ErgoDox kit (Zealios 78g, PBT DSA keycaps)

Permalänk
Proffsmoddare

ErgoDox kit (Zealios 78g, PBT DSA keycaps)

Hejsan Sweclockers!

Efter massor av tid som gått utan att ha hittat tid/energi/motivation till att göra färdigt mitt lilla tangentbords-projekt så ger jag nu upp och säljer grejerna.

Jag blev sugen på att sätta ihop ett ErgoDox-tangentbord med mycket custom-delar och med de lite speciella switcharna Zealios 78g, men nu får någon annan ta över. Förutom kitet så följer det med ett chassi i plast samt ett i trä, det i trä är i lite jobbigt skick, det behövs lite fix för att det ska passa. Handlovsstöd i trä följer också med som är mycket fina, gjorda av JaZid här på forumet.

Vad som ingår i kitet är:

• Komplett ErgoDox kit (två PCBer, alla kablar och komponenter som behövs).

• 80st Zealios 78g switchar.

• Blank DSA PBT keycaps (svarta).

• Svart plast-chassi.

• Betsat trä-chassi i halvtaskigt skick (behöver lite kärlek för att allt ska passa).

• Handlovsstöd i betsat trä.

Mera bilder finns här:
http://imgur.com/a/FdFOG

Startbud 1500kr

Bud tas i kommentarer i tråden, INTE I PM. Jag tar mig rätten att sälja till den jag vill. Vid frakt betalar köparen den. Säljer helst allt som ett paket.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

@C4B12: Hade väl inte tänkt köpa något nytt nu när jag trivs så bra med mina Let's Split. Men vafan, man kan ju aldrig ha för mycket av det roliga.. 1500 bjudet!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SYRE:

@C4B12: Hade väl inte tänkt köpa något nytt nu när jag trivs så bra med mina Let's Split. Men vafan, man kan ju aldrig ha för mycket av det roliga.. 1500 bjudet!

Noterat.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Medlem

@C4B12: 1560 man vill inte låta SYRE få för mycket av det roliga.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av iPro:

@C4B12: 1560 man vill inte låta SYRE få för mycket av det roliga.

Är de så alltså? Noterat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna köpa ett av chassin om det är en möjlighet?

Har nämnligen PCB's hemma till Ergodox men inte fixat ett chassi än.

Permalänk
Medlem

Riktigt fina grejer du har i kit'et, älskar trä-case't! Har ett Ergodox sedan tidigare men blir grymt sugen på ett till. Undrar lite vad det är som behövs göras på trä-case't? Är det bara små-problem med passformen så att man bara behöver sanda/fräsa lite? Vad är det för typ av trä också?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av shogou:

Jag skulle gärna köpa ett av chassin om det är en möjlighet?

Har nämnligen PCB's hemma till Ergodox men inte fixat ett chassi än.

Lägg ett bud isåfall.

Skrivet av UnknownBum:

Riktigt fina grejer du har i kit'et, älskar trä-case't! Har ett Ergodox sedan tidigare men blir grymt sugen på ett till. Undrar lite vad det är som behövs göras på trä-case't? Är det bara små-problem med passformen så att man bara behöver sanda/fräsa lite? Vad är det för typ av trä också?

Ja jag har samlat på mig lite fina grejer. Trächassit är ett från Falbatech, detta:

http://falbatech.pl/prestashop/index.php?id_product=140&contr...

Det är dock av ganska tunnt trä, känns lite vekt, vad som behövs göra är att slipa/fila lite för att det ska passa, PCBn går i men när jag provade sätta på keycaps så var de 2-3st som tog i kanten, så kanten behövs isåfall slipas till lite. Hoppas detta svarade på din fråga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@C4B12: Säger 1600 då!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SYRE:

@C4B12: Säger 1600 då!

Noterat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@C4B12: Eftersom du inte svarar på PM längre så får jag väl försöka här. Är du inte intresserad av att sälja längre, eller vad är det som händer?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SYRE:

@C4B12: Eftersom du inte svarar på PM längre så får jag väl försöka här. Är du inte intresserad av att sälja längre, eller vad är det som händer?

Sorry är i Norge på event med jobbet. PMar dig nu.

Visa signatur