Har inte hittat en svensk men det finns USAs webshop man kan kolla i
Tack! Hittade ett ännu bättre förslag, se nedan
@Swe.Stars: jag köpte online på nätet via den ryska sidan. Sen om de har ändrat det vet jag inte men det ska gå att köpa olika spel på onlinesidorna. SWE sidan är väl UK köper sällan på nätet.
Du ska ha ett konto för respektive land för att du ska få det priset som de har och det fungerar inte för NA.
Kan rekommendera alla som vill köpa via andra regioner, att nyttja https://savecoins.me/. Där kan man se vad, t ex, mexikanska priset blir i US-dollar. Sajtens huvudsakliga "uppgift" är att visa de billigaste regionerna för varje spel.
Stardew Valley som många är ute efter (jag själv inkluderad) går att få tag på för $8.27 = ca. 67 kr. Det är inte dåligt.
En fråga som dock dök upp nu vid köp via andra regioner är om man ska använda metod
1. Skapa ett konto för varje region .
2. Ändra region i Switchen/webbläsare och sedan byta tillbaka.
Nackdelen med #1 verkar att spelen är knutna till respektive utländskt konto = ska du köpa en ny Switch eller byta ut på garantin, måste man väl återskapa varje enskilt konto (x antal), vilket verkar knepigt (om möjligt?).
Nackdelen #2 verkar folk på Neogaf säga (vet inte om det stämmer) att man inte kan byta region om man har "pengar kvar i plånboken"(?) men man undkommer detta om man betalar via PayPayl.
Saxar det jag läste där:
Originally Posted by sonto340
"You can do it that way, but you’re better off just setting up a new user with a Nintendo Account in the country you plan on accessing the eshop of. If you have any money in the wallet you can’t change regions back.
"
I disagree, as that means filling your Switch full of useless accounts, and when the day comes you need to transfer stuff from your Switch for whatever reason (next Nintendo system, need a replacement Switch, etc), doing so could be very hard or even impossible if you need to transfer purchases from multiple accounts.
You don't need to add money to your wallet if you just pay for games via PayPal.
... any thoughts?