SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Skrivet av Daemon:

En comeback dylik NES classic ska inte behövas, om man ska tro deras tidigare uttalande, utan produktionen ska fortsätta.
http://www.sweclockers.com/nyhet/24423-nintendo-okar-produkti...

Jomen om det produceras ännu mer skulle det väll fortfarande kunnas bokas fler ex eller finnas att köpa som annan lagervara?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@Potatissallad @daemon @clubt
Vad fick ni för feedback?

Har fått samma svar som dig. Dvs antingen skicka tillbaks/inte hämta ut eller vara nöjd och ta extra kostnaden. Jag kommer häva min order och köpa en dyrare istället (rösta med plånboken som någon skrev). Just principen att dra pengar utan att bekräfta med kund är inget jag vill stödja.

Permalänk
Skrivet av Krass:

Var samma sak när Playstation 4 lanserades. Kostade över $1700 USD.

Var det i Brasilien, 1700$? Det är räknat på SEK m en $ kurs på 8.20$ alltså14.000 kr. Stackars dem isåf...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Skrivet av myusername:

Det är bara att resten av världen får 21 spel med sammanlagt hundratals timmar av spelglädje, två handkontroller och allt i en väldigt snygg och smidig låda till halva priset.
I vissa fall till en tredjedel av priset.

Du betalar inte extra till Nintendo - utan till ockare i mellanleden.
Precis samma sorts mellanled som i övriga världen säljer dessa för bråkdelen av vad många i norden fått betala.

Precis. Schysst liten nostalgimojäng för både äldre och yngre, men det är lite som om vi skulle som ensamt i-land fått betala 35.000kr för en ny revolutionerande 5K-TV från någon viss japansk tillverkare utan egentlig konkurrens från annat märke samtidigt som övriga européer får betala 14.000...man känner ju inte sig glad då, även om man har en revolutionerande ny fantastisk TV men till ett ockerpris. Man skulle bara undra vem som blåst en.

Jag kan inte tänka mig att det är så många "mellanhänder" från Nintendo Japan eller vem nu huvuddistributören i Europa är, men Bergsala är ju inga duvungar precis, de började ju på Game & Watch-tiden m ensamrätt. Får kalla sig Nintendo Sverige sedan många år.
De säger "de inget vet" om varför vi betalar 100-110% mer än övriga EU-länder. Man åker inte t Tyskland el Frankrike och köper den senaste toppelektekroniken för 40-50% av priserna i Sverige. Dessutom är kronan stark nu.

Jag säger bara: Konsumentverket och PLUS, ju fler som kontaktar desto bättre, så kanske åtminstone sanningen kommer fram.

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Var det i Brasilien, 1700$? Det är räknat på SEK m en $ kurs på 8.20$ alltså14.000 kr. Stackars dem isåf...

Lite ot men sony har tillverkat både p2 och p3 lokalt i Barzilien för att kringgå de höga import avgifterna. Kanske inte så realistiskt att göra här för att slippa <100sek kemikalieskatt (som ändå inte helt går att slippa)

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att den fortfarande poppar upp på franska amazon då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Stämmer.
Lite OT, men ja $1700, eller $1850 beroende på vilken kurs man använder. Kan jämföras med ca 3900kr som den kostade i Sverige vid lanseringen.

"In Brazil, the land of high video game import taxes, PlayStation fans will have to shell out 3,999 Brazilian Real for Sony's next console come November 29. That's roughly $1,850 USD. Ouch"
https://kotaku.com/playstation-4-will-cost-1-850-in-brazil-14...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Jag fick också min i torsdags. Elgiganten har sådana rutiner att du behöver inte göra någonting om de har skickat paketet och du vill lämna tillbaka. Det returneras automatiskt som en avbeställning när det returneras efter 2 veckor. Du kan även gå till utlämningsstället och tala om att du vill returnera paketet så behöver du inte vänta i 2 veckor på att få pengarna tillbaka. Och du betalar ingenting alls för returfrakten. Gjorde själv så med ett par RAM minnen jag köpte därifrån för några månader sedan.

"Om du inte hämtar ut din beställning, och produkterna blir returnerade till oss dras ett belopp om 150:- samt kostnad för returfrakt för att täcka våra utlägg."

Står det på deras hemsida: https://www.elgiganten.se/cms/kopvillkor-elgiganten/kopvillko...

Undrar om de tar något ifall man lämnar tillbaka den direkt i affären... men troligtvis 150 kr...

Förresten helt underbart att spela Secret of Mana igen . Hänger alltid kvar vid startskärmen ett tag och lyssnar på musiken innan varje session .

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

"Om du inte hämtar ut din beställning, och produkterna blir returnerade till oss dras ett belopp om 150:- samt kostnad för returfrakt för att täcka våra utlägg."

Står det på deras hemsida: https://www.elgiganten.se/cms/kopvillkor-elgiganten/kopvillko...

Undrar om de tar något ifall man lämnar tillbaka den direkt i affären... men troligtvis 150 kr...

Nope, jag lämnade tillbaka en annan produkt jag hämtat ut i affär, var kostnadsfritt. Detta var ungefär 3 månader sedan.

Jag fick även en "faktura" från Elgiganten på min makulerade SNES, var som en vanlig faktura men med texten MAKULERAD på, oklart varför. Hade inte hunnit betala, så ingen kreditfaktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Skumt, jag betalade inget när jag lät minnena returneras. Jag hade valt att betala med faktura och den makulerades helt. Och jag var i kontakt med deras kundtjänst via chatten på hemsidan båda gångerna. Och fick samma svar då, det kostar inget att låta paketet gå i retur. Fråga du med och be dem skicka chatthistoriken till din mail. Så har du bevis på att du inte ska betala något om de får för sig att du ska göra det.

Permalänk
Medlem

Ser ut som man snart kan ladda på fler spel, Chrono Trigger redan igång verkar det som:
http://www.nintendolife.com/news/2017/10/the_inevitable_snes_...

Permalänk

Jag har en fråga till er, enligt fakturan från ShopTo ska frakten ( i efter hand ) hamnat på 16.66 £ men däremot från bankkontot har det dragit motsvarande summa av 19.99 £ vilket stämmer eftersom det var förväntat. Men jag kan inte undkomma hur mycket det stör mig att det stod 16.66 på slutliga beställningen.

Har ni upplevt liknande?

Förresten har nyheter från 8Bitdo kommit ut, tydligen ska det släppas ut två snygga trådlösa SNES kontroller med en exklusiv 2.5 Ghz receiver exklusivt för SNES Classic Mini. För de som har den Retro Receiver som var för NES Classic Mini kan andas ut, den funkar för SNES Mini också efter den senaste uppdateringen.

Vad tycker ni om designen?

Källa: https://www.polygon.com/2017/9/29/16384666/wireless-snes-clas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag är glad att jag köpte en 8bitdo SFC30 + nes mini reciver för 2 veckor sedan på ebay. Den där nya designen ser ju förjävlig ut :(.

Permalänk
Medlem

Det är väl exakt samma design, med Japan/USA färgval på knapparna?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Krass:

Skumt, jag betalade inget när jag lät minnena returneras. Jag hade valt att betala med faktura och den makulerades helt. Och jag var i kontakt med deras kundtjänst via chatten på hemsidan båda gångerna. Och fick samma svar då, det kostar inget att låta paketet gå i retur. Fråga du med och be dem skicka chatthistoriken till din mail. Så har du bevis på att du inte ska betala något om de får för sig att du ska göra det.

Jag ringde också elgiganten och fick besked om att det bara var att låta bli att hämta ut paketet men att jag i så fall var tvungen att själv ringa klarna och ordna upp fakturan.

Får ringa igen till elgiganten. Min SNES har dom skickat till andra ändan av landet dvs Luleå....Innan paketet kommer hit hinner fakturan att förfalla är jag rädd för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Den nya är mörkgrå över hela kontrollen. Medan den gamla designen bara var det runt ABXY knapparna, precis som nintendos originalkontroll var.
https://dizw242ufxqut.cloudfront.net/images/product/game/retr...

Permalänk
Skrivet av Krass:

Jag är glad att jag köpte en 8bitdo SFC30 + nes mini reciver för 2 veckor sedan på ebay. Den där nya designen ser ju förjävlig ut :(.

Det kanske är bara jag, men jag tycker faktiskt om designen.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Vad menar du? Det är samma form och färg på knapparna som originalen, det som skiljer sig är ytan på framsidan av kontrollen som får det se ut att ha ett metalliskt utseende.

Permalänk
Medlem

Fått hem 4st från olika ställen (jag ska ha 1 och vänner resten).
4 av 4 va inslagna i låda. (varit prat om detta vill jag minnas)
2 av 4 va ytterkartongen tilltryckt i något hörn och pga av bristfällig innerpaketering var oxå kartongen till SNESen skadat lite i något hörn.
2 av 4 va i perfekt skick och bra paketerade.
3 av 4 skickades med PostNord.
1 av 4 skickades med Bring och hade inga som helst märken på lådan vilket man verkligen inte kan säga om PostNords sändelser.

Ställena jag beställt från: Dustin, MediaMarkt, ELGiganten och Webhallen.
ELGiganten vart överlägset bäst packat där kartongen innuti var helt fixerad. Skickades inte heller med Postnord.

Tänkte bara dela med mig med lite info om ni vill beställa något i framtiden som kan ha samlarvärde och man vill ha oskadat.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk

Om någon forfarande letar så har Toys"R"Us kvar på onlinebutiken.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JunkyVirus:

Om någon forfarande letar så har Toys"R"Us kvar på onlinebutiken.

Till något högre pris dock.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

@Daemon: Eh, jag är inte så petig som andra här. Vill du ha en men är ute sent så får man skylla sig själv, gillar man inte priset kan man ju vänta och tro att det kommer in fler, lycka till med det dock

Permalänk
Medlem

Jag har en bokad hos Webhallen Solna om nån är intresserad. PMa mig så får du bokningsnumret. Måste hämtas ut innan stängning imorgon tisdag.

Permalänk

Jag har en fråga till er, enligt fakturan från ShopTo ska frakten ( i efter hand ) hamnat på 16.66 £ men däremot från bankkontot har det dragit motsvarande summa av 19.99 £ vilket stämmer eftersom det var förväntat. Men jag kan inte undkomma hur mycket det stör mig att det stod 16.66 på slutliga beställningen.

Har ni upplevt liknande?

16.66 plus VAT är 19.99.
Jag antar att deras system bryter ner frakt utan moms men de debiterar VAT på den vid betalning som sig bör.
Inget fel. Ser bara lite konstigt ut.

Permalänk
Skrivet av myusername:

16.66 plus VAT är 19.99.
Jag antar att deras system bryter ner frakt utan moms men de debiterar VAT på den vid betalning som sig bör.
Inget fel. Ser bara lite konstigt ut.

Oh, tack så mycket för svaret. Det känns bättre att åtminstone ha det avklarat

För er som har beställt från ShopTo, kunde ni spåra erat paket? Jag har inte kunnat göra det sen den skickades i fredags.

Permalänk
Medlem

Inte helt säker här, men för et tag sedan slopades svensk moms på porto, för att resten av världen tydligen inte tar moms på porto...
Vilket effektivt ledde till att man höjde priset på portot, för inte fan fick vi billigare frimärken.
Men i alla fall... Är ni säkra på att UK har moms på porto?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte helt säker här, men för et tag sedan slopades svensk moms på porto, för att resten av världen tydligen inte tar moms på porto...
Vilket effektivt ledde till att man höjde priset på portot, för inte fan fick vi billigare frimärken.

Handlar du under 1500kr blir det ingen tull men man måste betala momsen på 25% av totala priset på varan.

Handlar man inom EU bör det inte bli någon tull eller moms som jag förstår det.

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar vara beställningsbar på Mediamarkt, står dock inte när den förväntas vara i lager men köpknappen finns.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Bra fråga. Har ingen aning faktiskt.
Jag bara såg att siffrorna stämmer med 20% skatt.
:/

Permalänk

För er som har beställt från ShopTo, kunde ni spåra erat paket? Jag har inte kunnat göra det sen den skickades i fredags.

Min är spårbar och ligger på lastbil för leverans idag.

Spåra hos dpd.co.uk. Där finns det ett 14-siffriga nummer att kopiera.
Gör det och klistra in det på postnords sida så bör du se bättre vad som sker eller inte sker.

Permalänk
Medlem

Även min sena beställning ifrån Amazon.fr är nu skickad och spårbar idag via postnord.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |