Mobil Wifi Tethering VS USB Wifi Adapter

Permalänk

Mobil Wifi Tethering VS USB Wifi Adapter

Hej!

Jag har en dator utan Wifi kort, så jag använder mig utav min telefon för att ha trådlöst internet på datorn.

Ansluter till Wifi på mobilen -> delar mitt mobil Wifi med min dator via USB -> jag får internet

Min fråga är : om jag köper en USB Wifi Adapter till min dator, blir anslutningen starkare?

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Om den blir snabbare kan nog ingen svara på med den info du har gett.
Vad har du för internet uppkoppling?
Vad har du för router?
Använder du 2.4 eller 5Ghz?
Vilken fart får du från datorn?
Vilken fart får du från mobilen (över wifi).

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FadelSaiyan:

Hej!

Jag har en dator utan Wifi kort, så jag använder mig utav min telefon för att ha trådlöst internet på datorn.

Ansluter till Wifi på mobilen -> delar mitt mobil Wifi med min dator via USB -> jag får internet

Min fråga är : om jag köper en USB Wifi Adapter till min dator, blir anslutningen starkare?

All hjälp uppskattas!

Varför inte bara koppla in en nätverkskabel mellan datorn och routern?
Det låter som du har en stationär dator så en halvtimmes kabeldragning låter som den bästa lösningen.