Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Kyckling: 1122 Kcal
Proteinpulver: 225 Kcal
Ägg: 75 Kcal
Äggvita: 51 Kcal
Kvarg: 192 Kcal
Wokgrönsaker: 90 Kcal

1755 Kcal äter du på en dag, inte 1300-1400.

Då stämmer inte lifesum. Skannar alltid streckkoderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kör med jogging nästa varje dag ca 4-5 km och ingen särskild diet (äter chips en gång i veckan). Jag har gått ner 4 kg sen 15 Augusti .
Det krävs egentligen inte så mycket, disciplin är dock viktigt för att klara av det.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Kyckling: 1122 Kcal
Proteinpulver: 225 Kcal
Ägg: 75 Kcal
Äggvita: 51 Kcal
Kvarg: 192 Kcal
Wokgrönsaker: 90 Kcal

1755 Kcal äter du på en dag, inte 1300-1400.

Styrketräning med fokus på hypertrofi (6-8 Reps per set) och tunga vikter stimulerar dina musklerna, dvs det får din kropp att vilja ha dom kvar vid underskott (vid tillräckliga nivåer protein).

Ett pass på 60 minuter Gym förbränner lika mycket som ett intensivt cardiopass på 60 Minuter kombinerat under passet + resterande tid på dygnet.

Att fett skulle rinna av kroppen vid Cardio vs styrketräning är alltså fel.

Du borde se över din kost om du inte går ner i vikt då träningen inte är problemet.

Du har helt enkelt överskattat ditt kaloribehov, och även missräknat ditt intag med 400-500 kcal (vilket är ca 0,5 kg felmarginal i veckan).

Skillnaden på dina kalorier jämt mot mina är att kycklingen innehåller inte i närheten av vad du angav.
Har kikat Ica, eldorado, garant, kronfågel osv.
Enligt lifesum så har dessa 9-12 kcal per gram. Orimligt att alla dessa skulle ha en felmarginal på hela 400kcal på 600g

Permalänk
Medlem

@kalleteodor:

du äter väldigt mycket protein
Prova halvera ditt proteinintag, öka istället främst fettintaget och kolhydraterna något.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalleteodor:

Du hade lätt kunnat skippa proteinpulvret.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Kör med jogging nästa varje dag ca 4-5 km och ingen särskild diet (äter chips en gång i veckan). Jag har gått ner 4 kg sen 15 Augusti .
Det krävs egentligen inte så mycket, disciplin är dock viktigt för att klara av det.

Tack för tipsen, saken är inte problemet med disciplin. Jag har redan gått ner 32kg. Problemet är att vikten nu står stilla.
Mvh

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Du hade lätt kunnat skippa proteinpulvret.

Det är något jag valt att inta efter träning de dagar jag gymmar sent efter jobbet (22:00-23:00) då jag har stora problem med att äta frukost dagen efter om jag äter mat så sent på kvällen/natten.
Om du syftar på proteinet på morgonen så skulle jag givetvis kunna skippa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Ett pass på 60 minuter Gym förbränner lika mycket som ett intensivt cardiopass på 60 Minuter kombinerat under passet + resterande tid på dygnet.

Att fett skulle rinna av kroppen vid Cardio vs styrketräning är alltså fel.

Hej oouhdawg, (vilket för övrigt är ett alldeles fantastiskt användarnamn)

Jag håller med om 99% av allt du skriver i den här tråden, men här håller jag inte med.
Det är väl solklart att löpning och annan långdistansidrott (cykling kanske undantaget) bränner mer fett än styrketräning per timme?

Permalänk
Medlem

Går det att motverka en smutsig kost med en stor mängd träning eller är den utopin bara att glömma?
Jag är lite konfunderad då jag nämligen ökat på antal pass / vecka, och gjort så i snart 2 månader, men vikten ligger konstant(!).

Om jag klarade +/- 0 i vikt redan innan, så kunde man ju hoppas på att fler pass per vecka skulle kunna pressa vikten nedåt, men tyvärr verkar den teorin inte stämma.

Permalänk
Medlem

Har börjat med GI för ca 6 veckor sedan. Skaffat mig en cykel under samma period och försöker komma iväg på iaf 1 runda i veckan på minst 10 km. När grabben är på simskola passar jag på att motionssimma istället för att bara sitta och vänta. Cyklar till jobbet varje dag med men det är knappt 1 km.

Har gått ner 15 kilo.

För fösta gången känner jag mig riktigt motiverad att fortsätta.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag gick ner från 105 till 91 kilo mellan februari och maj. I juni köpte jag en ny dator. Nu väger jag 105 igen. Börja om från början...

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jag håller med om 99% av allt du skriver i den här tråden, men här håller jag inte med.
Det är väl solklart att löpning och annan långdistansidrott (cykling kanske undantaget) bränner mer fett än styrketräning per timme?

Det där är ganska komplicerat, men @oouhdawg har faktiskt väsentligen rätt i att det inte är någon större skillnad. Det beror dock lite på intensitet och typ av träning. Alldeles oavsett ska man satsa på den träning man gillar att utföra för då får man bäst resultat. Och gärna en kombination av cardio och styrka

Vidare är det betydligt enklare att äta 500 kcal färre om dagen än det är att träna bort samma mängd, så man bör lägga lite energi på att räkna ut sitt faktiska behov och anpassa maten därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Går det att motverka en smutsig kost med en stor mängd träning eller är den utopin bara att glömma?
Jag är lite konfunderad då jag nämligen ökat på antal pass / vecka, och gjort så i snart 2 månader, men vikten ligger konstant(!).

Om jag klarade +/- 0 i vikt redan innan, så kunde man ju hoppas på att fler pass per vecka skulle kunna pressa vikten nedåt, men tyvärr verkar den teorin inte stämma.

Frasen "du är vad äter" är dessvärre ett rätt bra uttryck...

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Varje gång jag hör eller läser den här typen av frågeställning brukar jag svara med en scen ur en en fantastisk dokumentär jag såg. Den handlade om ultramarathonlöpare i USA, och följde väsentligen två löpare där. En man och en kvinna som båda var långt över 40 och tävlade om vinsterna nästan varannan gång.

Iallafall, den scenen jag pratar om handlar att mannen börjar ser en stad längre fram på vägen när han är ute och tävlar och ringer en pizzeria. Han känner ju naturligtvis sin löpning till 100% och vet exakt när han kommer vara framme så han får pizzan utkörd till ett gatuhörn, slänger in pengar genom rutan på bilen och får pizzan utskickad. Sen rullar han ihop den och äter den som en banan på någon minut - medan han springer.
Love it!

Han var trådsmal, så ja det handlar till 90% om kost, men tränar du tillräckligt mycket så går du ned ändå.
I somras vandrade jag 1200km i USA, jag tappade 9kg och vräkte ändå i mig mat varenda måltid. Ibland åt jag två middagar, ibland när vi visste att vi skulle vara i en stad nästa morgon åt jag åtta portioner potatismos till middag. Jag gick ned ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superpwnguin:

Haha, tackar ödmjukast

Man skulle kunna se det som att styrketräning har ett övre tak i form av förbränning.

Just med styrketräning är det den återhämtande processen dvs muskeluppbyggandet i sig som förbränner majoriteten av kalorierna.

Med andra ord skiljer sig inte 1 timma och 2 timmar så mycket kalorimässigt vid just styrketräning (Grovt avrundat):

Timma 1: 500 Kcal
Timma 2: 200 kcal

Däremot om du tränar 2 timmar Cardio så scale'ar det 100%igt likt följande (Väldigt grovt avrundat)

timma 1: 500 kcal
timma 2: 500 kcal

Givetvis beror det på om du tränat med hög puls vid styrketräningen, då inkräktar det ju på cardion.

Därför förespråkar jag alltid Styrketräning som nr 1 om man tycker det är "jobbigt" att träna. Sedan Cardio som nr2.

Permalänk

Måste passa att fråga hur folk gör som äter regelbundet.
Äter ni MELLANMÅL?
Vissa säger ju att man ska äta 5 mål om dagen.
3 huvudmål varav 2 mellanmål.
Men samtidigt påstår andra att man klarar sig bra på 3 mål per dag och att man gärna ska försöka hoppa mellanmål om man inte känner något behov.
Hur gör ni?

Permalänk
Master of Overkill

Äter typ 7-8 gånger om dagen... sen har jag galen ämnesomsättning.
Försvinner la snart innan 30i antar jag.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@oouhdawg: Hej igen, så du menar egentligen att om man bara ska träna en timme så är det kanske bättre att köra styrketräning än löpning för att styrketräningen förbränner energi även när du inte faktiskt utför träningen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superpwnguin:

@oouhdawg: Hej igen, så du menar egentligen att om man bara ska träna en timme så är det kanske bättre att köra styrketräning än löpning för att styrketräningen förbränner energi även när du inte faktiskt utför träningen?

Det stämmer att styrketräning 60 min förbränner som 1 timme medel/hög intensiv cardioträning över 24 timmars tid.

Till alla er andra som funderar kring antal måltider per dag. Skillnaden på när du äter på dygnet påverkar endast din förbränning.

Äter du på ett visst sätt kan du öka förbränningen med 150 kcal per dag, eller sänka den med 150 kcal per tex.

Det sägs vara mest optimalt att inta 100% av kosten direkt efter träningen. Detta är just i vikt upp/nedgång i huvudsyfte. Hur man mår på dagen i övrigt är väldigt individuellt.

Personligen mår jag bättre av att inte äta någonting på dagarna och istället endast äta en gång. Jag undkommer alla kolhydratdippar på dagarna (oavsett om jag äter havregrynsgröt eller godis).

generellt väldigt pigg på dagarna.

Att äta kontinuerligt för många känns som det bästa för stunden men kan enligt mig liknas med ett slags beroende. När man sedan slutar äta kontinuerligt så får man en slags avtändning, du mår dålig tills du vant kroppen vid att äta mer sällan.

EDIT:

Jag vet få människor som kan säga att den väljer 60 minuter löpning framför 60 minuter styrketräning, i längden.

De personer som säger det till mig är följande:

1. En person som sprungit länge och har tid per distans som motivation
2. Personer som känner att dom måste vara genomblöta efter träningen för att intala sig att man gjort ett bra pass.
3. Personer som har problem med olika leder eller muskler i kroppen, rygg etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaghatai:

Frasen "du är vad äter" är dessvärre ett rätt bra uttryck...

@superpwnguin

Förvisso, men jag hade ju ändå en betydligt mer speciferad fråga. Det var ju inte direkt "jag sitter vid datorn 7 dar i veckan och käkar chips, varför går jag inte ner i vikt?".

Innan: 3-4 pass i veckan. Oftast fördelat på 1 kondition och 2-3 gym. Ibland 2 kondition och 2 gym. Kondition = löpning, cykel, längdskidor, random-pass-på-SATS.

Efter: 4-6 pass i veckan. Mer en 50/50 ratio gällande gym och kondition.

Det jag då kliar huvudet över, är att jag har behållt samma kost men ökat på min träning nämnvärt, minimum senaste 2 månaderna / vecka motsvarar max jag körde innan.

Den enda teorin jag har, är att det har snackats mycket om den här "passiva" förbränningen. Tankarna jag har där är att man redan på 3-4 pass i veckan "maxar" ut den passiva förbränningen, och därmed "bara" ökar med det som händer under tiden för dom extra pass jag lagt in?

Edit: Alternativt att det är något med min kost som gör att träningen kan motverka viktuppgång men inte lyckas bli av med överskottsfett.
Tilläggas ska är att jag -inte- är överviktig. Tanken är att få fram mer definierade muskler och magrutor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

@superpwnguin

Förvisso, men jag hade ju ändå en betydligt mer speciferad fråga. Det var ju inte direkt "jag sitter vid datorn 7 dar i veckan och käkar chips, varför går jag inte ner i vikt?".

Innan: 3-4 pass i veckan. Oftast fördelat på 1 kondition och 2-3 gym. Ibland 2 kondition och 2 gym. Kondition = löpning, cykel, längdskidor, random-pass-på-SATS.

Efter: 4-6 pass i veckan. Mer en 50/50 ratio gällande gym och kondition.

Det jag då kliar huvudet över, är att jag har behållt samma kost men ökat på min träning nämnvärt, minimum senaste 2 månaderna / vecka motsvarar max jag körde innan.

Den enda teorin jag har, är att det har snackats mycket om den här "passiva" förbränningen. Tankarna jag har där är att man redan på 3-4 pass i veckan "maxar" ut den passiva förbränningen, och därmed "bara" ökar med det som händer under tiden för dom extra pass jag lagt in?

Träning 1 timme per dagen gör dessvärre inte mycket i det stora hela. Tränar du intensivt en timma och förbränner, vi säger 500 KCAL.
Jämför du det med att röra dig 9 timmar konstant på jobbet (200 kcal per timma eller dyl) 1800 kcal vs 500 kcal är rätt stor skillnad.

Därför som personen uppe sa: Det är betydligt lättare att äta 500 kcal mindre än att träna bort 500 kcal.

(därför jag aldrig tränar Cardio i stort sätt) - Jag äter hellre mindre.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba:
Jag kan för lite för att ge dig ett specifikt svar.
Kan det vara så att din kropp försöker bygga muskler, och att viktminskningen uteblir men att du förvandlas under huden?

Jag är ganska normalviktig och normalstark så jag har inte räknat kalorier och tränar för den delen inte heller speciellt mycket längre, men de enstaka gånger jag försöker räkna kalorier underskattar jag ALLTID det jag faktiskt stoppat i mig. Det är lite samma som när man känner sig bakfull och tänker att "... jag drack väl ändå inte så jäkla mycket..?" men när man blir påmind så är det till slut en ganska stor mängd. Jag glömmer nån knäckemacka här och där, en näve jordnötter medan jag kikar in i skafferiet och en kopp te (med socker och mjölk) här och där och vips så är det 400-500 kalorier som man liksom förnekar att man glufsat i sig.

Nu säger jag inte att du gör så, så ta inte illa upp. Men det är lätt att man underskattar mängden energi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Kör med lifesum och litar ALDRIG på vad alla nötter har knappat in.
Man får dubbelkolla allt med näringsinnehållet på det man scannar.
Skulle säga 50/50 att det stämmer.

Har enbart med kost lyckats gå ned från 101 till 75 pannor.
Sköter man bara sina kalorier som en nazist så är det hur lätt som helst att gå ned i vikt.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Äter typ 7-8 gånger om dagen... sen har jag galen ämnesomsättning.
Försvinner la snart innan 30i antar jag.

Jag är 32år, äter mellan 5-6ggr per dag, tränar dock endast högintensiva cardiopass. Äter inga hittepå ''gå ner i vikt tabletter'' äter endast bra mat, flexitarian och har ej körkort, så det får ju bli cykel dit jag ska.

Enligt tester så håller jag god metabolism och bra puls trots över 30år gammal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jag skulle säga att löpning är bland det bästa om det är förbränning du vill åt. Löpning i normalt tempo (när man fått upp konditionen efter några månader) ligger på 900+ kcal per timme i ren aktiv förbränning, sen har man som med all träning viss efterförbränning (även om den varierar mellan träningsformer). Nu är jag partisk då jag själv alltid gillat löpning. Det sagt gör ju mer muskler att man förbränner mer alltid så man skall väl inte ta bort allt vad träning av muskler heter, jag själv har dock alltid tränat styrka med kroppen som motvikt hemma/ute och lagt träningspassen på löpning. Det utöver sporter som tränar muskler.

Det viktigaste är ju som allt annat att göra något du inte hatar.

Skrivet av BasseBaba:

Beror på vad du menar med motverka, menar du gå ned i vikt trots att man äter onyttigheter? I så fall ja det går helt klart, frågan är hur mycket du vill träna och vad du tränar.

Permalänk
Medlem

@superpwnguin @oouhdawg

Oberoende av hur mycket jag uppskattar fel, så är det ju lika mycket fel redan innan som efter.
Jag har ju alltså behållt samma typ av kost, men markant ökat träningen.

Det är därför jag inte kan greppa hur runt 3,5 pass i veckan i snitt upp till 5 pass i veckan i snitt gör precis 0 skillnad.

Det enda jag kan tänka mig är som ni säger, det är inte tillräckligt mycket. 1,5 pass extra i veckan i snitt motsvarar inte mycket mer än på sin höjd 1000 KCAL förbränning, och det hjälper inte i det stora hela. Framförallt inte när man ska bli av med det sista, då stretar väl kroppen emot extra mycket.

Skulle jag istället dumpa 500 KCAL per dag så motsvarar ju det 3500 KCAL i veckan, så visst, är väl samma förbannade slutsats jämt, vill man deffa fram musklerna får man offra ölen

Och för att jämföra:
När jag började träna, för många år sedan, kraftigt överviktig, då tappade jag multum mer per tidsenhet på en träning och kost som inte var i närheten av så bra som det jag ligger på idag. Men som sagt, det är väl alltid enklare att hyvla av det första än det sista...

@Aktsu Se mina tidigare inlägg. Det jag känner mig förvirrad över är att samma kost men ökad träning inte leder till viktminskning. Och alltså jag behöver ju inte droppa 20 kilo.
Det enkla vore ju såklart att bara trimma bort topparna av kosten, strunta i smutsig mat & öl på AW:s, fika på helgen osv, men det är ju dom njutningarna jag inte riktigt vill ge upp.
Jag har vänner runtomkring mig som tränar betydligt mindre men stoltserar med sina 6-pack. Deras uppoffring är ju dock en omelett till frukost, 2 avocado till lunch och en shake till middag. Inget roligt matliv där inte

Men som sagt, jag får väl bara finna mig i att det inte är fel i det jag gör utan att jag helt enkelt får välja mellan att äta kakan eller ha den kvar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

@superpwnguin @oouhdawg

Oberoende av hur mycket jag uppskattar fel, så är det ju lika mycket fel redan innan som efter.
Jag har ju alltså behållt samma typ av kost, men markant ökat träningen.

Det är därför jag inte kan greppa hur runt 3,5 pass i veckan i snitt upp till 5 pass i veckan i snitt gör precis 0 skillnad.

Det enda jag kan tänka mig är som ni säger, det är inte tillräckligt mycket. 1,5 pass extra i veckan i snitt motsvarar inte mycket mer än på sin höjd 1000 KCAL förbränning, och det hjälper inte i det stora hela. Framförallt inte när man ska bli av med det sista, då stretar väl kroppen emot extra mycket.

Skulle jag istället dumpa 500 KCAL per dag så motsvarar ju det 3500 KCAL i veckan, så visst, är väl samma förbannade slutsats jämt, vill man deffa fram musklerna får man offra ölen

Och för att jämföra:
När jag började träna, för många år sedan, kraftigt överviktig, då tappade jag multum mer per tidsenhet på en träning och kost som inte var i närheten av så bra som det jag ligger på idag. Men som sagt, det är väl alltid enklare att hyvla av det första än det sista...

I samband med styrketräning så tenderar man att lagra på sig mer vatten, kan vara en faktor här iom att du lagt till fler träningspass. Den dagliga vikten kommer således kanske ligga 1-2 kilo över din verkliga vikt just pga detta.

När jag började min deff i år så vägde jag 93 kg. Jag startade med att ligga på cirka 800 kcal per dag, vilket är ett oerhört underskott för mig. Resultatet? Jag gick upp till 94,5 efter 1-1,5 vecka, pga vatten.

Sen efter jag gått upp så fortsatt jag och då började kilona ticka bort till slut.

Vatten och kolhydrater är att vara försiktig för just när man kollar på vågen. Då 500 kaloriunderskott per dag i 6 veckor är 3 Kilo viktnedgång så kan en pizza kombinerat med vätska bli 3 kilo på 2 dagar, tillfälligt, men missvisande.

Permalänk
Medlem

@oouhdawg Intressant info. Ska fundera lite över planen härnäst. En annan plan är väl att köra som du säger, kraftigt underskott.
Jag har dock två problem/funderingar:
Min kropp gillar inte alls att man snålar in på maten, känner jag mig hungrig blir jag rejält grinig / kort stubin och slutar ofta med huvudvärk, kanske nått man vänjer av sig med?

Sen har jag även en fundering kring att jag ligger på den vikt jag gör för att det är nått slags normalläge som kroppen trivs med. Att ligga på underskott i några veckor / månader kommer säkert funka, men jag är rädd att man sedan trillar uppåt normalläget igen så fort man släpper underskottet.

Jag får helt enkelt sluta vara en gottegris och istället vara nöjd kring att min träning ändå tillåter en relativt "smutsig" kost och bibehållen vikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

@oouhdawg Intressant info. Ska fundera lite över planen härnäst. En annan plan är väl att köra som du säger, kraftigt underskott.
Min kropp gillar inte alls att man snålar in på maten, känner jag mig hungrig blir jag rejält grinig / kort stubin och slutar ofta med huvudvärk, kanske nått man vänjer av sig med?

Sen har jag även en fundering kring att jag ligger på den vikt jag gör för att det är nått slags normalläge som kroppen trivs med. Att ligga på underskott i några veckor / månader kommer säkert funka, men jag är rädd att man sedan trillar uppåt normalläget igen så fort man släpper underskottet.

Jag får helt enkelt sluta vara en gottegris och istället vara nöjd kring att min träning ändå tillåter en relativt "smutsig" kost och bibehållen vikt.

Det finns en ganska allmän myt där personer ser det som en självklarhet att om du går ner fort så går du upp allt igen efter.

Detta stämmer givetvis inte, i praktiken är det som så att person X är van med att äta 4000 kcal (1000 kcal överskott). När han deffar äter han 1000 KCAL per dag (2000 kcal underskott) och går ner i vikt som en raket. När han sedan nått sin vikt så är hans dagliga kalorbehov helt plötsligt 2400 Kcal istället för 3000 då han förlorat vikt.

När han sedan slutar tänka på kosten så fortsätter han äta 4000 Kcal per dag, och då är hans kaloriöverskott 1600 istället för 1000 som förut.

Nu försöker han bara äta "lite mindre än jag var van med förut" och drar ner kalorinivån med 600 kalorier.

Resultatet är att hans nya förbränning är 600 mindre, samtidigt som han äter 600 mindre = samma överskott som från starten.

500 Kalorier vet vi är ingenting i matväg. Men har du kämpat för att ligga på 500 kcal underskott så kommer plus/minus noll vara nästan lika jobbigt att hålla.

Man får göra det till en livsstil, alternativt gå upp och sedan ner, i omgångar och ha mål på båda vägarna.

"Bulka" uppåt, 1-500kcal överskott. Sen deffar man 200-500 Kcal underskott.

Så man hela tiden har känslan av att vilja hålla öga på kost och träningen.

Jag brukar ha dagar där jag äter 500 kcal, varav allt är aminosyror. Tillsätter vitaminer i form att kosttillskott och dylikt dessa dagar.
Nu har jag inte samma mål som förut, dvs jag måste bara ner till 83, sen om muskler försvinner på köpet så får det vara så, men det är en annan historia hehe..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Man vänjer sig snabbt, alla blir typ griniga och sega om man helt plötsligt tar bort 1500kcal ur ens matrutin..efter 2-5 dagar är man van och kommit in i rytmen.

Och ja, man trillar såklart uppåt igen om du börjar inta mer kcal och tränar mindre..men om du intar mer kcal och tränar hårdare så kommer du ligga på +-0, och du kommer säkerligen kunna bygga muskler under proceduren.

Visa signatur