otrevliga bemötande av anställda på grund av en cykel parkering

Permalänk

otrevliga bemötande av anställda på grund av en cykel parkering

Hej
den 18 aug skulle jag gå in på Elgiganten kungens kurva och handla som jag brukar göra. Har alltid parkerat min cykel och ingen har protesterat. Men denna gång såg mig en städerska och börja gapa att jag får inte parkera där. inte bara att hon gapade hon var otrevlig typ som hennes chef på Elgiganten. efter en stund kom chefen ut och börja gapa han igen att jag måste ställa den ute. Jag gick med på det och ställde den utanför men städerska stirrade på mig när jag gick in och jag blev förbannad och vi började tjafsa. då kom Rambo igen eller vad ska man kalla han chefen och sparkade mig ut på grund av henne. Jag skiter i Elgiganten längre och kan inte räkna hur mycket jag har köpt senaste 3 åren men det handlar om mer än 150 000kr
Detta en varning för alla att ni ska vara försiktiga med anställda på Elgiganten. De ser ut mycket trevliga ut men akta er om ni protestera eller tjafsa med de
Jag vill skicks det till högsta ansvarig på Elgiganten men tyvärr hittar jag inget på deras hemsida

Permalänk

Otrevligt bemötande av anställda på Elgiganten

Hej
den 18 aug skulle jag gå in på Elgiganten kungens kurva och handla som jag brukar göra. Har alltid parkerat min cykel och ingen har protesterat. Men denna gång såg mig en städerska och börja gapa att jag får inte parkera där. inte bara att hon gapade hon var otrevlig typ som hennes chef på Elgiganten. efter en stund kom chefen ut och börja gapa han igen att jag måste ställa den ute. Jag gick med på det och ställde den utanför men städerska stirrade på mig när jag gick in och jag blev förbannad och vi började tjafsa. då kom Rambo igen eller vad ska man kalla han chefen och sparkade mig ut på grund av henne. Jag skiter i Elgiganten längre och kan inte räkna hur mycket jag har köpt senaste 3 åren men det handlar om mer än 150 000kr
Detta en varning för alla att ni ska vara försiktiga med anställda på Elgiganten. De ser ut mycket trevliga ut men akta er om ni protestera eller tjafsa med de
Jag vill skicka det till högsta ansvarig på Elgiganten men tyvärr hittar jag inget på deras hemsida

Permalänk
Medlem

Förstår jag dig rätt med att du försöker parkera cykeln inne i butiken? Jag tycker inte det låter så konstigt att du inte fick det.

Permalänk
Medlem

Parkerade du inomhus? För att sedan parkera den utanför typ vid entrén? Antar att du var på väg in och skulle handla, då känns det som ett helt oacceptabelt beteende av personalen.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Hedersmedlem

Okej, vad är poängen?

Visst finns det otrevliga människor men du verkar ju inte ha bidragit positivt till situationen själv. Det är ju för övrigt inte konstigt att de inte vill att du tar med cykeln in. Sen undrar jag hur det kommer sig att du har handlat hos dem för hundratusentals kronor om du är så missnöjd med dem, eller dömer du hela kedjan efter ett möte med två av dess anställda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt ny användare, troll? I så fall, ett mycket tråkigt sådant.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Förstår jag dig rätt med att du försöker parkera cykeln inne i butiken? Jag tycker inte det låter så konstigt att du inte fick det.

Nej, det är ju ganska självklart. Trots det så kan en balanserad och trevlig person meddelande det utan att bli... *trumvirvel* otrevlig.

Nåväl. Glöm det bara är mitt råd. Och parkera cykeln lite smartare framöver.

Permalänk
Medlem

Det är du ts som gör felet i att parkera inomhus för att bli tillsagd att parkera ute, sen går in och bråkar med en städare. Ser du inte dina egna brister? Jag hade också kastat ut dig om jag var butikschef,du var en arg irriterad kund som försöker parkera inne och sen bråkar med övrig personal.

Lös ditt eget inlägg, känner du dig inte rätt korkad?

Good lord..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tekniker1975:

Varför skulle någon börja tjafsa med personalen om de säger till att cykeln skall parkeras utanför butiken istället för inne i den? Det är väl bara att följa uppmaningen alternativt att åka till någon av alla de andra butiker som inte heller har cykelparkering inne i lokalen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man måste ha befunnit sig på plats och bevittnat hela händelsen för att göra något konkret av detta. Dessvärre gissar jag att inläggen i denna tråden kommer vara 90% "skyll dig själv" och 10% "varför handla på elgiganten anyways"

Jag har också haft liknande situationer. Och visst är det så att man inte bara kan köra in och parkera cyklar var som helst. Det får man ju respektera. Men det finns också olika sätt att kommunicera. Särskilt noga med kommunikationen bör de högt uppsatta personerna vara.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

@tekniker1975:

Detta är inte menat som något, men jag tolkar ditt inlägg såhär.

-Du har felparkerat, utan att någon har märkt det
-Någon märkte det, du blev tillsagd och någonstans där istället för att parkera om cykeln så eskalerade det till diskussion med chefen.
-Efter den eskallerade diskussionen så gick du med på att parkera den inom märkt område
-Du gick sedan in fick arga blickar och blev förbannad och startade ytterligare en diskussion som eskalerade till att chefen sparkade ut dig.

Baserat på detta så anser du att elgiganten har gjort fel, och varnar oss för att protestera/tjafsa om vi bryter mot någon regel.

Permalänk
Medlem

Det är ju allmän hyfs att inte parkera inne i butiken.. Så där förstår jag att dom sa till.
Men hade ju räckt att säga: "Du får tyvärr inte parkera cykeln inne, kan du ställa den utanför så är du sen välkommen in till oss." eller liknande..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Känns som ytterligare ett fall där båda parters version behövs för att tråden inte ska spåra ur som vanligt

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag ser ingen framtida vettig diskussion kring detta ämne.
Låser tråden:

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin