Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Fläktar och kylare till nya datorn, allt för att passa i ett Ncase M1.

Köpte först en NH-U9S, har även beställt en NH-L12, ska pröva båda två för att se vilken som ger bäst temperaturer.

Fläktarna är två st NF-F12x15 som insug i botten, och en NF-A9 för att fästa på NH-U9S, och en NF-A9x14 som utblås i bak.

Även filter från DEMCifilter för alla tänkbara platser på chassit.

http://i235.photobucket.com/albums/ee142/Paldjin/ncase22.jpg

Mvh

Går i tankarna att byta till luftkylning i mitt Ncase med likadana Noctua slim-fläktar som du har valt. Har dock svårt att välja mellan U9S eller D9L. Du valde U9S, men övervägde du D9L i något skede?

@anon5930: körde inte du D9L i ditt Ncase? Vad fick dig att byta?

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

@anders190: Kul att du har ett Ncase, är du nöjd?

Jag tänkte att detta ska bli ett Ryzen/Vega system med 8 kärnor 16 trådar, full Vega, 32GB DDR4 mm. Valde ursprungligen NH-U9S för det verkade vara den bästa lösningen, precis som du säger. Dock har moderkortet som jag köpt relativt höga VRM temps, därav eventuellt byte till NH-L12 då den även kyler VRM, och jag får isåfall plats med en NF-F12x15 på sidan som ytterligare kyler moderkortet.

Ska sätta ihop den i slutet av juli så får kanske köra en bygglogg : )

Mvh

Rätt så, har likt dig varit sugen på Ryzen + Vega i min men 2700K'an rullar vidare så länge. Finns en del nackdelar i mitt fall, har inget bra grafikkort med vettig kylning samt att jag bara har 2x4GB DDR3 i datorn. Tight.
Sitter ett HD5850 i den nu. 7 år gammalt, inte direkt superprestanda men ger ju bild och flera skärmutgångar iallafall. Orginal referenskylning som skickar ut värmen ur chassit gör datorn lättare att kyla men sugen på något vassare. Från början hade jag ett Zotac GTX 1070 Mini men den norpade jag till mitt huvudsystem för någon månad sedan för att testa SLI. "Fel" kylarlösning gör den allt annat än optimal. Försökte även köra mitt gamla 290 Tri-X men den är alldeles för varm och tungdriven med dess kylarlösning. Rätt pillig att få in då den är på gränsen av vad som fysiskt går att få in.

Annars riktigt härligt chassi och jag gillar ändå vad jag fått in i min. Gamla prylar (2700K släpptes 2011 även den) men gör ett fint jobb. En eller två SSD'er, minns inte för tillfället, samt Seagates 4TB HDD i 2,5" format. Den där feta "laptop" HDD'n på 15mm som inte lär passa en enda laptop.

VRM-kylning var det som gjorde att jag backade från mitt ursprungliga bygge, den med 6700K, 64GB DDR4, GTX 1070 ihop med Flex-ATX moderkortet. Fick inte bra kylning och pga komponentvalet så var det även svårt att få ett system som kändes pålitligt. Skulle behövt bättre kylning över moderkortet, vilket kanske vattenkylning gjort.

Länkar mitt gamla galleri jag gjorde i samband, alltid inspirerar det någon. Helt klart något av det roligaste jag byggt, hade jag bara fått allt att fungera som jag ville hade jag kört så än idag troligen.
http://www.sweclockers.com/galleri/14167-ncase-m1-med-3-slot-...

Skrivet av Afrasbaba:

Går i tankarna att byta till luftkylning i mitt Ncase med likadana Noctua slim-fläktar som du har valt. Har dock svårt att välja mellan U9S eller D9L. Du valde U9S, men övervägde du D9L i något skede?

@anders190: körde inte du D9L i ditt Ncase? Vad fick dig att byta?

Ah! Jag blandade ihop namnen, du har helt rätt det är D9L jag har. Dual tower-modellen med en fläkt i mitten som inte tar mer utrymme än själva CPU-sockeln. Nice att du mindes!

Permalänk
Medlem

@Afrasbaba: Jag övervägde aldrig Nh-9L, kollade specifikationerna, men få U9S generellt är större och därmed bättre och dessutom får plats så föll valet på den. Dock har jag även beställt en NH-L12 då jag misstänker att den tillsammans med en 120mm på sidan och 92mm utblås är en starkare lösning.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Rekordmedlem

Var och hämtade ut ett hjul med en Shimano Alfine dynamo som jag tänkt ha som reservhjul och vinterhjul när sommarhjulen är klara, det blev även en bromsskiva och belägg till det samt lite att äta så jag orkar provköra hjulet och hela belysningssystemet i natt när jag monterat ihop det på cykeln.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Inaktiv

Äntligen kom den! Oculus Rift + Touch:

En ny remaster till PS4'an:

Powerstone 2 till Dreamcast:

Dreamcast samlingen i dagsläget. Mest uppenbara spelet som fattas är väl Shenmue 2.

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem

Nytt parkettgolv i vardagsrummet, OBH knivslip, Far Cry Primal (PC), Longmorn 16 år och Nikka coffey malt

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fick bli en liten ssd

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nytt parkettgolv i vardagsrummet, OBH knivslip, Far Cry Primal (PC), Longmorn 16 år och Nikka coffey malt

http://i.imgur.com/SNQ4g6Rl.jpg
http://i.imgur.com/e1mv2bsl.jpg
http://i.imgur.com/Q5ZcdrIl.jpg

Nikkan bra eller?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eptk:

Nikkan bra eller?

Den är lite speciell, känns som en blandning mellan whisky och kaffelikör (utan att vara sliskig). Bra att bjuda folk som inte gillar whisky eller när man själv är sugen på något lite annorlunda. 727 spänn är dock lite väl mycket för denna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Dator I7 5930
Windows 10 400

Chassi 1790
https://www.inet.se/produkt/6911954/phanteks-enthoo-evolv-atx...

Nätdel EVGA Full modular 1099
https://www.komplett.se/product/839798/datorutrustning/pc-kom...

Processor I7 5930K 6390
https://www.komplett.se/product/822373/datorutrustning/pc-kom...

Kylning CPU EVGA CLC 120, 999:-
https://www.komplett.se/product/915446/datorutrustning/pc-kom...

Grafikkort 1080Ti MSi 8149
https://www.komplett.se/product/917997/datorutrustning/pc-kom...

Moderkort MSi Carbon PRO 3399
https://www.komplett.se/product/892456/datorutrustning/pc-kom...

Minne Corsair Dominator 16GB 1700
Latens 16-18-18-36

Hårddisk M.2 Samsung 950 PRO 512 GB ca 3000

Hårddisk Samsung 850 PRO 512 GB  2664
https://www.komplett.se/product/820612/datorutrustning/lagrin...

Permalänk
Medlem

Ytterligare en controller till bygget, börjar spåra ur lite nu med dessa känner jag.
Spontanköpte också en Logitech f310 igår då jag inte orkade vänta på 360'n.

Som dessutom kommer dröja ytterligare innan den funkar då ingen adapter ingick. Dock nöjd med känslan i logitechen. Utöver det så ska också en ibuffalo snes controller och en retrolink nintendo 64 anlända förhoppningsvis nån gång nästa vecka.
Sneglar även på att försöka hitta en billig dualshock 3 och endast använda f310 som reserv. Är dock uppe i dryga 800:- strecket nu med alla kontroller, dvs mer än vad själva pi:en kostade så jag tror det räcker så. Hört folk säga att det är lätt att det skenar iväg när det gäller kontroller till retrobyggen, får nog säga att jag är benägen att hålla med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Den är lite speciell, känns som en blandning mellan whisky och kaffelikör (utan att vara sliskig). Bra att bjuda folk som inte gillar whisky eller när man själv är sugen på något lite annorlunda. 727 spänn är dock lite väl mycket för denna.

Okej, tackar för omdömet. Får se hur jag gör med eventuellt inköp på denna då.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Den är lite speciell, känns som en blandning mellan whisky och kaffelikör (utan att vara sliskig). Bra att bjuda folk som inte gillar whisky eller när man själv är sugen på något lite annorlunda. 727 spänn är dock lite väl mycket för denna.

Köpte den på chans då Yamaziki inte säljs längre...orkade inte gå omvägar för att fixa, brorsan vart nöjd iaf (födelsedagspresent) men jag har inte fått smaka än. Är ingen superdrickare men blir det whisky så blir det helst något icke rökigt.

Permalänk
Medlem

Köper man ny tv så måste man ju ha högtalare.. Och så var den för låg i förhållande till sängen så fick bli en byrå också

Ikea Malm och LG SH5 soundbar

Permalänk
Medlem

Var på Kiviks marknad igår, och förutom det klassiska marknadsgodiset så köpte jag även lite halsbränna.
Die Hard 6.0.
En ölkorv som säkerligen kan väcka dom döda.
Kostade mig 120 kr för 2 st. Räcker ju länge dock....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ny dator till helgen bla Ryzen 1800X, 32GB DDR4 + annat smått och gott. Nu väntar jag endast på Asrocks X370 mITX moderkort samt en M.2 NVMe och en ny hårddisk. Köpte två kylare för att testa och avgöra vilken som ger bäst temperaturer på VRM och CPU.

Ny skärm som har fått goda recensioner, AOC AG322QCX, kommer köras med ett RX560 som får agera placeholder tills RX Vega släpps.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ny WristPad
Blev helt klart skönare att skriva.

Permalänk
Medlem

Äntligen kom dom tre kvarvarande delarna, WD Black 4TB, Samsung 960 Evo M.2 500GB, och sist men inte minst, Asrock X370 Gaming ITX/AC moderkort, blir en rolig kväll : )

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

Äntligen kom dom tre kvarvarande delarna, WD Black 4TB, Samsung 960 Evo M.2 500GB, och sist men inte minst, Asrock X370 Gaming ITX/AC moderkort, blir en rolig kväll : )

http://i235.photobucket.com/albums/ee142/Paldjin/poz.jpg

http://i235.photobucket.com/albums/ee142/Paldjin/asrockx3701.jpg

Det där moderkortet är så snyggt, kliar ju inte bara lite i köpfingret och har precis suttit och fingrat på köpknappen för en 1700'a.

Eh... får se hur det ser ut efter räkningar och sådant är betalt. I värsta fall när augusti-lönen väl kommit.

Permalänk
Medlem

Nytt lass med grejer från Hifikit.se ! Den här gången ska det bli en batteridriven portabel historia.

Permalänk
Medlem

Var nyligen på LEGOLAND, värsta barndoms minnerna!
Däremot gick jag inte loss i "världens största LEGO butik."
(Nästan kanske.)

Permalänk
Medlem

10 Kg Royal Canin torrfoder till mina två katter för 499:- från Arken Zoo. Lilla finakissen Zelda är med på bilden:

Mer katter här: Sweclockers kattråd

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Palit GeForce GTX 1080 GameRock Premium

Noctua NH-D15

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Beställde lite aluminum-delar till min ps4-kontroll.

D-korset har lite vassa kanter och fastnar nedtryckt åt det hållet man trycker mot, så satte tillbaka plastkorset.

Spakarna monterade. Man ser även min "Moondrop" fidget-pinne som kom idag också, kickstarter. Simulerar gravitationen på Mars i hur snabbt kopparringen faller ner mot botten. (Går även att ta loss och fidget:a på lite olika sätt).

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Det blev en lite roligare bil.

Permalänk
Medlem

Blev ett par Philips Fidelio X2 från fyndhörnan på Elgiganten. 497kr (demoex som var lite dammig) känns helt ok.

Både jag och grabben gillade ljudet i dessa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Blev ett par Philips Fidelio X2 från fyndhörnan på Elgiganten. 497kr (demoex som var lite dammig) känns helt ok.

Både jag och grabben gillade ljudet i dessa

http://i.imgur.com/mPGTIdx.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Oj vilket pris!
Jag köpte mitt par för 3000 kr!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Oj vilket pris!
Jag köpte mitt par för 3000 kr!!!

Standardpriset i Sverige är ju 999 nu mer eller mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Standardpriset i Sverige är ju 999 nu mer eller mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste blanda ihop dessa hörlurar med några andra.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |