Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Ingen som har någon aning?

Aldrig spelat, men googlade lite på "interdisc" (som verkar vara utvecklaren eller utgivaren?) och hittade spelet den vägen...
Men känns inte helt schysst, så nån annan borde ta den!

Hint: bandaren i botten av skärmen har helt klart med spelets namn och tema att göra

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det verkar ha funnits två varianter eller namn av spelet.
Men google är till för att användas. Så ut med namnet på spelet och upp med en ny bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Det verkar ha funnits två varianter eller namn av spelet.
Men google är till för att användas. Så ut med namnet på spelet och upp med en ny bild

Ha! Jag hinner före! Ghettoblaster eller Street beat. Tror jag har spelat det, lyckades söka fram det som en brawler men har inget minne av gameplay. Tyvärr på jobb just nu så vem som helst får tjippa in. Annars har jag en ikväll som väcker goda minnen hos mig 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ghettoblaster på C64! Helt hopplöst att rita kartor för (tyckte jag som liten i alla fall), plus att jag aldrig lärde mig undvika killen med blinkande vit och svartrandig tröja som springer och slår ihjäl efter ett tag. Men alltid roligt att få pensionärerna att dansa

Edit: haha, jag blev brädad av videoapan det är verkligen ingen brawler, i alla fall inte i ordets normala bemärkelse. Man skjuter musik på folk som får dom att dansa, ju högre volym desto längre skjuter man. Men batterierna tar slut fortare, och på den tiden fanns det bara brunstensbatterier så det gick undan att tömma dom!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Ghettoblaster på C64! Helt hopplöst att rita kartor för (tyckte jag som liten i alla fall), plus att jag aldrig lärde mig undvika killen med blinkande vit och svartrandig tröja som springer och slår ihjäl efter ett tag. Men alltid roligt att få pensionärerna att dansa

Edit: haha, jag blev brädad av videoapan det är verkligen ingen brawler, i alla fall inte i ordets normala bemärkelse. Man skjuter musik på folk som får dom att dansa, ju högre volym desto längre skjuter man. Men batterierna tar slut fortare, och på den tiden fanns det bara brunstensbatterier så det gick undan att tömma dom!

Jupp, den beskrivningen får mig att undra om jag ens spelade det, kanske bara kollade när storebrorsan lirade för grafiken är väldigt bekant.

Du kan få ta nästa 😀

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Blev just tvungen att kolla, finns visst en longplay på nätet där någon spelar igenom det. Så tack vare den här tråden har jag nu sett hur ett spel jag senast körde för minst 25 år sedan slutar.

Jag är också på jobbet nu men ska fundera på något att slänga upp till ikväll! Har du inte hunnit lägga upp en till dess så gör jag det. Tack

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Det är ett underbart lir Ghettoblaster. Gött jobbat.
Kommer ihåg att vissa låtar faktiskt var rätt bra och det var helt klart kul att se longplayliret.
Känns som kraven på ett magnifikt och storslaget slut var mindre förr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack Stix, den får stå som bidrag nu! Jag har inte den blekaste vad det är dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, den där var inte enkel. Har ingen aning. Känns lite konsol och nintendo men det är bara en gissning.

Permalänk
Medlem

Spelet finns till gamecube och dreamcast

EDIT: ska väl kanske säga att det är 1an och 2an i en låda hehe

Permalänk
Medlem

äh de va phantasy star online 1&2. nån annans tur

Permalänk
Medlem

Här kommer ett av de första spel jag spelade. Det var en bra stund innan C64 kom.

Permalänk
Medlem

Enbart baserat på miljöbeskrivningen ingame så gissar jag på "The Hobbit"

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Bra gissning, den är korrekt.

Hur många har spelat det? Jag körde det på en Zinclair ZX med hela 48k minne

Permalänk
Medlem

Har inte spelat det, men blev lite småsugen. Textbaserade spel kan vara fascinerande.

Ny bild:

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

För svårt? Ok ledtrådar: En del av spelets titel syns på bilden. Den andra delen finns i titeln på den mest stilbildande post-apokalyptiska filmen som gjorts.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

@stixnuts: Tusan den kund ju jag! Jag hade en bror som var helt inne i Phantasy star online ett tag"!! Får jagpoäng endå??

Permalänk

@SID 6.7: RoadWar 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Yes sir! Din tur att konfundera.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Då tar vi en lätt.

Permalänk
Avstängd

Sim Ant.

Mitt bidrag:

Har man inte spelat detta så har man missat något.

Permalänk
Medlem

OJ, verkligen ingen aning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleidoskop:

Sim Ant.

Mitt bidrag:

https://i.imgur.com/oF34CNb.jpg

Har man inte spelat detta så har man missat något.

Väldigt svårt, lite åt lode runner, ser ut att vara PC eller Mac, några ledtrådar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

borde snart dra ny lott tkr jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

borde snart dra ny lott tkr jag

Jag kastar in en ny bild. Första spelet jag, som ung pöjk, tänkte - är det här ok?!? 😂😂😂

//Ber om ursäkt till tidigare bildpostaren men det är lördag morgon och jag är uttråkad 😀

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Ohh, det där känner jag så väl igen men kommer inte för min själ på vad det heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ohh, det där känner jag så väl igen men kommer inte för min själ på vad det heter.

Hehe, nä, såg spelet framför mig men var tvungen att googla lite för att hitta namnet. Sent 80-tal. Nes, c64, kanske amiga 500...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

@TotalF: Gah! Var ju det jag tänkt lägga upp!! Bad Street Brawler!! Undvik att spöa gummorna, de är mean!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

@TotalF: Gah! Var ju det jag tänkt lägga upp!! Bad Street Brawler!! Undvik att spöa gummorna, de är mean!!

Hahaha!! Awesome, rätt!! Kändes sjukt obskyrt 😂😂😂

Visa signatur