ESO till Xbox One X - högre FPS eller bara 4k?

Permalänk
Medlem

ESO till Xbox One X - högre FPS eller bara 4k?

Hej! Lirar just nu ESO på min Xbox One S, och fpsen som spelet ligger på är så låg att det verkligen är störande. Att vrida runt kameran är som att vrida runt den i gröt.. ibland i en hackig gröt dessutom Men nu sätter jag hopp till deras nya version av spelet som kommer till Xbox One X! TÄNK om de kunde höja fpsen 10-20 hack. Jag har googlat runt lite och vad jag sett så ska det dock vara så att de bara satsar på 4k mestadels... Är det någon som vet något mer av vad de kommer att förbättra i och med One X? Hur stor är chansen att de höjer fpsen?

Permalänk
Medlem

Precis som Playstaion 4 Pro så snackar vi nog en 4K 30 fps-version, då likt PS4 Pro så har Xbox One X en halvdålig processor som flaskar grafikkortet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Okej tack! Vad synd alltså. Nu kom jag på en ny idé dock! Jag spelar ESO på konsol mycket eftersom jag får så ont i min vänstra handled av allt WoW spelande jag har för mig. Det underlättar att ha en handkontroller istället för ett tangentbord. Efter att ha googlat runt lite så ser det ut som att ESO stödjer handkontroll på PC versionen. Men vilken handkontroll ska jag välja isåfall? Är det enklast att köpa en gammal god Xbox 360 dosa med sladd, eller ska jag försöka koppla ihop min trådlösa Xbox One handkontroll med datorn genom Bluetooth eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem

Jag kanske ska köpa en sån här?

https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/tillbehor/micros...

Sen har jag en fråga till Vet någon om det går att byta en gubbe från sitt Xbox konto till sitt PC konto? Vill inte börja om från början bara för att jag börjar spela på PC.