GOG inleder sin sommarrea – rabatt på över 1 500 speltitlar

Permalänk
Melding Plague

GOG inleder sin sommarrea – rabatt på över 1 500 speltitlar

Den digitala speldistributören GOG, tidigare Good Old Games, drar igång sin årliga sommarrea, där bland annat The Witcher 3 och Pillars of Eternity prissänks med 50 respektive 60 procent.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med DRM-fritt

Nån som vet hur dessa reor brukar fungera? Sätts priserna i början och förblir samma tills rean är över, eller skiftar priserna från dag till dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Trevligt med DRM-fritt

Nån som vet hur dessa reor brukar fungera? Sätts priserna i början och förblir samma tills rean är över, eller skiftar priserna från dag till dag?

Förr har det ofta varit skiftande priser med olika dagliga erbjudanden men sedan något/några år har det blivit mer sällsynt.
På den här rean är det samma priser från dag 1 till reans slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1p3r_91:

Förr har det ofta varit skiftande priser med olika dagliga erbjudanden men sedan något/några år har det blivit mer sällsynt.
På den här rean är det samma priser från dag 1 till reans slut.

Ok, tackar så mycket för svaret!

Permalänk
Hjälpsam

Pillars of Eternity, var en besvikelse, jag har inte orkat spela igenom det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

synd för dig , själv tyckte jag det var ett lysande exempel på ett modernt baldur's gate liknande spel

Permalänk
Inaktiv

Kan rekommendera Outlast 25.80:-

Permalänk
Hjälpsam

@marow: Finns massor som verkligen gillar spelet, jag vet.
Vet inte varför, jag tröttnade men det gjorde jag.

edit Jösses, den rean har mycket intressanta titlar, till mycket bra priser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Hur smidigt är GOG jämfört med Steam? Krävs det en dedikerad klient, installeras uppdateringar automatiskt osv?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Hur smidigt är GOG jämfört med Steam? Krävs det en dedikerad klient, installeras uppdateringar automatiskt osv?

Vill du ha autoupdates så måste du installera klienten ja. Men annars så är det ett fungerande Steam som i min mening ser bättre ut än steam, bättre utformad och bättre optimerad. Det enda som kan vara kinkigt är väl att spelen automagiskt defaultar till och autouppdatera sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Hur smidigt är GOG jämfört med Steam? Krävs det en dedikerad klient, installeras uppdateringar automatiskt osv?

Klienten är helt valfri, finns också så man kan ladda ner spel direkt ifrån sidan utan DRM.

Permalänk
Skrivet av Rildiz:

Vill du ha autoupdates så måste du installera klienten ja. Men annars så är det ett fungerande Steam som i min mening ser bättre ut än steam, bättre utformad och bättre optimerad. Det enda som kan vara kinkigt är väl att spelen automagiskt defaultar till och autouppdatera sig.

Jag kan inte hålla med om "bättre optimerad", den kändes väldigt bloated när jag provade den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dålig timing av mig, köpte SWAT 4 Gold för 91kr i förrgår. Nu säljs SWAT 4 Gold för 54kr. Jag har ju spelet, och tillägget på CD. längst in i källarförådet i okänd kartong, efter flytt för två år sedan.
Grymt spel dock, håller fortfarande.

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Citat:

Får man fråga varför folk köper gamla singleplayer spel? Tänker det finns ett annat sätt att få hem spelen på..

För att det andra sättet är olagligt och emot forumets regler:

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Rekommenderar This War of Mine (80 % rabatt just nu) om man inte har spelat det mästerverket tidigare.

https://www.gog.com/game/this_war_of_mine

Permalänk
Medlem

Kom igen... tips på spel gief gief gief
Nå å slakta nå dötid på.
Zombie spel ha ja redan spelat drösvis av å många har samma typ av teman.
ARK är skitsnyggt spel, men saknar MMO vilket hade gjort de till klar 1´a.
Quake å andra fps spel har slutat utvecklas å är bara kopior idag.
Har flertal av civ spelen å ja de är bra tidsfördriv.
Simcity å senaste Skyline är superb.

