Permalänk
Medlem
Skrivet av necrodude:

@krigelkorren: Jag har ett matrox g200 liggandes. Så du menar att ett sådant parat med en uppsättning v2:or skulle vara fett.
Kan ju vara värt att prova.

Det tycker jag absolut att du borde prova, -Matrox för 2D, -VooDoo2 tar över för 3DFX glide spel.

Matrox korten har mycket godis för desktop-läget.
Har hört rykten om att några äldre DOS-spel skall funka dåligt på vissa Matrox-kort, har dock inte upplevt något sådant själv.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av necrodude:

@kaput: Jag har laddat hem alla drivrutiner han har delat ut och och börjar bli fett sugen på att rigga upp en likadan dator bara för att se om den funkar. Sedan om jag lyckas underklocka cpun till 500 så får jag trycka in ett pci grafikkort.

Får väl ta och beställa ett vettigt Pci grafikkort i så fall. tex ett voodoo3 eller ett tnt2 alt ett rage 128 pro. Skall bli jävligt intressant att se hur en core2duo presterar vid 500 megahertz. Tror nästan att det är för snabbt. Vill minnas att jag har jämfört en Pentium D 930 @4ghz mot en C2D E4400 @3ghz och c2d:n var ändå snabbare. Pentium D är ju en dubbel p4:A.

Hittade ett benchmark
http://www.cpu-world.com/Compare/518/Intel_Core_2_Duo_E6700_v...

Så en core2duo@ 500mhz bör vara väldigt snabbt. Vi får väl se hur det går. Kanske får underklocka mera i så fall.
Enligt manualen så är 100mhz bus det lägsta man köra.

Mina Core 2 D/Q Har minsta multipel på 6. så 600 MHz är nog det man realistiskt kan köra på dessa. Gäller E/Q6600.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast

@DavidtheDoom: Funkar det med. Blir ju en bit under gränsen på 850mhz. Men det gör ju ingen ting då c2d har en väldigt hög ipc

Permalänk
Entusiast

Lanet börjar närma sig. Bara 50 dagar kvar. Vi kommer inom en snar framtid att börja gå ut med mer info angående plats och biljetter.

Vi har för närvarande ett 20-tal datorer tillgängliga för uthyrning.
Det är först till kvarn som gäller. Är ni intresserade att hyra en dator kontakta mig (aka Janne Nilsson) eller TimmyQ.

Permalänk
Entusiast

Om det någon som vill bygga en egen retrodator men tycker att det är svårt. Be oss om hjälp. Vi hjälper gärna till med tips, köpråd osv. Det är bara till att skicka pm eller fråga i tråden.

Permalänk
Entusiast

Vi är i full gång och håller på att ordna en lokal till lanet. Det hade underlättat enormt om de som tänker att komma trycker på kommer "knappen" på eventsidan.

https://www.facebook.com/events/1884000581848466/?acontext=%7...

Jag vet att det är ett antal här inne som inte har facebook. Det är helt ok.
Ni får gärna skicka ett pm till mig där ni skriver "kommer".

Permalänk
Entusiast

Lokalen har blivit spikad. Vi kommer att hålla till på skedala bygdegård strax utanför halmstad. Det tar ca 5 minuter att ta sig dit med bilen från östra avfarten på E6:an

Pris på biljett om du tar med egen dator. 200kr
Pris på biljett om du hyr en dator 500kr
Obs antalet hyrdatorer är begränsat. Så först till kvarn

Skedala bygdegård ligger här:

https://www.google.se/maps/place/Skedala+bygdeg%C3%A5rd/@56.6...

Permalänk
Entusiast

Vi kommer att ha plats för 38st besökare förutom crew (4st).
2 Biljetter har redan sålts. Vid köp swisha 200kr till 0730727688. Skriv Namn och Brain Drain. Vill man hyra en dator swisha 500kr och skriv Brain Drain, Namn och Hyra dator.

Just nu finns 20 datorer tillgängliga för uthyrning

Permalänk
Entusiast

4 biljetter sålda. 34st kvar.
20 st hyrdatorer finns tillgängliga

Permalänk
Entusiast

9 biljetter sålda 29 platser kvar
15st Hyrdatorer kvar

Permalänk
Inaktiv

Då kanske ni kan titta in på min Condition zero server.
http://community.gameme.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Då kanske ni kan titta in på min Condition zero server.
http://community.gameme.com/

DÅ behöver man ju internet=) våga vägra släppa ut 20-40 win98 datorer på nätet huxflux!

på lanet tänkte vi köra med en "nedladdningsdator" som är airgappad till resten, så man får flytta filerna på floppy eller usb disk

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Inaktiv

Hehe

Pumpar på bra Ryzen 1600X, har låst till 600 fps

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/863987595649357111...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av necrodude:

9 biljetter sålda 29 platser kvar
15st Hyrdatorer kvar

15 biljetter sålda. 23 platser kvar
15 hyrdatorer kvar.

Permalänk
Entusiast

Obs Nya priser på lanet.
Pris: Ta med egen dator och lana hela eventet 200kr
Hyra dator och lana hela eventet 500kr.

Hyra dator fredag alt lördag 250kr.
Ta med egen dator fredag alternativt lördag 100kr.

Om det är någon som har betalt och känner att de betalt för mycket pga att vi ändrade. Kontakta mig så swishar jag tillbaka så att stämmer

Permalänk
Entusiast

Just nu har vi 17 betalande besökare. Med crew så är vi 21st.
Vi har 17 platser kvar. 15st hyrdatorer kvar

Permalänk
Medlem

Hej! Vi kommer köra upp från Malmö. Har några platser kvar i bilen. Ska vara där hela lanet. Någon som vill ha skjuts?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Lite info.
Lanet kommer ju att utspela sig på skedala bygdegård.
Det är lite isolerat. Dock så finns det affärer ca 5min därifrån med bilen.

Vi har iallafall tänkt att ha en liten kiosk. Där vi kommer att ha ett litet utbud av Coca cola, Mineralvatten, samt voltcola.¨
Kex chocklad, gorbys.

Vi funderar på att sälja baguetter till frukost. Typ med ost, paprika å skinka.
Är det något som saknas till frukosten? Kanske något till kiosken?

Vi kan inte köpa på oss hur mycket som helst då antalet deltagare är väldigt osäkert. Just nu är vi garanterar 22st och
närmare 60 pers som är intresserade. Vi kan ju inte köpa 60 baguetter till folk som kanske kommer...
Så det blir ett litet utbud

Permalänk
Medlem

Mins att man för på lan ofta samordnade typ Pizza beställningar mm.

Har inte bil själv men man blev ofta tillfråga om man ville ha nåt och skickade då med pengar, jag brukar avrunda uppåt som tack för besväret.

Eller så fick man åka med ut i bland.

Borde ju gå att lösa sådant med på plats.
Kommer ha med mig kontanter i alla fall om möjligheten finns att gå samman med andra och beställa snabbmat eller liknande.

@necrodude har redan tryckt i mig 20 gorbys senaste 2 veckorna så blir det några över så ska jag lösa det problemet åt dig bara du bjuder

P.S måste vara dom röda dock.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pa1983:

Mins att man för på lan ofta samordnade typ Pizza beställningar mm.

Har inte bil själv men man blev ofta tillfråga om man ville ha nåt och skickade då med pengar, jag brukar avrunda uppåt som tack för besväret.

Eller så fick man åka med ut i bland.

Borde ju gå att lösa sådant med på plats.
Kommer ha med mig kontanter i alla fall om möjligheten finns att gå samman med andra och beställa snabbmat eller liknande.

@necrodude har redan tryckt i mig 20 gorbys senaste 2 veckorna så blir det några över så ska jag lösa det problemet åt dig bara du bjuder

P.S måste vara dom röda dock.

Vi har planer på att göra ett antal sambeställningar för underlätta

Permalänk
Entusiast

Just nu är vi 24st
14 Bordsplatser kvar.
6 Hyrdatorer kvar

Först till kvarn. En hyrdator är inte garanterad förrän man betalt.

Permalänk
Entusiast

13 platser kvar
6 hyrdatorer kvar

Permalänk
Entusiast

11 platser kvar
4 hyrdatorer kvar

Permalänk
Entusiast

Har lagt upp ett nytt litet galleri för er som gillar att titta på gammal hårdvara

https://www.sweclockers.com/galleri/14384-socket-370-pentium-...

Permalänk
Entusiast

I morgon smäller det. Lanet börjar 16.00 och slutar 14.00 på söndagen.
Finns platser och hyrburkar kvar.

Ta med liggunderlag och sovsäck ifall ni blir trötta. Man kan vila i källaren

Permalänk
Entusiast

Jag uppdatetar varje gång jag har sålt någon biljett så att ni vet hur många som finns kvar

Permalänk
Entusiast

Just nu har vi 15 platser kvar och 8 hyrmaskiner

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

3 timmar kvar.

Permalänk
Medlem

Är det att följa denna tråden för bilder ifrån larnet må tro?

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini