Intel bekräftar sex kärnor för "Coffee Lake" – kräver 300-seriens styrkretsar

Permalänk
Medlem

altså 8700K sägs kosta 389 dollar, så kommer nog vara snarlikt pris som 7700k idag. vad jag skulle tippa på iaf.
Nästa år blir det iaf byta bort Ryzen 1700 mot Intels motsvarande 8core. Once you go red, you feel dead som man skönt säger.

Eller så får jag skylla på jag köpte ett MSI Gaming pro för AM4. Dock var de nog priset på X370 på 1400kr som fick mig att falla i fällan den gången haha ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ingen som jag känner har kvar sitt gamla moderkort när man köper ny dator/uppgraderar.

De personer som uppgraderar CPU är en försvinnande liten del så ser inte alls detta som något negativt alls.

8700K, here we come Min gamla trojänare 2600K kommer dock att få leva vidare, som server eller något annat roligt.

Btw: priset för 8700K sägs bli $380 vilket borde bli runt 3700-3800:- här i Svedala.

Stämmer det har jag gissar på 100lappen exakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Ingen som jag känner har kvar sitt gamla moderkort när man köper ny dator/uppgraderar.

De personer som uppgraderar CPU är en försvinnande liten del så ser inte alls detta som något negativt alls.

8700K, here we come Min gamla trojänare 2600K kommer dock att få leva vidare, som server eller något annat roligt.

Btw: priset för 8700K sägs bli $380 vilket borde bli runt 3700-3800:- här i Svedala.

Att få uppgraderar cpun beror på att det ej har hänt så mycket de senaste åren.
Undra hur många som skulle klaga om nästa generations grafikkort krävde en nytt moderkort, bara för att PCI expressen inte skulle vara kompatibel med dålig ursäkt och knappt märkbar bättre bandbredd. Att det nya grafikkortet skulle prestera upp till 50% mer, så skulle folk säga att man behöver inte ha snabbare grafikkort än vad som säljs idag.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Triton242:

Våga delida innan du testar den först

Skickades från m.sweclockers.com

Innan haha, du menar innan jag ens testat boot XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av infigo:

Dags att vänta in alla som inte förstår skillnaden på z370, x370, b350 och säg h350 (eller kommer intel också köra b350!?).
Det kommer bli kaos.

Mm, och ansvaret för detta ligger helt på AMD. Riktigt löjligt att använda exakt samma namnschema som Intel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ingen som jag känner har kvar sitt gamla moderkort när man köper ny dator/uppgraderar.

De personer som uppgraderar CPU är en försvinnande liten del så ser inte alls detta som något negativt alls.

8700K, here we come Min gamla trojänare 2600K kommer dock att få leva vidare, som server eller något annat roligt.

Btw: priset för 8700K sägs bli $380 vilket borde bli runt 3700-3800:- här i Svedala.

Ingen som jag känner har kvar sitt gamla moderkort när man köper ny dator/uppgraderar.
Precis detta jag menar!

Förövrigt så bör priset bli runt 4000-4500sek med moms etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ingen som jag känner har kvar sitt gamla moderkort när man köper ny dator/uppgraderar.

De personer som uppgraderar CPU är en försvinnande liten del så ser inte alls detta som något negativt alls.

8700K, here we come Min gamla trojänare 2600K kommer dock att få leva vidare, som server eller något annat roligt.

Btw: priset för 8700K sägs bli $380 vilket borde bli runt 3700-3800:- här i Svedala.

Hahaha här i Svedala, skulle den bli 100kr dyrare här i Trelleborg så ses vi i Svedala för ett prolle köp

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ozzed:

Har du ett antal konkreta exempel? För i den upplösningen brukar det inte vara så stor skillnad. Särskillt inte mellan 7700K och 1800X.

I exemplet nedan t. ex så tycker jag inte det är så stor skillnad alls.

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/12664?key=7e185dd5fe18dcea5b0a0247038d4c50

Sen är det klart att det kan finnas andra titlar det är större skillnad i men inte vad jag har kunnat hitta och särskillt inte i 1440P som du nämner.

Om intel eller någon fanboy försöker övertala folk att köpa 8700K för att den "kommer krossa" Ryzen i spel så är det små lögnare som är i farten, helt enkelt. Intel kommer förmodligen att vara snabbare då de har bättre IPC, men någon "kross" blir det inte i något sammanhang, som sagt.

Bättre kan du. BF1 singleplayer är förhållandevis väldigt snällt mot CPU:n samtidigt som det såklart är väldigt GPU-tungt. Om du ska visa att skillnaden är liten får du allt använda ett lite mer CPU-tungt scenario som argument.

Att Ryzen inte kommer bli "krossad" är en rimlig åsikt, men testet du använde som exempel är inget starkt argument i din favör.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Bättre kan du. BF1 singleplayer är förhållandevis väldigt snällt mot CPU:n samtidigt som det såklart är väldigt GPU-tungt. Om du ska visa att skillnaden är liten får du allt använda ett lite mer CPU-tungt scenario som argument.

Att Ryzen inte kommer bli "krossad" är en rimlig åsikt, men testet du använde som exempel är inget starkt argument i din favör.

Visa gärna ett sånt exempel i 1440p som är cpu tungt så 7700k har 10-20fps mer än en ryzen 1700-1800.
Finns säkert men normalfallet är att det är jämt skägg med mätbar fördel Intel. Men om man måste mäta ett övertag utan att märka det vid gaming är det inte "att krossa" i min bok.

Bättre ja, spelar roll i höga upplösningar nej.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Bättre kan du. BF1 singleplayer är förhållandevis väldigt snällt mot CPU:n samtidigt som det såklart är väldigt GPU-tungt. Om du ska visa att skillnaden är liten får du allt använda ett lite mer CPU-tungt scenario som argument.

Att Ryzen inte kommer bli "krossad" är en rimlig åsikt, men testet du använde som exempel är inget starkt argument i din favör.

Du kan ta vilket annat 1440P-test från samma artikel och det ser liknande ut. Jag valde BF1 för att det är ett poppis spel.

Sen om vi är överens om att det inte handlar om att krossa så är det väl egentligen bra så. Ville mest visa på att det inte är några gigantiska skillnader det handlar om.

Sedan att vissa uppskattar plaeboeffekten det kanske ger att sitta på ett system som uppvisar bättre siffror i benchmarks får man väl köpa, det är inte mycket att göra åt.

Oavsett vad så är 8700K en bra lansering för alla då det ger incitament att optimera för fler kärnor där det är tillämpligt.

Dessutom lär det ju ge eld i baken åt AMD. Ryzen är en bra lansering men man vill ju inte att det stagnerar utan jag vill gärna se vad de tänkt med APU:er och laptops, och så småningom Ryzen 2.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mikaelmannen:

Visa gärna ett sånt exempel i 1440p som är cpu tungt så 7700k har 10-20fps mer än en ryzen 1700-1800.
Finns säkert men normalfallet är att det är jämt skägg med mätbar fördel Intel. Men om man måste mäta ett övertag utan att märka det vid gaming är det inte "att krossa" i min bok.

Bättre ja, spelar roll i höga upplösningar nej.

Det verkar som att du inte läst (hela) inlägget du citerar, och att du kanske uppfattat det som att jag är @Silcan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Du kan ta vilket annat 1440P-test från samma artikel och det ser liknande ut. Jag valde BF1 för att det är ett poppis spel.

Sen om vi är överens om att det inte handlar om att krossa så är det väl egentligen bra så. Ville mest visa på att det inte är några gigantiska skillnader det handlar om.

Sedan att vissa uppskattar plaeboeffekten det kanske ger att sitta på ett system som uppvisar bättre siffror i benchmarks får man väl köpa, det är inte mycket att göra åt.

Oavsett vad så är 8700K en bra lansering för alla då det ger incitament att optimera för fler kärnor där det är tillämpligt.

Dessutom lär det ju ge eld i baken åt AMD. Ryzen är en bra lansering men man vill ju inte att det stagnerar utan jag vill gärna se vad de tänkt med APU:er och laptops, och så småningom Ryzen 2.

Som att gå från ett 1070 till 1080/ti. 1080p är ju skillnaden större, och det är också en majoritet som använder det. Framöver när spelet blir tungre kommer man ju skaffa snabbare GPU och då blir ju 1440p nya 720p i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ingen som jag känner har kvar sitt gamla moderkort när man köper ny dator/uppgraderar.

De personer som uppgraderar CPU är en försvinnande liten del så ser inte alls detta som något negativt alls.

8700K, here we come Min gamla trojänare 2600K kommer dock att få leva vidare, som server eller något annat roligt.

Btw: priset för 8700K sägs bli $380 vilket borde bli runt 3700-3800:- här i Svedala.

