Permalänk
Medlem

Tele2 mobilt bredband strular?

Hej och hallå!

Jag jobbar på en liten datorbutik och undrar om någon kan förklara varför Tele2 plötsligt bråkar i mobil form.
Sätter jag ett Tele2-kort i en nyöppnad TP-Link TL-MR6400 så händer det ingenting. Routern säger att den är uppkopplad och att allt är väl, men datorer och mobiler som kopplar upp sig till routerns nätverk säger att internet inte finns att tillgå. (Trots att internetlampan lyser på routern.)

Okej, tänker ni - det är väl bara någon enkel inställning som behöver ändras på för att få det att fungera? Jo, det är ju min förhoppning också, och att jag bara är dum. (Det är i alla fall inte APN-adressen.) Om någon har en aning så skulle det uppskattas. Jag satt med TP-Links support i Kina idag och det hjälpte föga, de var lika förbryllade som jag.
Min fulaste misstanke är att Tele2 har ändrat en inställning i sina förkonfigurerade routrar som jag antingen inte lyckas lista ut eller inte ens kan ändra, för att få folk att köpa router via Tele2 så att de tjänar en slant. Det är också möjligt att de klantat sig i sin SIMkonfigurering någonstans. Eller så är det helt vanlig inkompetens från min sida. Jag vill bara veta vart problemet lurar.

Många tack på förhand. Pust och hå.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk

Vilken APN har du då?