Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Måste bara säga detta, Nintendo switch måste vara den bästa teknik prylen jag har köpt på länge. Ja jag älskar Nintendo och deras spel men om man bortser från det så är denna lilla konsol riktigt ball! Kan knappt tro att man kan tex spela Doom snart på språng! Tänk dig om framtida du skulle besöka dig när du satt i soffan och spelade Tetris på ditt Gameboy och visade upp Zelda på Switchen!

Skickades från m.sweclockers.com

Helt klart den bästa spelkonsollen. Jag var rätt tveksam inledningsvis då jag tyckte Tegra var ett uselt val. Sedan hoppades jag även på en stationär produkt. Men nu, runt ett halvår efter lansering? Känns verkligen som det gått bättre än väntat, stödet är bättre än det varit på evigheter med. Just nu sedan senaste kvartalsrapporten och man ser hur intresset kraftigt ökat från utgivare och utvecklare att supporta plattformen. Känns riktigt lovande ändå.

Kan hålla med om det där, Zelda: Link's Awakening är fortfarande ett av de bästa spelen jag spelat och det handhållet på gamla Game Boy var riktigt häftigt när det kom. Och hade man sett Switchen med BotW då... huvudet hade exploderat av åsynen skulle jag tro hehe.
Jag är osäker på om jag begripit mig på hur jag, 20 år äldre, fortfarande spelade 2D-spel med pixelgrafik. Men Stardew Valley jämfört med Harvest Moon till SNES är ju ett enormt hopp framåt.

Underbart att ha det handhållet. Lite ovant med kontrollerna efter allt spelande av PC-utgåvan men fungerar helt okej. Vanesak förhoppningsvis.

Permalänk
Inaktiv

Rouge Trooper Redux är på väg till Switch också: http://www.eurogamer.net/articles/2017-10-05-rogue-trooper-re...

The Flame in the Flood släpps nästa vecka: http://www.nintendolife.com/news/2017/10/the_flame_in_the_flo...

Permalänk

Jag är så besviken på mig själv som aldrig hade chansen spela Harvest Moon på SNES som liten, det ser ut vara ett extremt mysigt spel som definitivt skulle gett min barndom det lilla extra om man kom efter skolan på en mulen fredags eftermiddag och spelade detta i sitt rum med mysig belysning av himmelen genom fönstret.

Det må låta lite dramatiskt kanske, men ibland glömmer man bort att gå tillbaka och överblicka hur annorlunda man faktiskt såg på saker som liten. Vi kommer aldrig uppleva spelvärlden på samma sätt, trots att det ibland har sina stunder nu som vuxen också när man till exempel plockar upp gamla spel från barndomen och förstår sig mer på det än man gjorde när man knappt kunde engelska eller var mogen nog att förstå vissa saker i spelet.

Nevermind me, I'm just being nostalgic ^_^

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Retro City Rampage DX Retail Collector's Edition finns att förhandsbeställa på Måndag:

Skrivet av vblank:

The limited Collector's Edition ($44.99USD) includes game cartridge, manual, keychain, soundtrack, 3D glasses and a reversible cover. Standard Edition also available ($29.99USD). Published by Vblank Entertainment.

Pre-orders open next week (9th October) and will be available on vblank.com from 9am Pacific / noon Eastern / 5pm UK / 6pm CEST...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Helt klart den bästa spelkonsollen. Jag var rätt tveksam inledningsvis då jag tyckte Tegra var ett uselt val. Sedan hoppades jag även på en stationär produkt. Men nu, runt ett halvår efter lansering? Känns verkligen som det gått bättre än väntat, stödet är bättre än det varit på evigheter med. Just nu sedan senaste kvartalsrapporten och man ser hur intresset kraftigt ökat från utgivare och utvecklare att supporta plattformen. Känns riktigt lovande ändå.

Kan hålla med om det där, Zelda: Link's Awakening är fortfarande ett av de bästa spelen jag spelat och det handhållet på gamla Game Boy var riktigt häftigt när det kom. Och hade man sett Switchen med BotW då... huvudet hade exploderat av åsynen skulle jag tro hehe.
Jag är osäker på om jag begripit mig på hur jag, 20 år äldre, fortfarande spelade 2D-spel med pixelgrafik. Men Stardew Valley jämfört med Harvest Moon till SNES är ju ett enormt hopp framåt.

https://i.imgur.com/7hyJ4Ek.jpg

Underbart att ha det handhållet. Lite ovant med kontrollerna efter allt spelande av PC-utgåvan men fungerar helt okej. Vanesak förhoppningsvis.

Hade också funderingar över just Tegra valet men verkade sluta rätt bra ändå! Idén över att den skulle vara en hybrid konsol gillade jag dock från första början.

Zelda: Link's Awakening är verkligen ett grymt spel, det håller jag verkligen med om! Kom igen nu Nintendo och ge oss VC!

Som sagt så skulle jag testa Stardew Valley. Kört ett par timmar nu och kan redan säga att detta har ett bra köp! Jag älskar dock Pixelgrafik, det är något med det som jag inte kan få nog av

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Gör så!
(Helt) Off topic: Får jag fråga vart du kommer ifrån? Har bara hört en man uttala "la" i en mening som "Man få la ta reda påt"

xD

Kungälv, två mil norr om Göteborg

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Damn, visste att det var stort och folk har lagt tiotals timmar, t.o.m hundratals timmar men tänkte la lite optimistiskt "man kan la klara mainstoryn på 10-20". Får ta och börja spela spelet först och se sen hur man känner innan man börjar tänka på super mario

Inga problem att få ihop timmar när du kan spela i sängen, på toa, raster, bussen osv. Sen funkar standby läget skitbra, du kan när som helst stänga av och fortsätta exakt där du var, så även om man bara har 5min så kan man spela utan att det är bortkastad tid i spelet.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk

@Segge: angående standby läget så har min Switch börjat hänga sig/ frysa så jag får starta om konsolen, har ni varit med om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

@Segge: angående standby läget så har min Switch börjat hänga sig/ frysa så jag får starta om konsolen, har ni varit med om detta?

Tror det hänt en gång att den inte ville vakna så jag fick ta upp den och hålla inne powerknappen för en hård omstart. Var nog i våras för hade inte haft den så många veckor, därefter kan jag inte minnas att något strulat.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Fick precis avi om att min switch kan hämtas. Och det kunde inte tajmats mycket bättre då man är ledig idag

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av frizzy10:

Fick precis avi om att min switch kan hämtas. Och det kunde inte tajmats mycket bättre då man är ledig idag

Va najs och ledig med. Ja ångrade aldrig min Switch är bästa köpet jag har gjort.

Permalänk
Medlem

Uppdatering av amiibo samling

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Va najs och ledig med. Ja ångrade aldrig min Switch är bästa köpet jag har gjort.

Håller på att uppdatera Zelda atm. Konsolen kändes mycket mer gedigen än vad jag trodde och de röd/blå joyconsen är skitsnygga. En fråga, kan ni välja svenska som språk? Hade ändå tänkt att välja engelska men blev lite förvånad att man inte kunde välja det

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av AKA_Rappen:

Najs jag var sugen på mega man gold med lite för dyr på ebay.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@frizzy10: på spelet? Tror det bara är engelska det är vad jag har i alla fall.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Skulle vilja ha Gold och Silver Mario och Gold Megaman. Men det har även cirkulerat så mycket falska versioner av dem vad jag har förstått så man blir ju inte sugen att kanske betala ett högt pris och inte veta om man får en äkta eller inte. Vill även ha Qbby ifrån Box Boy, den är lite lättare att få tag i. Bowser och Donkey Kong crossover figurerna med Skylanders vore väl roliga att ha men känns inte lika viktiga.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

@Tiamat: Skulle vilja ha Gold och Silver Mario och Gold Megaman. Men det har även cirkulerat så mycket falska versioner av dem vad jag har förstått så man blir ju inte sugen att kanske betala ett högt pris och inte veta om man får en äkta eller inte. Vill även ha Qbby ifrån Box Boy, den är lite lättare att få tag i. Bowser och Donkey Kong crossover figurerna med Skylanders vore väl roliga att ha men känns inte lika viktiga.

Skylanderspaket till WiiU och 3DS för att få Donkey Kong och Bowser gav jag 150kr stycket på ICA Maxi.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@frizzy10: på spelet? Tror det bara är engelska det är vad jag har i alla fall.

nej, menar själva konsolen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också fått mitt Switch nu, ska ta och tanka ner Sonic Mania nu

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@frizzy10: om du går ner på settings och väljer system sen language ser du vilka språk den stödjer. Tyvärr är inte svenska med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Där har vi det.
Neogaf tråden jag fick länkad här på Sweclockers verkar ju bara gälla Sonic.
Efter att ha läst här: https://goo.gl/fxBmxq
.. samt här: https://goo.gl/HKNuoW

.. förstår jag att det enda sättet att betala - är med ett Nintendo eShop Card. Dessa måste dock köpas i den valuta man är ute efter, och med tanke på att det kan vara en del om man vill spara pengar, känns det ganska ovärt.

Edit: Möjligt att jag missuppfattade diskussionen, om det redan var uppenbart kan du/ni bortse från inlägget nedan

FYI: Jag noterade att Norge var billigare på en del spel i e-shoppen (t.ex Overcooked - 160 NOK/200 SEK, Oxenfree - 149 NOK/199 SEK samt Stardew Valley - 100 NOK/140 SEK) så jag provade att ändra mitt Nintendo-konto till Norge och köpet (Overcooked) gick igenom med mitt vanliga bankkort Har MasterCard genom en lokal sparbank (räknas väl som Swedbank). 160 NOK översattes till ca 163,50 SEK (iaf det som är reserverat på kontot). Efter köpet bytte jag tillbaka till Sverige och när jag startade Switchen laddades det ner precis som vanligt

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Schn3id3r:

FYI: Jag noterade att Norge var billigare på en del spel i e-shoppen (t.ex Overcooked - 160 NOK/200 SEK, Oxenfree - 149 NOK/199 SEK samt Stardew Valley - 100 NOK/140 SEK) så jag provade att ändra mitt Nintendo-konto till Norge och köpet (Overcooked) gick igenom med mitt vanliga bankkort Har MasterCard genom en lokal sparbank (räknas väl som Swedbank). 160 NOK översattes till ca 163,50 SEK (iaf det som är reserverat på kontot). Efter köpet bytte jag tillbaka till Sverige och när jag startade Switchen laddades det ner precis som vanligt

Ja inom norden och EU samt Ryssland går det att köra med sitt kort. Min bank tar 1.65% extra för detta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja inom norden och EU samt Ryssland går det att köra med sitt kort. Min bank tar 1.65% extra för detta med.

Jag betalade med PayPal. Glömde att checka så att bankenskurs skulle gälla, så jag fick betala PayPals kurs med ett påslag på över 5%... Blev iofs bara 5 kr extra, menmen

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@lord_tito: mja småsummor spelar ingen roll på paypal gjorde en betalning på en leksak på 1300 GBP då hade jag varit lack på paypals valutakurs.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Tack! Tyckte ändå att jag läste på men måste ha missuppfattat något, förstod det som att det var mer komplicerat och då kändes Norge "lagom" att prova med.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

Förresten, någon som kan rekommendera någon prisvärd laddare till switch att ha i väskan när man är ute på språng?

Har spelat igenom 1/4 av Sonic Mania nu, är än så länge väldigt imponerad av konsolen. Funderar på om det kanske är värt att sälja av Zelda till Wii U och köpa det till switch istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det är väl dialektalt? Man brukade använda det uttrycket jätteofta förut när det var nästan en trend. Det spred sig till många städer.

Har jag helt missat. Har aldrig någonsin hört det i Stockholm, eller någon annanstans än från Morgan Karlsson i Ullared.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Edit: Möjligt att jag missuppfattade diskussionen, om det redan var uppenbart kan du/ni bortse från inlägget nedan

Skrivet av Tiamat:

Jaha! Så då finns det ett undantag. Ytterst bra info!

Permalänk
Medlem

@Damponmyboard: Ska tydligen ha börjat efter senaste firmwaren. Så det löser sig förhoppningsvis med en kommande uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har jag helt missat. Har aldrig någonsin hört det i Stockholm, eller någon annanstans än från Morgan Karlsson i Ullared.

Det är vanligast på bästkusten. Många här säger la istället för väl änna är också en klassiker men inte lika vanlig tycker jag.

Visa signatur