Förhör på polisen imorgon (Tv-licens) Edit: Även dragen till tingsrätten i November. Edit: I won!

Permalänk
Medlem

(Skummat igenom en del) Men mycket intressant läsning.
TS: Troligen så gäller inte detta dig då du verkar vara väldigt framåt med teknik och divs.
Men tänkte tipsa ändå utifall risken finns.

En VHS-Spelare med kanal väljare ÄR en licenspliktig utrustning oavsett du har TV eller inte.
Det samma gäller en DVD med inspelnings funktion.
Det spelar heller ingen roll om ovan står nerpackad i din lägenhet / är helt sönderslagen och omöjlig att reparera. Det är fortf en licenspliktig grunka.

Så tänk på att om de börjar prata om annat än just TV/PD apparater och du har något av ovan så är de kört om du försäger dig / Husransakan sker. Har du något av ovan i dagsläget kan de vara bra att förflytta dessa till ett säkert ställe tills stormen dragit förbi.

Lycka till med allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NetWt:

(Skummat igenom en del) Men mycket intressant läsning.
TS: Troligen så gäller inte detta dig då du verkar vara väldigt framåt med teknik och divs.
Men tänkte tipsa ändå utifall risken finns.

En VHS-Spelare med kanal väljare ÄR en licenspliktig utrustning oavsett du har TV eller inte.
Det samma gäller en DVD med inspelnings funktion.
Det spelar heller ingen roll om ovan står nerpackad i din lägenhet / är helt sönderslagen och omöjlig att reparera. Det är fortf en licenspliktig grunka.

Så tänk på att om de börjar prata om annat än just TV/PD apparater och du har något av ovan så är de kört om du försäger dig / Husransakan sker. Har du något av ovan i dagsläget kan de vara bra att förflytta dessa till ett säkert ställe tills stormen dragit förbi.

Lycka till med allt!

Om den ligger i ett förråd utanför lägenheten är du inte tvingad att betala heller. Dvs om den ligger i källarförrådet i ett lägenhetshus.
Men att bevisa att den inte var i lägenheten när kontrollanten är där.. Det är det svåra.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NetWt:

Så tänk på att om de börjar prata om annat än just TV/PD apparater och du har något av ovan så är de kört om du försäger dig / Husransakan sker.

Husrannsakan får inte göras för ett brott som inte har fängelse på straffskalan. Så det är lugnt.

Permalänk

Har inte läst hela tråden men jag har läst dokumenten från tingsrätten. Där framgår det att det är Radiotjänst rättsenhet som driver ärendet och där sitter antagligen ett gäng jurister som är experter på området och inte gör mycket annat på dagarna.
Har svårt att se att de skulle dra ett ärende till tingsrätten om inte möjligheterna att nå framgång i målet är goda.

Det jag undrar är om TS i närtid har köpt ett licenspliktigt enhet som har registrerats hos Radiotjänst av ett försäljningsställe?
När jag läser Polisens förhör tycker jag att TS är lite svävande när det gäller typ av modell som det handlar om. Där borde TS ha angett vilken enhetsmodell det handlar om direkt, det hade nog skapat lite mer trovärdighet.

För om det är så att TS har köpt en licenspliktig enhet där köpet registrerats hos Radiotjänst så tror jag det kan se mörkt ut. För då finns det registrerat hos Radiotjänst att TS har köpt en licenspliktig enhet och en tjänsteman som har sett ett TV-liknande föremål. Min erfarenhet är att tjänstemäns ord väger ganska tungt i domstolar.

Om det är så att TS inte har köpt någon licenspliktig enhet, då känns det verkligen som att Radiotjänst är ute och fiskar i grumliga vatten.

Hur som helst, jag hoppas att det löser sig och att vi slipper de här stasimetoderna i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristoteles:

Det jag undrar är om TS i närtid har köpt ett licenspliktigt enhet som har registrerats hos Radiotjänst av ett försäljningsställe?

I grund och botten irrelevant, eftersom köp inte förpliktigar till licens. Du kan köpa licenspliktiga enheter på löpande band, utan att för den sakens skull vara skyldig att betala licensen. Men visst är det en försvårande omständighet om du har köpt en enhet som ser ut som den kontrollanten anser sig ha sett.

Skrivet av Aristoteles:

Min erfarenhet är att tjänstemäns ord väger ganska tungt i domstolar.

Problemet här är att tjänstemannen i fråga har allt att tjäna på att ljuga, eller påstå sig vara säker, även om man i grunden är tveksam.

Skrivet av Aristoteles:

Om det är så att TS inte har köpt någon licenspliktig enhet, då känns det verkligen som att Radiotjänst är ute och fiskar i grumliga vatten.

Tyvärr så bygger deras affärsmodell på hotelser, som de aldrig riktigt kan vara säkra på att de har grund för. Det skapar en jävligt konstig dynamik.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Enklast är väl egentligen att kolla hur det är dömt i liknande fall. Det är garanterat det som tingsrätten kommer att göra.

TS hade väl en Samsung enhet om jag inte missminner mig!?
Om det är en enhet med Samsungs One connect box och det är ju där som TV-mottagaren finns, kanske man kan hävda att den körs utan One connect box och att boxen är kasserad och att enheten därför bör ses som en skärm utan mottagare.

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att jag blev inspirerad av denna tråden . Jag själv som inte hade tv fick faktura från radiotjänsten som hamna hos kronofogden . Jag mailade sedan in till radiotjänsten och hota att jag skulle stämma dem . Dem skickade genast tillbaks pengarna som jag hade betalat med min skatteåterbäring men anmärkningen kvarstod . 3 år av mitt liv har förstörts pågrund av detta . Har inte kunnat göra nåt har missat både bostäder och jobb pågrund av detta .

De gött att se att du går vidare med detta och kanske sätter dit dem parasiterna jag funderar på att göra detsamma .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Är du säker på att vinna?
Är rättegången "öppen", tänkte om du ville ha publik eller stöd när det är dags. Vore ganske häftigt att fylla salen och fira krossandet av radiotjänst.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Problemet här är att tjänstemannen i fråga har allt att tjäna på att ljuga, eller påstå sig vara säker, även om man i grunden är tveksam.

En bra advokat tar också upp denna aspekt, för för man kan inte anses som trovärdig tjänsteman om man tjänar på ett utfall, och är lite på gränsen mot trolöshet mot huvudman. Det är iaf missbruk av förtroendeställning. Och missbruk av förtroende är något som är ett växande problem när man har korruption och maktmissbruk i ett land.

Därför måste det bli ord mot ord på jämlika villkor här, eller att hela bevisbördan ligger på denna tjänstemannen, då man annars bör kunna hävda det ovan i en motstämning. Han får inte tjäna på det personligen.

@Lexius Det är viktigt att bestrida fakturor som inte "stämmer", annars kommer de hamna som anmärkningar, detta oavsett om det är Radiotjänst eller andra. Att göra det när de väl nått det stadiet är lite försent, då det finns många nivåer det måste nå innan det blir anmärkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ville bara säga att jag blev inspirerad av denna tråden . Jag själv som inte hade tv fick faktura från radiotjänsten som hamna hos kronofogden . Jag mailade sedan in till radiotjänsten och hota att jag skulle stämma dem . Dem skickade genast tillbaks pengarna som jag hade betalat med min skatteåterbäring men anmärkningen kvarstod . 3 år av mitt liv har förstörts pågrund av detta . Har inte kunnat göra nåt har missat både bostäder och jobb pågrund av detta .

De gött att se att du går vidare med detta och kanske sätter dit dem parasiterna jag funderar på att göra detsamma .

Hur kunde du få anmärkning? Går fakturan till Kronofogden har du väl ändå möjlighet att inte acceptera eller att acceptera och betala (utan att få anmärkning)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

En bra advokat tar också upp denna aspekt,

Det kan man tycka, men av någon anledning har det aldrig varit "brytpunkten" i de här fallen. Rätten anser att provisionen inte är relevant, och bara kör över svaranden. Jag hoppas verkligen det kan komma en förändring här. Men jag misstänker att för att få fram en förändring måste man verkligen bevisa att kontrollanten haft fel, och den enda vägen jag kan se det hända är som sagt bilder på hur det såg ut vid tillfället, få kontrollanten att bekräfta att det var vad man såg, och sedan lägga fram papperna på skärmen, och visa att skärmen kontrollanten intygat är TV'n han sett, inte är en TV.
Men Radiotjänst har varit med förut, så jag tror inte de specificerar att kontrollanten sett just en TV, utan att man brukat licenspliktig utrustning, och lämnar dörren öppen för TV boxar osv. Det är svårt att veta innan man hör kontrollantens vittnesmål i rätten.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Om du känner att du ej begått något fel så är det bara att kämpa på.
Det är viktigt att man har den rätt i ett demokratiskt samhälle och att man även använder/tar sig den rätten när man känner sig felaktigt bemött av t,ex en myndighet.

lite OT:
Det började bra men som så småningom spårar det ut rätt rejält (det blir allt vanligare på detta forum, tyvärr). Alldeles för många förståsigpåare utan någon som helst kunskap och/eller utbildning som leker jurister/advokater (you name it). Vilket bidrar till att man tröttnar rätt hårt efter x-antal sidor.

