Telia slutar att sända bl.a Kanal 5 den 8 Juni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Idag är det jobbigt när TVn strular. Det var bättre förr när man löste alla problem genom att ge TVn några hårda smällar på sidan.

Det finns mindre volym TV att banka till nu för tiden också Risken är ju att skiten spricker. TjockTV tålde en och annan knytnäve

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag började min TV-bana med en AGA rör-TV i teak (kan har varit valnöt ). Den hjälpte det att banka skiten ur ibland, antagligen pga rören och dess socklar. Bankverkan tycker jag minskade avsevärt redan med transistorns intåg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hos oss gör Chromecast numera allt tv-jobb, förutom nyheterna som går via analog-tv i händelse av att man vill se krig och elände. Valvakan och annat vuxenjolm kan gott gå analogt, inget behov att se våra folkvalda stjärnskott skarpare än vad de är.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Någon som fått del av de nya kanalerna ännu? Jag kan inte längre se 5an i Play+, men kan inte heller se någon av de nya kanalerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Gött, nu får jag en anledning att byta till Viasat när många av Telias funktioner har utplånats.
Och för er som är för tröga för att inse att det finns folk som ser på TV.

Alla vill inte krångla omkring på nätet för att se någon speciell sändning.
För vissa av oss så är det skönt att komma hem efter jobbet och trycka på EN knapp för att se vårat utbud.
Saker må moderniseras, men TV fyller ändå en för många av oss skön och bekväm funktion.

/Lifooz

Håller med till 100%.

Sedan är frågan; exakt vad är TV eller inte TV?

Jag har biorum och flera stora plasma-TV i huset, men har inte ens antennen inkopplad. Streamar allt via media center (Xbox One S) eller HTPC via snabbt bredbandsanslutning (250/250).

Streamar för närvarande musik från Spotify, och "TV" från YouTube, Telia Play+ och Netflix.

Men allt streamas inte bara till våra TV i huset, utan även till bärbara datorer på resa, HTPC (Intel Compute Stick) på landets TV, iPad och telefoner.

Vad exakt är "TV"?

Hur stor skall skärmen vara för att kallas "TV"?

Eller är det tjänsten som avgör?

Är Netflix "TV"?

Är YouTube "TV"?

Är Eurosport Play, som jag får skaffa nu när Telia lägger ner idag, om vi skall kunna följa Roland Garros utan avbrott, "TV"?

Är det "TV" när man ser "Live", men inte TV om man ser "Play"?

Personligen så tycker jag definitionen "TV" är rätt meningslös idag. Vi vill på olika sätt se rörlig bild, och innehåll i form av filmer, serier och sport. Sedan vad man definierar det som, eller kallar för att vara "TV", eller "gammalmodigt", har ingen betydelse.

Jag skiter i det så länge jag kan se det jag vill se, och på så många enheter som möjligt.

Nu är Telia lagt ner Eurosport och Discovery (som är i princip det enda vi tittar på), så är det inte intressant längre. Speciellt inte om Discovery ändå tänkt att plocka bort "play"-delen. Jobbar dagtid, och även om jag gärna ser "live" när det går, så är det viktigt att kunna se när jag vill när jag kommer hem på vardagar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Hos oss gör Chromecast numera allt tv-jobb, förutom nyheterna som går via analog-tv i händelse av att man vill se krig och elände. Valvakan och annat vuxenjolm kan gott gå analogt, inget behov att se våra folkvalda stjärnskott skarpare än vad de är.

Tycker Chromecast är skit personligen. Har testat två stycken med lämnade tillbaka. Blir ju hur kasst som helst när man måste upp och fippla med mobilen, och sedan när det ringer i mobilen springer man ut för att ta samtalet, och familjen som blir kvar i biorummet blir sittande utan möjlighet att ändra något.

Kanske bra för enstaka presentationer eller bildvisning från mobil, men som ersättare till riktigt media center eller HTPC så duger det inte rent praktiskt och funktionellt för oss ivf.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tycker Chromecast är skit personligen. Har testat två stycken med lämnade tillbaka. Blir ju hur kasst som helst när man måste upp och fippla med mobilen, och sedan när det ringer i mobilen springer man ut för att ta samtalet, och familjen som blir kvar i biorummet blir sittande utan möjlighet att ändra något.

Kanske bra för enstaka presentationer eller bildvisning från mobil, men som ersättare till riktigt media center eller HTPC så duger det inte rent praktiskt och funktionellt för oss ivf.

Instämmer i att det är lite bök, så absolut förstår jag kritiken och visst har det sina brister.

Vi använder en gammal surfplatta som fjärrkontroll eller vad man ska kalla det just för att behålla kontrollen av sändningen i rummet oavsett vilka som närvarar. För sättet vi kollar på tv anser jag Chromecast vara det bästa som hänt i modern tid. Tycker det är ett stort steg fram att faktiskt inte behöva ett mediacenter eller en HTPC, allt som behövs är den lilla pucken för några hundra som hänger dolt bakom tv:n och tar ström ur tv:ns usb-uttag.

