Ett par lurar med medhörning som inte är skyddskåpor.

Permalänk
Medlem

Ett par lurar med medhörning som inte är skyddskåpor.

tjenare

jag letar efter ett par hörlurar med medhörning som inte är skyddkåpor och som HELST har bluetooth anslutning.

Har hittat och sett att bose quitecomfort 20i (med Aware) finns. Men finns det ytterligare märken som tillverkar vanliga hörlurar med medhörning och som faktiskt har bluetooth?

Varför jag letar är att jag behöver ha ett par lurar till jobbet där jag måste ha medhörning men jag tycker att alla skyddskåpor av peltor osv inte sitter skönt på huvudet och framförallt runt öronen.

Permalänk
Medlem

Finns ju sk öppna hörlurar som man hör genom, då behövs väll ingen medhörning om du förstår vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Att köpa lurar som inte är skyddskåpor med medhörning är väl lite dumt.

Tanken med medhörning i hörselskydd är att kunna kommunicera utan att riskera hörseln, men du har också nackdelen att medhörningen plockar upp ljud vilket gärna ger en ljudmatta som är tröttsam i längden. Ibland glömmer jag vrida ner volymen på medhörningen efter att jag pratat med någon på jobbet och förvånas över att det nästan känns tystare när jag tar av dem.

Medhörning är väldigt bra när man vistas i miljöer där ljudnivån är skadlig men man vill bibehålla förmågan att kommunicera, annars är det ingen fördel enligt mig. Sen finns ju t ex lurar för jakt / skytte som faktiskt också kan agera hörapparat och förstärka svaga ljud så man hör bättre än utan lurar.

Jag har medhörningslurar på jobbet, lite enklare peltor ( de kostar väl en tusenlapp ) för att kunna vrida upp och lyssna på folk när man jobbar, annars vrider jag gärna ner ljudet för att få "tyst".

Privat använder jag medhörningslurar vid skytte för att kunna höra kommandon etc för att ha god säkerhet utan att förlora hörseln omgående. ( 150-160 db är normala ljudnivåer och det tar hörseln skada av relativt omgående ! )

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Att köpa lurar som inte är skyddskåpor med medhörning är väl lite dumt.

Tanken med medhörning i hörselskydd är att kunna kommunicera utan att riskera hörseln, men du har också nackdelen att medhörningen plockar upp ljud vilket gärna ger en ljudmatta som är tröttsam i längden. Ibland glömmer jag vrida ner volymen på medhörningen efter att jag pratat med någon på jobbet och förvånas över att det nästan känns tystare när jag tar av dem.

Medhörning är väldigt bra när man vistas i miljöer där ljudnivån är skadlig men man vill bibehålla förmågan att kommunicera, annars är det ingen fördel enligt mig. Sen finns ju t ex lurar för jakt / skytte som faktiskt också kan agera hörapparat och förstärka svaga ljud så man hör bättre än utan lurar.

Jag har medhörningslurar på jobbet, lite enklare peltor ( de kostar väl en tusenlapp ) för att kunna vrida upp och lyssna på folk när man jobbar, annars vrider jag gärna ner ljudet för att få "tyst".

Privat använder jag medhörningslurar vid skytte för att kunna höra kommandon etc för att ha god säkerhet utan att förlora hörseln omgående. ( 150-160 db är normala ljudnivåer och det tar hörseln skada av relativt omgående ! )

Jag sitter på kontor men måste ibland gå ut på golvet och det är inte så högljutt i lokalen för att jag måste ha så bra skydd utan mer att reglerna kräver att dom lurarna har medhörning. Vilket gör att jag inte vill ha peltor eftersom dom har bra skydd, ja det vet jag, jag har ett par på kontoret. Men eftersom jag främst ska använda dom till musik men måste ha medhörning så vill jag inte ha ett ha peltor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kika på Sony MDR-1000X, där finns den funktion som jag tror att du är ute efter.