Det blir inte bättre av att ett flertal personer bidrar till den "goda"-stämningen (ironi) i form av personangrepp och allmänt dåligt bemötande, vilket är något (som enligt mig som medlem sedan 2001, detta är mitt andra konto) är något som blir allt vanligare, tråkigt.

Felaktig meningsuppbyggnad
Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ville bara säga att jag blev inspirerad av denna tråden . Jag själv som inte hade tv fick faktura från radiotjänsten som hamna hos kronofogden . Jag mailade sedan in till radiotjänsten och hota att jag skulle stämma dem . Dem skickade genast tillbaks pengarna som jag hade betalat med min skatteåterbäring men anmärkningen kvarstod . 3 år av mitt liv har förstörts pågrund av detta . Har inte kunnat göra nåt har missat både bostäder och jobb pågrund av detta .

De gött att se att du går vidare med detta och kanske sätter dit dem parasiterna jag funderar på att göra detsamma .

Om du inte hade någon TV skulle du givetvis bestridit fakturan omedelbart. Struntar man bara i dem så går det vidare till Kronofogden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Om du inte hade någon TV skulle du givetvis bestridit fakturan omedelbart. Struntar man bara i dem så går det vidare till Kronofogden.

Jag bestred det genast via telefon och sedan mail eftersom dem inte hjälper en via telefon. Jag fick då svaret att dem inte kunde hjälpa mig eftersom fakturan redan hade skickats även om den var felaktig .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag fick då svaret att dem inte kunde hjälpa mig eftersom fakturan redan hade skickats även om den var felaktig.

Helt korrekt svarat av dem. Fakturan går inte att bestrida, underlaget, alltså beslutet om påförd licens, kan man bestrida, men i väntan på (eventuellt) resultat, måste man betala fakturan.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Helt korrekt svarat av dem. Fakturan går inte att bestrida, underlaget, alltså beslutet om påförd licens, kan man bestrida, men i väntan på (eventuellt) resultat, måste man betala fakturan.

Man kan be dem flytta fram fakturan 1-2 månader tills ärendet är avklarat, det fungerade för mig, behövde aldrig betala för min TV utan mottagare. Det tog mig dock 2-3 försök och cirka 1 månad att bli av med dem, bluff-fakturor är aldrig roligt, radiotjänst är sämst.

Permalänk
Medlem

Good-will. Sjyst av dem, men absolut inget man kan kräva. Får man beslutet hävt, får man tillbaka pengarna.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shen:

lite OT:
Det började bra men som så småningom spårar det ut rätt rejält (det blir allt vanligare på detta forum, tyvärr). Alldeles för många förståsigpåare utan någon som helst kunskap och/eller utbildning som leker jurister/advokater (you name it). Vilket bidrar till att man tröttnar rätt hårt efter x-antal sidor.

Det blir inte bättre av att ett flertal personer bidrar till den "goda"-stämningen (ironi) i form av personangrepp och allmänt dåligt bemötande, vilket är något (som enligt mig som medlem sedan 2001, detta är mitt andra konto) är något som blir allt vanligare, tråkigt.

Svarar med lite mer OT:
Jag tror detta kallas utveckling. För 10-15 år sedan var det mer fokus på just datorer. De mest hätska trådarna då var väl vilken gpu-tillverkare som var bäst. Blir svårare när det inte alltid gäller datorer. Jag tror även medlemsantalet ökat enormt de senaste åren med många unga personer, dock kan detta vara inbillat. Men man kan alltid tänka en gång till innan man trycker på "Skicka meddelande".

Jag kan tycka att det fort blir tråkigt när man läser sida efter sida med "ryggdunkar". På ett forum ska det diskuteras och det blir helt klart mer intressant om folk har olika åsikter om saker och ting.

Känner mig lite träffad och kan nog tycka nu i efterhand att jag kan ha varit lite elak mot Ts.

OnT: Ska bli väldigt intressant att se hur denna historia slutar. Om det visar sig att Ts är oskyldig så har jag haft fel.

Jag tänker inte svara till någon annan än personen som jag citerade. Jag har inte tid eller ork till det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Avstängd

Blir du kallad till polisförhör så har du ingen som helst anledning att gå på förhöret och infinna dig. Vanligtvis brukar polisen skicka ett gäng kallelser och kastar du bara kallelserna i pappersåtervinningen eller eldar upp dem i öppna spisen så brukar vanligtvis allt avskrivas eller preskriberas.
I mindre vanliga fall om du struntar i kallelserna så kommer polisen hem till dig och bestämmer en tid när du ska infinna dig till förhör. Struntar du även i att infinna dig denna gång så i ännu mindre vanliga fall kommer polisen hem och hämtar dig och transporterar dig till förhöret.
Då kan bara polisen ställa ett enda krav på dig och det är att du kan legitimera dig om du inte redan gjort detta. För övrigt behöver du inte säga ett enda ord utan du kan sitta tyst och nonchalera samtliga deras frågor. Möjligtvis kan du öppna munnen en enda gång och säga att du kräver en offentlig försvarare.

Någon anhållan eller liknande är inte aktuellt utan du släpps efter någon timma och med 99,99% sannolikhet får du efter några veckor ett brev från åklagarmyndigheten som meddelar att målet läggs ner på grund av att brott kan ej styrkas.

Skrivet av en som varit med förr

Permalänk
Medlem

Fick precis påringning av dem igen.. tror det är 3:e eller 4:e gången i år.. Tror dem inte på mig..?
Har inte haft TV på +10år, förutom en kort period då det gick på om man hade internet eller inte..

Verkar också som om de jobbar in i det sista med att försöka kräva in stålar, innan skatten tar över..
Kan tycka det skulle kännas meningslöst.. men vad vet jag.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Fick precis påringning av dem igen.. tror det är 3:e eller 4:e gången i år.. Tror dem inte på mig..?
Har inte haft TV på +10år, förutom en kort period då det gick på om man hade internet eller inte..

Verkar också som om de jobbar in i det sista med att försöka kräva in stålar, innan skatten tar över..
Kan tycka det skulle kännas meningslöst.. men vad vet jag.

Du kan ju gotta dig med att dom kommer behöva skaffa nytt jobb när allt läggs på skatten

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Du kan ju gotta dig med att dom kommer behöva skaffa nytt jobb när allt läggs på skatten

Om... Och antagligen hittar man på något som Radiotjänst bara måste göra i alla fall, så att de får hålla på ett tag till.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Kammarrätten i Sundsvall
DOM
2017-10-18
Meddelad i Sundsvall
Mål nr: 922-17

Avgiftsskyldighet gentemot Radiotjänst för innehav av TV-mottagare

Kammarrätten framhåller att frågan om en person är avgiftsskyldig i normalfallet måste avgöras utifrån vad personen själv har uppgivit och att avgift endast i undantagsfall kan utkrävas trots att personen i fråga uppger att hen inte har TV. Har den enskilde emellertid uppgett att TV finns, bör det krävas åtskilligt för att man med bortseende från uppgiften ska underlåta att utkräva avgift. En kvinna har skriftligt medgett att det finns en TV-mottagare i hennes hushåll. Den omständigheten att det i hushållet finns en dataskärm som inte innehåller någon TV-mottagare kan enligt kammarrättens mening inte anses vara tillräckligt för att bortse från det skriftliga medgivandet. Detta särskilt mot bakgrund av att hon även tidigare i ett telefonsamtal uppgett att det finns en TV i hushållet. Det har inte framkommit uppgifter som ger stöd för kvinnans uppgifter att hon på grund av kontrollantens beteende känt sig tvingad att skriva på ett medgivande förutom en polisanmälan som gjorts av hennes sambo angående besöket. Avgiftsskyldighet ska därför påföras för innehav av TV-mottagare från och med tidpunkten för det aktuella medgivandet.

Permalänk
Medlem

Gjorde en sökning på kontrollanten. Du kan begära ut
YSTADS TINGSRÄTT
Rotel 10
DOM
2017-10-20
meddelad i
Ystad
Mål nr: B 2114-17

Liknande din, men den dömde hävde att tvn blivit stulen i domstolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kammarrätten i Sundsvall
DOM
2017-10-18
Meddelad i Sundsvall
Mål nr: 922-17

Avgiftsskyldighet gentemot Radiotjänst för innehav av TV-mottagare

Kammarrätten framhåller att frågan om en person är avgiftsskyldig i normalfallet måste avgöras utifrån vad personen själv har uppgivit och att avgift endast i undantagsfall kan utkrävas trots att personen i fråga uppger att hen inte har TV. Har den enskilde emellertid uppgett att TV finns, bör det krävas åtskilligt för att man med bortseende från uppgiften ska underlåta att utkräva avgift. En kvinna har skriftligt medgett att det finns en TV-mottagare i hennes hushåll. Den omständigheten att det i hushållet finns en dataskärm som inte innehåller någon TV-mottagare kan enligt kammarrättens mening inte anses vara tillräckligt för att bortse från det skriftliga medgivandet. Detta särskilt mot bakgrund av att hon även tidigare i ett telefonsamtal uppgett att det finns en TV i hushållet. Det har inte framkommit uppgifter som ger stöd för kvinnans uppgifter att hon på grund av kontrollantens beteende känt sig tvingad att skriva på ett medgivande förutom en polisanmälan som gjorts av hennes sambo angående besöket. Avgiftsskyldighet ska därför påföras för innehav av TV-mottagare från och med tidpunkten för det aktuella medgivandet.

Hm, i detta fall så har ju en i hushållet erkänt innehav. Har man inte skrivit på något eller erkänt något (för man inte äger någon form av mottagare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hoppas du återkommer när du har varit på rättegången nu i november. Vet att du inte vill gå ut med datum, men är det i början eller slutet av månaden? Väldigt spänd på att få läsa om hur det har gått efter rättegången.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hoppas du återkommer när du har varit på rättegången nu i november. Vet att du inte vill gå ut med datum, men är det i början eller slutet av månaden? Väldigt spänd på att få läsa om hur det har gått efter rättegången.

Ja, vafasen jag sitter på andra sidan planeten men håller spänt koll efter uppdateringar!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hoppas du återkommer när du har varit på rättegången nu i november. Vet att du inte vill gå ut med datum, men är det i början eller slutet av månaden? Väldigt spänd på att få läsa om hur det har gått efter rättegången.

Senast aktiv: 2017-11-08

Början? Fängelse?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Den som väntar på något gott....!

Ehm, just kidding Inte mycket jag kan göra för närvarande x)

Stå på dig!

Permalänk
Sötast

Tjo!

Tack till er alla som håller tråden i liv

Jag har på grund av personlig sjukskrivning + en hel del massa annat "spännande" valt att lägga min fokus i ärendet på is. Men ja, jag kanske har tillräckligt med drama i huvudet nu för att skriva ett manus till en b-film som kan visas på SVT... Oh wait.

Jag kommer att finna mig själv sittandes i en stol i Ystads tingsrätt innan månaden gått emot sitt slut och ser inte riktigt att jag borde kunna dömas. Men vem vet, EA-games finns ju fortfarande?

Har inte haft orken att ens bry mig om bevisföring etc till mitt eget försvar men helt ärligt så bör det inte kunna ta mer än ett par timmar.
Modell: not a tv
Tuner? Nej
Specialfunktion : go waste someone else's time.
Kan la lägga en LMGTFY som bevis... Suck.

Ironiskt nog så kommer jag snart att betala avgift ändå genom skatt, bara att vänta på en skatt för möjligheten att bli rödhårig en dag också..

Oavsett så har jag redan vunnit, skall efter rättegången höra med tv kontrollanten om han nu mera kommer att söka jobb som frilansare på skatteverket och försöka sätta dit mig för skattefusk också eller om han helt enkelt kommer ta som uppsägning på grund av arbetsbrist eller om jag bör förvänta mig att se honom utanför mitt staket för att syna om jag krattat löven på rätt håll.

Är jag glad att aset är arbetslös inom kort?
Ja

Påverkar en dom mig I övrigt?
Helt ärligt, om någon försökt sälja mig en tråd på sweclockers med över 150.000 visningar för 1500kr så hade det nog sett ut såhär? Och om denna kostnad skulle hamna i mitt knä så ser jag det gärna som en donation från mig till de andra i Sverige som blir kränkta av as som får betalt för att kränka just DIG.

Är jag en trött bitterfitta?
Ja, det är jag. Sue me bitches. Oh wait. Well sue me again, next time I'll rally every person I can from this forum and jam them down the room door so that the lawyers can't even go for a shit break without me grinning.