Men är det ont om spel med bra agenda å vettig idé?
Grafik är inte de främsta då jag föra veckan nötte igenom Theme Hospital för andra gången på herre jösses många år.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Gillar man dungeon crawlers så som eye of the beholder då kan jag tipsa om legend of grimrock ett och två. Bättre spel vetetusan om jag spelat.
https://www.gog.com/game/legend_of_grimrock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hitta gammal goding
https://www.gog.com/game/railroad_tycoon_3
Dock redan spelat dom

https://www.gog.com/game/the_sexy_brutale
Tänkte först "namnet låter ju ... udda å fränt"
Tittar på preview... Day of the tentacle gimmick?
Lockande iallafall

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Hur smidigt är GOG jämfört med Steam? Krävs det en dedikerad klient, installeras uppdateringar automatiskt osv?

Behövs verkligen autouppdateringar till retrospel? Visst, finns några nya spel på GOG men det rör sig ju främst om gamla spel, dom lär väl inte få så många uppdateringar idag ändå?

Permalänk
Avstängd

Det blev en uppdaterad variant av gamla härliga Wings från Amigan. Dax att ta fram joysticken och sticka ut och flyga och skjuta ner tyskar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Behövs verkligen autouppdateringar till retrospel? Visst, finns några nya spel på GOG men det rör sig ju främst om gamla spel, dom lär väl inte få så många uppdateringar idag ändå?

Det släpps nya spel hela tiden. Så autouppdatering är riktigt trevligt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Behövs verkligen autouppdateringar till retrospel? Visst, finns några nya spel på GOG men det rör sig ju främst om gamla spel, dom lär väl inte få så många uppdateringar idag ändå?

Det kan vara kompatibilitetsfixar. Gog fixar till de spel som behöver fixas för att kunna köras på en modern dator.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det blev en uppdaterad variant av gamla härliga Wings från Amigan. Dax att ta fram joysticken och sticka ut och flyga och skjuta ner tyskar.

Oj! Jag visste inte att den fanns. Har du hunnit prova? Jag blir lite sugen.
Viktig fråga: om man dör, kan man gå tillbaka till tidigare save? Har för mig att man var tvungen att fultrixa med det på amigan.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Jag kan inte hålla med om "bättre optimerad", den kändes väldigt bloated när jag provade den.

Skickades från m.sweclockers.com

Den kanske är bloated, men då är den ändå bättre optimerad än steam. Steam är sömnigt i jämförelse.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Horvendile:

Oj! Jag visste inte att den fanns. Har du hunnit prova? Jag blir lite sugen.
Viktig fråga: om man dör, kan man gå tillbaka till tidigare save? Har för mig att man var tvungen att fultrixa med det på amigan.

Har inte provat än så länge.
Jag vet att man måste komma ihåg att spara ner efter varje uppdrag så slapp man börja om hela spelet. Var ju rätt korta uppdrag.
Denna ska vara en uppgraderad variant du orginalet fått dåliga betyg pga mycket buggar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Funkar alla spel till windows 10 och 1080p? Går ju iofs att skala om bilden för lägre upplösningar så man i alla fall får rätt proportioner.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Old School RPG

Passa på att skaffa VÄLDIGT prisvärda D&D Temple of Elemental Evil för 20 spänn. Det är jävligt kul än idag, och gillar du spela rollspel såsom D&D lär du uppskatta detta. Inte lika bra som Baldurs Gate 2 men definitivt uppe där i toppen. Samt att du får ju dessutom Rebel Galaxy på köpet, mycket för 20 spänn. So go for it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Dålig timing av mig, köpte SWAT 4 Gold för 91kr i förrgår. Nu säljs SWAT 4 Gold för 54kr. Jag har ju spelet, och tillägget på CD. längst in i källarförådet i okänd kartong, efter flytt för två år sedan.
Grymt spel dock, håller fortfarande.

Kul att du sa det där, har haft SWAT 4 öå whishlistan sen det kom på GOG, ska köpa det och som du sa, riktigt bra spel för sin tid, ska spela det med tremänningen på nästa lan!
Ska även inhandla Stalker, Rune, Flatout 2 etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Funkar alla de här gamla spelen verkligen på Windows 7?

(För på Steam t ex så är det verkligen si och så med det - så hur har GOG lyckats?)

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Funkar alla de här gamla spelen verkligen på Windows 7?

GOG listar för varje spel vilka OS de funkar på. För äldre spel har de vanligen förpackat dem så att de ska gå att köra på nyare OS, tex genom någon (för användaren dold) DOS-emulator.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2