Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Du kan ju slänga in även att Corsair red brytarna också finns för 399:- (691:- rabatt)

Du menar Cherry red antar jag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

@Dynax87: Nej, jag hade undvikit m3 prollen. Testade på en laptop av Asus med 6GB ram och en rätt rapp 256GB SSD. Märkbart seg med Youtube och interaktiva spel (webbaserade spel alltså). Prövade ej med Steam eller VLC, men kan inte rekommendera efter den upplevelsen.

Körde Windows 10, batteriläge performance.

Okej det jag har nu är ju en iPad air 2 eller en bärbar med Intel Core i5 2410M, kan man rekommendera nått annat i liknande prisklass som Microsoft plattan ?

Permalänk
Medlem

Varför finns inte HyperX cloud II för 399 i alla elgigantens butiker? 😢

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du menar Cherry red antar jag?

Precis så ja! haha

Skrivet av mSebbe:

Varför finns inte HyperX cloud II för 399 i alla elgigantens butiker? 😢

Det fanns i ett tidigt skede, men allt är nog redan bokat! Satt och funderade om jag skulle boka ett par till sambon men nu är allt i Stockholm slut

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

@Stacks: Ah, I see... :/

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får se hur jag gör, lite så jag hoppas priset på 16000kr stämmer så det blir lättare att hålla i pengarna tills nya modeller lanseras.

Nu har El-G justerat priset till 11990:-. Nu blir det svårt att hålla i pengarna?
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Okej det jag har nu är ju en iPad air 2 eller en bärbar med Intel Core i5 2410M, kan man rekommendera nått annat i liknande prisklass som Microsoft plattan ?

Om du kikar på tex. https://www.notebookcheck.net/Microsoft-Surface-Pro-4-Core-m3... under prestandatester så ser du tester som jämfört prestanda mellan Microsoft Surface Pro 4, Core m3 (Intel Core m3-6Y30, Intel HD Graphics 515, Samsung MZFLV128 NVMe) och Apple iPad Air 2 (Apple A8X, PowerVR GXA6850, 128 GB eMMC Flash). Där ser du att Surface Pro m3 ligger bättre till jämfört med Air 2 i det mesta (även om Air 2 har vissa bättre egenskaper).

Söker du på prestandajämförelser mellan Intel Core m3-6Y30 och Apple A8X så ser du att m3 även ligger bra till i det mesta.

Vill du ha en Windowsplatta som motsvarar, eller överträffar Air 2, i prestanda så skulle jag kört på m3.

Vill du ha däremot något som ersätter en lite kraftfullare enhet som en bärbar eller stationär, då är det Core i5 eller i7 av Surface Pro som gäller. Skall du tex. rendera film eller redigera mycket foton (som jag själv gör) så är det Core i5 eller bättre som jag kör på.

För surf (typ som jag använder mina iPads) så kan jag själv tänka mig en m3-platta för rätt pris (som detta erbjudande hos Elgiganten verkar vara).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Kent:

Observera att inte alla "sommarrea"-varorna finns med i Elgigantens annonsblad.

Sennheiser G4ME ONE och G4ME Zero för 999:-

Logitech G930 trådlöst headset för 799:-

Logitech G610 mekaniskt tangentbord (brown) för 299:-

Logitech G610 mekaniskt tangentbord (Cherry red) för 399:-

Corsair K40 RGB rubber dome tangentbord för 199:-

Steelseries Sensei Wireless Gaming Mus för 699:-

Så vitt jag kan se är det 999:- för Sensei Wireless och inte 699:-

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XPerion:

Nu har El-G justerat priset till 11990:-. Nu blir det svårt att hålla i pengarna?
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Nja, lite. Någon tusenlapp till för bättre skärm men den ser rätt bra ut. Höll på och köade i chatten så strax efter 9 på morgonen har priset rättats till.

Blir att klura under dagen tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Så vitt jag kan se är det 999:- för Sensei Wireless och inte 699:-

Hmm, rätt säker på att det stod 699:- igår. Justerade priset, tackar för påpekandet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hmm, rätt säker på att det stod 699:- igår. Justerade priset, tackar för påpekandet.

Ja det stod 699:- igår, men på sommar rean så höjs ju priserna.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Mögel:

Undrar detta jag också, kanske @Elgiganten kan svara på detta?

Hej!

Snackade precis med telecom-gänget och dom sliter med ett tekniskt problem som gör att inte allt visas.
Men vi löser det manuellt i efterhand för alla som beställer.

Ni får gärna också dra ett PM till mig när ni beställer så följer jag upp era ordrar för säkerhetens skull

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MALmen:

Ja det stod 699:- igår, men på sommar rean så höjs ju priserna.

@Elgiganten: Varför höjer nu priset på rean? Borde det inte vara tvärt om?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Detta då vi inte tillåter ref-länkar i forumet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat Bluetune bean får jag säga att den ger en ganska god ljudbild med tanke på storleken. Akustiska spår låter bra även på högre ljudvolymer. Mer basbetonade låtar så blir det störningar över medelvolym. Blir stående i sovrummet för podcasts och ljudböcker.

Finns fler kvar i lager (i flera färger) : https://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/222172-divoom_bluetune...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittade länk till komplett's kommande 24h rea med start vid midnatt. Priserna är dock ej uppdaterade än, men man kan se kommande produkter: https://www.komplett.se/kampanj/3268/24-timmars-rea

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

@spinxen: Hej kul, jag behöver en ny dator. 7-14k. Är inte så påläst längre. Men om någon har ett bra prisvärt tips så uppskattas det ☺ spelar, redigerar film, leker på börsen så stöd för flera skärmar vore fint.
Jag tror att en burk med 16gb ddr4 med bra grafik kort är grunden i vad jag behöver. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneln:

Efter att ha testat Bluetune bean får jag säga att den ger en ganska god ljudbild med tanke på storleken. Akustiska spår låter bra även på högre ljudvolymer. Mer basbetonade låtar så blir det störningar över medelvolym. Blir stående i sovrummet för podcasts och ljudböcker.

Finns fler kvar i lager (i flera färger) : https://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/222172-divoom_bluetune...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Blev själv besviken när jag såg storleken på den, men efter att ha haft igång den är man super nöjd. 29 kr och få det där var lite av en chock Inte bäst men inte sämst.

Vad tror folket om samsung tvn. Värt priset eller finns det bättre för 6k? Är lite sugen måste jag erkänna, behöver trots allt en ny tv. Eller ska man satsa på en android tv ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

För att undvika att bli lurade så tänk på att det är utan 25% moms samt frakt. Landar på runt 30€ till slut.

"VAT: All prices include VAT where applicable" http://store.steampowered.com/cart/

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

"VAT: All prices include VAT where applicable" http://store.steampowered.com/cart/

Testade vad det skulle gå på:

Delsumma: 16,49€
Frakt: 14,90€
Summa: 31,39€

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon som har erfarenhet av överspänningsskyddet "monster core power 800" som reas ut på Komplett idag?

Gör det någon som helst skillnad om blixten faktiskt slår ned?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon som har erfarenhet av överspänningsskyddet "monster core power 800" som reas ut på Komplett idag?

Inget speciellt, samma som andra överspänningskydd och bara namnet som skiljer.

Citat:

Gör det någon som helst skillnad om blixten faktiskt slår ned?

Det är vad alla överspänningskydd är till för.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@Dunder:
Vad jag förstått så är det mer för brand och små elspikar osv. Jag har den själv för det känns säkrare, men detta är inte den bästa för blixt vad jag förstått

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

En blixt kan hoppa kilometer igenom luften, den ger blanka fan i gapet i brytaren på den. Några tusen volt kan jag tänka mig att den skyddar mot.

Nää, ska det skyddas mot blixt så är det åskledare i huset som gäller.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av XPerion:

Inget speciellt, samma som andra överspänningskydd och bara namnet som skiljer.

Det är vad alla överspänningskydd är till för.

Jao, men att tro att alla håller samma kvalité känns ganska naivt... Att de är till för det betyder ju inte att de gör sitt jobb bra.

Skrivet av Zyzlite:

@DunderKlumpen:
Vad jag förstått så är det mer för brand och små elspikar osv. Jag har den själv för det känns säkrare, men detta är inte den bästa för blixt vad jag förstått

Det är väl främst för NAS och dator jag hade tänkt ha den, känns skönt att ha lite skydd på prylarna i alla fall. Namnet känns dock inte helt seriöst så tänkte jag frågar runt lite först. Som du säger så är det nog främst för mindre spikar osv...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder:
Ja, men för mindre spikar ska det funka. Jag hade även problem med störningar i chassit innan så allt ljud brusade. Slutade när jag köpte denna

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, men att tro att alla håller samma kvalité känns ganska naivt... Att de är till för det betyder ju inte att de gör sitt jobb bra.

Det är väl främst för NAS och dator jag hade tänkt ha den, känns skönt att ha lite skydd på prylarna i alla fall. Namnet känns dock inte helt seriöst så tänkte jag frågar runt lite först. Som du säger så är det nog främst för mindre spikar osv...

Det är naivt att tro bara Monster namnet står på produkten gör att den kan kosta mycket mer än andra billigare märken. Köpte själv en Monster spänningskydd för många år sen för över 1000:- och det var naivt av mig.
Samma som Monster/Supra HDMI kablar som kostar över 1000 tals kronor och funkar samma som 50-100kr Deltaco HDMI kabel.

Alla hus/lägenheter har åskledare vid blixtnedslag, om man inte bor i ett urtiden byggda hus utan åskledare. Spänningskydd skyddar vis spikar ifall det händer, som chansen är minimalt att blixten slår ner direkt på huset och alla spänningskydd har samma likadan funktion.

Men visst, om Monster namnet gör dig bekvämare, så köp den.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Är inte insatt när det kommer till ljud och undrar om någon av 2.1 högtalarna från Trust är värt pengarna. Är på 24 timmars rean på komplett. Ska användas till datorn där jag spelar, lyssnar på musik och ibland film.

Trust BYRON 2.1 PC Högtalare https://www.komplett.se/product/908820/gaming/ljud/hogtalare/...

Trust GXT 38 2.1 Ultimate PC Högtalare https://www.komplett.se/product/919272/datorutrustning/kringu...

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Hur skulle den här fläkten fungera som enda chassifläkt i ett mitx-bygge?

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem

Hur är Norton Security Deluxe nu för tiden. Mest kört NOD32/Bitdefender på sistone då jag fått för mig att Norton är ganska resurskrävande. Men det kanske har förbättrat sig?