laptop allt för länge de kommande dagarna.. Kan de byta tagnentbordet på plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

Kan inte vara utan min laptop allt för länge de kommande dagarna.. Kan de byta tagnentbordet på plats?

Som vi konstaterat tidigare, Dell har onsite service på XPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgoodcat:

Bästa dock-stationen för XPS15? Vill kunna plugga in en 34" UHD via DP. Behöver det dyraste och bästa/stabilaste ;-).

Billigast att köpa själva XPS15 (1TB, 32GB ram) via Dell.se eller finns där billigare ställe? Någon promotion på Dell.se som är bra? (Ser ut som att "PREMIUM" get 1000 spänn off iallafall)

Finns väl typ bara en, TB16, från Dell iaf. Fungerar rätt ok förutom en stundtals överraskande irriterande fläkt. Men till skillnad från megafiaskot TB15 verkar ju denna iaf fungera någorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizen1:

Jag fick som sagt ha bägge skärmarna i ca 2 veckor, dvs då du får din nya kan du föra över allt från den gamla och sedan skicka tillbaka den gamla om det fungerar med laptops som det gjorde med min skärm

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av improwise:

Finns väl typ bara en, TB16, från Dell iaf. Fungerar rätt ok förutom en stundtals överraskande irriterande fläkt. Men till skillnad från megafiaskot TB15 verkar ju denna iaf fungera någorlunda.

Grymt, tack! Blir väl en TB16 då antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgoodcat:

Grymt, tack! Blir väl en TB16 då antar jag.

Tips, dom brukar vara klart billigare hos Dustin än hos Dell. Glöm inte kolla så du får rätt strömmatning, finns 2 varianter. Jag drog till med den som jag har för mig är typ 240W, vet inte om det behövdes. Ev kanske den lägre är tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Jag fick som sagt ha bägge skärmarna i ca 2 veckor, dvs då du får din nya kan du föra över allt från den gamla och sedan skicka tillbaka den gamla om det fungerar med laptops som det gjorde med min skärm

Tangentbord byts på plats så det behövs ingen överföring. Behövde göras 2 gånger på min XPS13 så jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tangentbord byts på plats så det behövs ingen överföring. Behövde göras 2 gånger på min XPS13 så jag vet

Coolt, ännu bättre

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av improwise:

Tips, dom brukar vara klart billigare hos Dustin än hos Dell. Glöm inte kolla så du får rätt strömmatning, finns 2 varianter. Jag drog till med den som jag har för mig är typ 240W, vet inte om det behövdes. Ev kanske den lägre är tystare.

Perfekt! Kör Dustin för den då, tack för tipset!