Värker i arm, tumme, hand
Tjenare!
Sitter och spelar väldigt mycket nuförtiden. Har gjort det i ca 3 månader nu, i princip konstant. Men för några/någon vecka sen så började det värka väldigt mycket på olika delar av kroppen som jag nu tänkte beskriva;
Tummen som "vilar" över spacebaren brukar kännas jävligt stel samtidigt som den värker. Inte konstant, men dyker upp lite då och då och är väldigt obehagligt, underfär lite som att den krampar om man kan beskriva det så.
Högerhand som jag håller musen med värker på ovansidan precis vid början av fingrarna, känns som att handen inte riktigt "vilar" på musen, utan känns som att fingrarna tvingas hållas uppe av sig själva. Jag tycker dock i helhet att musen är skön, lite tung kanske (wireless) men annars inga problem. Nu i efterhand så känns det som att musen är för liten, men mina händer är lika små som en tjejs, så det tvivlar jag stort på. Kanske placerar handen lite för långt bak på musen? Är ju van vid det dock, har jag den längre upp känns det som jag får ett mer vilande grepp men hade aldrig kunnat spela så. Har en Logitech g700s. Värker nästan hela tiden, så fort jag suttit mig vid datorn och sitter där ett litet tag så börjar det.
Höger underarm värker på samma sätt som ovansidan av handen gör. Inte lika ofta, men ibland.
Nu till den stora frågan;
Hur kan jag åtgärda dessa problem? Mer än att undvika att spela, stretcha osv.
Är handledsstöd för både tangentbordsarmen och musarmen någon att ha? Isåfall vilka rekommenderar ni? Har sett så många olika i alla möjliga prisklasser, och vill ju inte bli besviken för att man köpt en för hård/stor/liten/mjuk eller dylikt.