Jag blev riktigt överraskad hur bra det fungerar och hur enkelt och snabbt installationen gick. Dock ska jag erkänna att jag inte provat eller ens kollat upp om den fixar att streama direkt från en NAS, och det låga priset grundar sig säkert i att man betalar med sin personliga integritet som brukligt överallt annars också idag...

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

@martinot

Vad som avgör hurvida det är TV eller ej är hur innehållet sprids ut. Via (TV) sändning, dvs det finns alltid i ethern/kabel TV. YouTube/Netflix/etc är strömmande media som hämtas på begäran av en dator och "finns inte" ute i ethern utan begäran. Likväl som du inte kan skicka traditionell post utan adress, men du kan sätta upp afficher utan adress.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Snabb fråga från en person som inte alls hängt med vad det gäller streaming, om man köper en Smart TV, men inte kopplar in en antennsladd utan bara en internetsladd och använder tv:n för att kolla på viaplay,nextflix, hbo nordic ( finns säkert fler, men känner inte till dem )

Behöver man då betala TV licens? eller hur fungerar det?

Och även på äldre dagar så har man barnasinnet kvar och undrar om går det att streama typ cartoon network,disney channel och dem kanalerna ( lagligt då )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Snabb fråga från en person som inte alls hängt med vad det gäller streaming, om man köper en Smart TV, men inte kopplar in en antennsladd utan bara en internetsladd och använder tv:n för att kolla på viaplay,nextflix, hbo nordic ( finns säkert fler, men känner inte till dem )

Behöver man då betala TV licens? eller hur fungerar det?

Och även på äldre dagar så har man barnasinnet kvar och undrar om går det att streama typ cartoon network,disney channel och dem kanalerna ( lagligt då )

Yepp. Det är mottagaren du betalar för. Oavsett om dne används eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Yepp. Det är mottagaren du betalar för. Oavsett om dne används eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, tackar. Då fortsätter planerna med att inhandla en till datorskärm istället för en TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

@martinot

Vad som avgör hurvida det är TV eller ej är hur innehållet sprids ut. Via (TV) sändning, dvs det finns alltid i ethern/kabel TV. YouTube/Netflix/etc är strömmande media som hämtas på begäran av en dator och "finns inte" ute i ethern utan begäran. Likväl som du inte kan skicka traditionell post utan adress, men du kan sätta upp afficher utan adress.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok.

Då har jag inte TV så jag endast tittar på "TV" via bilddata som paketerats i IP-paket.

Har Telia öppen fiber, Bahnhof för internet (250/250), och Telia Play+ för att titta på "vanlig" TV, och då inte bara "Play", utan även "Live TV"-sändningar. Normalt då via någon av våra rätt stora Plasma TV (blir OLED HDR/4K snart).

Är jag på landet så streamar vi inte via fiber, men via router som går på mobilnätet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Instämmer i att det är lite bök, så absolut förstår jag kritiken och visst har det sina brister.

Vi använder en gammal surfplatta som fjärrkontroll eller vad man ska kalla det just för att behålla kontrollen av sändningen i rummet oavsett vilka som närvarar. För sättet vi kollar på tv anser jag Chromecast vara det bästa som hänt i modern tid. Tycker det är ett stort steg fram att faktiskt inte behöva ett mediacenter eller en HTPC, allt som behövs är den lilla pucken för några hundra som hänger dolt bakom tv:n och tar ström ur tv:ns usb-uttag.

Jag blev riktigt överraskad hur bra det fungerar och hur enkelt och snabbt installationen gick. Dock ska jag erkänna att jag inte provat eller ens kollat upp om den fixar att streama direkt från en NAS, och det låga priset grundar sig säkert i att man betalar med sin personliga integritet som brukligt överallt annars också idag...

Ok, då blir det ju lite smidigare med en dedikerad platta som kan styra.

Annars så har själv en pytteliten HTPC som inte syns då den sitter gömd i en sticka direkt i HDMI-uttaget i TV (Intel Compute Stick som jag fick tag på för 800 pix från Dustin). Samma sak på landet.

Sedan har jag även en SweC/Alina vardagsrumsdator, men det är för att ha kapacitet att spela mina Steam-spel och andra spel som inte kör på XB1S-burken. Men då är det för att täcka just behov för avancerade spel (enklare RetroArch och annat går fint på Compute Stick).

Mer och mer så har jag dock börjat att standardisera på XB1S, men Telia Play+ har inte haft app för det (lite märkligt då de har det för Windows-telefonen och app för Windows-datorerna). Netflix och Youtube går dock fint tillsammans med nedladdade filer och optisk media (har ett rätt stort filmbibliotek på BluRay som jag inte orkar rippa till server/NAS).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd

Tänk på den tiden när FilmNet fanns och det var minst 20 premiärer varje månad som visades och 250 andra filmer. De varvades på två kanaler och det var porrfilm varje natt förutom på söndagar tror jag.

De premiärer som visades var inte heller 2 år gamla utan rätt nyss utkomna på video. Nu kör man samma filmer på alla kanaler med ungefär tre veckors mellanrum. Det är hela tiden runt 20 filmer som går runt runt mellan bolagen och sen hoppar de fem gånger var på varje kanal.

Tyvärr tror jag också att biograferna kommer dö ut snart då 3D blev en flopp och priset går upp. Det enda som visas är Marvel producerade filmer som är uppföljare på uppföljare och sen en ny beginning med mer effekter men samma historia. Dags för lite nytänkande i film och tv branschen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem

@Stefflo: Vilken ljus bild du målar upp!

FilmNet minns jag nu när du nämner det (om vi pratar 80-tal). På den tiden var film spännande, men det är väl kanske för att man blivit gammal och blasé. Hursomhelst så har CGI förstört filmkonsten, imho. Kreativiteten har dött på de häftiga effekternas altare (som dessutom fortfarande ofta ser taffliga ut). Eftersom det är så billigt och enkelt att åstadkomma så tar man ofta genvägar. Det har gått inflation i effekter på bekostnad av det konstnärliga. (ännu ett ämne att diskutera på ålderdomshemmet )

Som exempel, både Benjamin Button och Facebook-filmen (båda av en av min favoritregissörer, Fincher) förstördes av CGI-effekterna som var extremt taffligt gjorda och (för)störde hela upplevelsen.

Tacka vet jag gamla optiska effekter och modellbyggande, se t ex Blade Runner som hann göras innan CGI ångvältade över filmkonsten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Yepp. Det är mottagaren du betalar för. Oavsett om dne används eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer. Tyvärr. (det är det som är så kasst)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad Discovery Networks ökade kostnader kan bero på för det känns inte som att de lägger det på sina program iaf, de sänder mest ytlig skit numera.

Personligen kan jag tycka det är väldigt skönt att ramla ned i soffan och inte ta ett aktivt beslut vad jag ska titta på. Låta utbudet vägleda en till en lugn och förhoppningsvis intressant stund. Dessutom kan jag råka se något bra som jag aldrig skulle satt på själv.

Edit: Aktivt val kan dock vara att stänga av för att det bara är skit på tv.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

--
Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712

Glömde kommentera att du har bra smak gällande lurförstärkare.

Kör själv med SPL Phonitor Mini (med Arcam rPac DAC) och även en liten setup med en O2 Desktop version av Head 'n' HiFi - Walter (med Hegel Super DAC).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med till 100%.

Sedan är frågan; exakt vad är TV eller inte TV?

Jag har biorum och flera stora plasma-TV i huset, men har inte ens antennen inkopplad. Streamar allt via media center (Xbox One S) eller HTPC via snabbt bredbandsanslutning (250/250).

Streamar för närvarande musik från Spotify, och "TV" från YouTube, Telia Play+ och Netflix.

Men allt streamas inte bara till våra TV i huset, utan även till bärbara datorer på resa, HTPC (Intel Compute Stick) på landets TV, iPad och telefoner.

Vad exakt är "TV"?

Hur stor skall skärmen vara för att kallas "TV"?

Eller är det tjänsten som avgör?

Är Netflix "TV"?

Är YouTube "TV"?

Är Eurosport Play, som jag får skaffa nu när Telia lägger ner idag, om vi skall kunna följa Roland Garros utan avbrott, "TV"?

Är det "TV" när man ser "Live", men inte TV om man ser "Play"?

Personligen så tycker jag definitionen "TV" är rätt meningslös idag. Vi vill på olika sätt se rörlig bild, och innehåll i form av filmer, serier och sport. Sedan vad man definierar det som, eller kallar för att vara "TV", eller "gammalmodigt", har ingen betydelse.

Jag skiter i det så länge jag kan se det jag vill se, och på så många enheter som möjligt.

Nu är Telia lagt ner Eurosport och Discovery (som är i princip det enda vi tittar på), så är det inte intressant längre. Speciellt inte om Discovery ändå tänkt att plocka bort "play"-delen. Jobbar dagtid, och även om jag gärna ser "live" när det går, så är det viktigt att kunna se när jag vill när jag kommer hem på vardagar.

Intressant syn på det hela, och jag gillar ditt tänk.
För att det skall vara TV för mig så skall innehållet sändas utan att jag behöver gå in på någon hemsida för att se det.
Alltså reguljärsändningar, men play-funktionen är även den TV för mig, använder själv playfunktionen så fort jag ser något i tablån som sänts och som väckt mitt intresse.
Storleken på monitorn kvittar för mig, oavsett om det är dator, telefon, TV eller projektor som används.
Men själva grunden utgörs alltså av reguljärsändningarna.
Netflix och liknande tjänster är alltså inte TV för mig, oavsett om en Tv-apparat användes som monitor eller ej.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Om kanal 5 inte hade tagit över Discovery-kanaler m.m så skulle inte så många kanaler försvunnit
Inte hände sånt här före 2013. Är svenska bolag fattigare?

Permalänk
Medlem

Någon som vet alternativt sätt att se kvällens match som endast går på 5an?
Kan ju inte missa matchen!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

@Deerhall:

Skaffa Dplay.

Skaffa Viasat Silver eller Guld, verkar som man måste ringa Telias kundtjänst för det. Bindningstid och dyrt.

Gå hem till någon polare som har ett abonnemang där kanalen sänds som vanligt.

Gå till någon pub som har kanalen.

Permalänk

Farsan ringde nyss upp Telia för att se vad dom hade o säga om detta (typ).
Hon i telefonen trodde /sa att detta ska vara löst inom en vecka. Vad nu "löst" betyder får vi väl se.

Dom måste ha satt in extra personal eftersom att farsan kom fram 3 minuter efter han ringde supporten.

//Jonathan

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Farsan ringde nyss upp Telia för att se vad dom hade o säga om detta (typ).
Hon i telefonen trodde /sa att detta ska vara löst inom en vecka. Vad nu "löst" betyder får vi väl se.

Dom måste ha satt in extra personal eftersom att farsan kom fram 3 minuter efter han ringde supporten.

//Jonathan

Tja, de verkar vara överens igen nu.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wlyL5/avtal-klart-mel...

Återstår att se hur detta påverkar oss konsumenter.

Permalänk
Medlem

@Naki: 5an är tillbaka

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Och Discovery Channel.

Woooooo!

Dold text
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv

För min del har jag ingen aning om detta påverkar mig, jag har ej pluggat in en tv i jacket på flera år. Och det känns som att webbtjänster mer kan ta över, kanal 5 har ju haft några intressanta dokumentärer men de har ju gratis gått att sett på deras hemsida. (nu måste man väl installera flash)

Skrivet av Mangee75:

" Sant, men att de ska ta upp att de minsamn värnar svenska kulturskapare när de generellt verkar visa ganska få svenska program känns lite sådär. " Detta kan jag hålla med dig om till 100%

Discovery har köpt in rättigheterna för OS och detta kalas kosta 12miljarder så pengarna måste in.
Men det mest tragiska med hela detta är att det borde va SVT som köper in dessa rättigheter och alla andra stora sport evenemang.
Mvh / Mangee

Jag tycker det också är fel att företag stänger ute deras produkter med fiktiva regler för vad de tror handlar om att maximera sina vinster. Det borde vara olagligt att sälja rättigheter för OS till bara enstaka aktörer, sätt ett pris och sälj till fler istället.
Däremot ska självklart svt inte sända någon sport överhuvudtaget, det är att missbruka de pengarna som de tvingar folk att betala för tv-innehav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tycker Chromecast är skit personligen. Har testat två stycken med lämnade tillbaka. Blir ju hur kasst som helst när man måste upp och fippla med mobilen, och sedan när det ringer i mobilen springer man ut för att ta samtalet, och familjen som blir kvar i biorummet blir sittande utan möjlighet att ändra något.

Kanske bra för enstaka presentationer eller bildvisning från mobil, men som ersättare till riktigt media center eller HTPC så duger det inte rent praktiskt och funktionellt för oss ivf.

Vänta nu, jag är hyfsat säker på att om jag startar något på min telefon så kan min sambo pausa och byta osv på sin telefon.
Men det kanske inte är det du tänker på?
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tyvärr tror jag också att biograferna kommer dö ut snart då 3D blev en flopp och priset går upp. Det enda som visas är Marvel producerade filmer som är uppföljare på uppföljare och sen en ny beginning med mer effekter men samma historia. Dags för lite nytänkande i film och tv branschen.

Wonder Woman är ju DC
Men ärligt talat så har det nog talats om att biograferna skulle gå ikull ända sedan TV'n släpptes.
Bio finns fortfarande, då det är lite häftigare att se film på bio
Men håller med lite om 3D hoppas det i framtiden går att få bättre 3D utan glasögon.

Permalänk
Skrivet av muunkie:

Vänta nu, jag är hyfsat säker på att om jag startar något på min telefon så kan min sambo pausa och byta osv på sin telefon.
Men det kanske inte är det du tänker på?
Mvh

Det stämmer! Är man på samma nätverk och har Googles Home-app så kan alla enheter pausa,byta eller stänga av.