Så lågt tror jag inte det blir. Hälsningar från Börringe. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Ser ut som att intel kommer positionera i9 mot ryzen 7 och i7 mot ryzen5 för att ligga på högre modellsiffror.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Blev mäkta besviken då det var endast en väldigt abstrakt mobilchip gen 8 presentation idag, dock måste jag säga de verkar göra väldigt imponerande framsteg på mobil chip fronten men det är ju desktop versionen vi vill veta mera av de flesta av oss.

16 September känns sådär ganska orimligt nu t.o.m. enligt någon kanadensisk återförsäljarrykte då vi fick ej några lanserings uppgifter gällande Coffee Lake desktop varianten idag ännu heller, känns som vi är minst 2 månader ifrån en möjligt lansering.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Snusfri
Skrivet av fiskebulle:

Kärnornas Krig?

Var bara tvungen att slänga ihop denna när jag såg ditt inlägg

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså den här diskussionen är så tröttsam. Jag tycker inte att 10-20FPS är frågan om att "krossa". Särskillt inte när det är att gå från 90-110FPS som i många fall här. Dt märks ju inte ens i ett blindtest, som det finns många videor som visar. Sen har vi ingen aning om heller hur framtidens spel blir eller ens hur nuvarande spels framtida patchar blir, men nu när Ryzen är med i ekvationen så är det ju inte något som speltillverkarna bara ignorerar RoTR är väl ett bra exempel på det.

Jag hävdar fortfarande att det är lättare (och billigare) att bara byta cpu än att byta cpu+mobo. Så jsg är extremt bestämd i min åsikt att det garanterat finns folk som sitter på ett Intel-system idag som kommer överväga Ryzen nästa gång det är dags för en uppgradering.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Känns som en skippers på den.

blir nog att vänta på 10nm eller hoppas priset dalar lite på amds versting processorer som respons på intels respons på ryzen.

Generellt känns det som man borde sponsra amd som både är prisvärdare och hjälper oss att pressa prestanda och peis något så oerhört.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alltså den här diskussionen är så tröttsam. Jag tycker inte att 10-20FPS är frågan om att "krossa". Särskillt inte när det är att gå från 90-110FPS som i många fall här. Dt märks ju inte ens i ett blindtest, som det finns många videor som visar. Sen har vi ingen aning om heller hur framtidens spel blir eller ens hur nuvarande spels framtida patchar blir, men nu när Ryzen är med i ekvationen så är det ju inte något som speltillverkarna bara ignorerar RoTR är väl ett bra exempel på det.

Jag hävdar fortfarande att det är lättare (och billigare) att bara byta cpu än att byta cpu+mobo. Så jsg är extremt bestämd i min åsikt att det garanterat finns folk som sitter på ett Intel-system idag som kommer överväga Ryzen nästa gång det är dags för en uppgradering.

Ja det får stå för dig.

Vill man lägga onödiga pengar på en cpu-uppgradering istället för en gpu-uppgradering till minimal prestandavinst så kör på det.
Fruktansvärt onödigt för normala hemmaanvändare iallafall.

Skrivet av anon56869:

Känns som en skippers på den.

blir nog att vänta på 10nm eller hoppas priset dalar lite på amds versting processorer som respons på intels respons på ryzen.

Generellt känns det som man borde sponsra amd som både är prisvärdare och hjälper oss att pressa prestanda och peis något så oerhört.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du vänta på vettiga 10nm deskopprocessorer kan du få vänta länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vill Intel ej ha mina pengar så finns det andra som tackar och tar emot. Att i mitt fall gå från en i7 7700K till den bästa nya i7an är ett litet steg och kostnaden att ta ett lite större steg till i9 är ej så stort.

Nu avvaktar jag ändå, det blir mycket pengar och om man har en väldigt massa datorer så behöver man ej ha så snabba. Det var detta tankesätt som tog död på bl.a. Silicon Graphics och andra kraftigare maskiner datorerna som typ varenda högskola satt på, en väldigt massa x86or att sprida lasterna på är ofta billigare.

Varför ens tänka på att uppgradera? Ifall man bara är intresserad av av uppgradera för att ha det "senaste" så är det väl bara att punga ut och sluta tjura. Alternativet blir ju att vänta så länge det går tills det släpps en rejäl uppgradering i förhållande till vad man har.

I mitt fall är nästan vad som helst en uppgradering just nu, så jag välkomnar allt nytt med spänning.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Blir ganska många cpuer på bara 1%.
Jag tror jag precis som @ozzed säger, det blir det lättare att överväga Ryzen istället.
Sedan tror ja du missbedömmer hur mycket entusiaster det finns där ute som uppgraderar varje år.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1463511-hur-ofta-byter-...

~2% på Sweclockers byter varje år. Byter man CPU borde man ju vilja ha nya funktioner som moderkorten och CPU:erna erbjuder. Samt att har man de pengarna borde det lilla extra man förlorar på att sälja gamla moderkortet och köpa nytt inte vara hela världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Ja det får stå för dig.

Vill man lägga onödiga pengar på en cpu-uppgradering istället för en gpu-uppgradering till minimal prestandavinst så kör på det.
Fruktansvärt onödigt för normala hemmaanvändare iallafall.

Målgruppen för 8700K, eller Ryzen blir ju oavsett de som redan bestämt sig för att de vill ha ett nytt system. Då bör de väl rimligtvis redan ha gjort bedömningen att det för dem inte är onödigt?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Innan haha, du menar innan jag ens testat boot XD

Exakt. ;=)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiggin:

Varför ens tänka på att uppgradera? Ifall man bara är intresserad av av uppgradera för att ha det "senaste" så är det väl bara att punga ut och sluta tjura. Alternativet blir ju att vänta så länge det går tills det släpps en rejäl uppgradering i förhållande till vad man har.

I mitt fall är nästan vad som helst en uppgradering just nu, så jag välkomnar allt nytt med spänning.

Det finns olika typer av användare. En stor grupp idag köper datorer för nöjen, andra är det arbetsredskap. Om ens arbetsredskap presterar betydligt bättre, så kommer ens utförda arbete också bli bättre.

Inom spel och de som har spelande som deras enda inkomst, så tror jag senaste i7an är en klok investering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Målgruppen för 8700K, eller Ryzen blir ju oavsett de som redan bestämt sig för att de vill ha ett nytt system. Då bör de väl rimligtvis redan ha gjort bedömningen att det för dem inte är onödigt?

??

Rimligtvis så sitter de flesta på flera år gamla system som ska uppdatera.
Tror inte många Ryzen 5 planerar ett byte till 1700 tex.
Eller 7700 till 8700 är lika meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Har du ett antal konkreta exempel? För i den upplösningen brukar det inte vara så stor skillnad. Särskillt inte mellan 7700K och 1800X.

I exemplet nedan t. ex så tycker jag inte det är så stor skillnad alls.

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/12664?key=7e185dd5fe18dcea5b0a0247038d4c50

Sen är det klart att det kan finnas andra titlar det är större skillnad i men inte vad jag har kunnat hitta och särskillt inte i 1440P som du nämner.

Om intel eller någon fanboy försöker övertala folk att köpa 8700K för att den "kommer krossa" Ryzen i spel så är det små lögnare som är i farten, helt enkelt. Intel kommer förmodligen att vara snabbare då de har bättre IPC, men någon "kross" blir det inte i något sammanhang, som sagt.

I de flesta esport-titlar och framförallt source spel så är det rätt stor skillnad

Inte för att det spelar någon större roll, man väljer den cpu som passar ens behov bäst... För många är det en Ryzen, för många andra en Intel...

edit.

Såhär ser det ut i bf1 multiplayer

I 1440p är det dock GPU-flaskhals.

Permalänk
Medlem

blasfemi!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Offtopic:

Passar 7700K mitt moderkort?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dizzö:

Offtopic:

Passar 7700K mitt moderkort?

Ja

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

Känns som en skippers på den.

blir nog att vänta på 10nm eller hoppas priset dalar lite på amds versting processorer som respons på intels respons på ryzen.

Generellt känns det som man borde sponsra amd som både är prisvärdare och hjälper oss att pressa prestanda och penis något så oerhört.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle säga att det beror på vad man sitter på idag. Har man ett någorlunda nytt system och det man gör är spelar, så är det nog inte värt det än i och med att de 2 extra kärnorna kanske inte kommer att ge så mycket där än.

Men om man som jag sitter på en 2500K i speldatorn som börjar slacka lite mer än önskat i nya titlar nu så är Coffee Lake första från Intel på länge som känns intressant. Just på grund av 6 kärnor som förhoppningsvis kommer att hålla ett tag framöver. Men det förutsätter ändå att den (8700K) som sämst fortfarande presterar som 7700K i spel och singeltråd. Helst bättre.

Ska bli intressant att se tester på den framöver.