Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Hahaha!! Awesome, rätt!! Kändes sjukt obskyrt 😂😂😂

Men riktigt skoj!

Här kommer en ny, jag såg en review av det nyligen och kände igen det direkt men hade aldrig kommit på namnet på det, får se om ni klarar det här:

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Men riktigt skoj!

Här kommer en ny, jag såg en review av det nyligen och kände igen det direkt men hade aldrig kommit på namnet på det, får se om ni klarar det här:

Lägger in lite ledtrådar då..

Det är en Wolfenstein-klon som utspelar sig på jorden som håller på att tas över av utomjordingar. Spelet heter samma som "komplexet" det utspelar sig i vilket består av många avlånga rum. PC-exklusivt.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Corridor tror jag bestämt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

Corridor tror jag bestämt ?

Nu när du skrev detta så vaknade minnet lite. Jag gissar du behöver lägga på lite på namnet: Corridor seven

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

saksamma fick jag rätt för de så skippar jag min tur iaf hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu när du skrev detta så vaknade minnet lite. Jag gissar du behöver lägga på lite på namnet: Corridor seven

Skrivet av stixnuts:

saksamma fick jag rätt för de så skippar jag min tur iaf hehe

Hehe, Corridor 7 är det. Jag gillade spelet men det går ju inte att jämföra med Doom som hade släppts då..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då lägger jag upp en ny!

https://s.uvlist.net/l/y2010/12/78240.jpg

Amiga/Atari-spel. (fanns kanske pc-version också?)
Licensspel.
Bättre än filmen den baseras på
(och nej, det är inte ett Terminator-spel, med tanke på att det står "Terminations" )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen än?
Här är två bilder till från samma spel:

(jepp både flyg, bil och fps sektioner )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ingen än?
Här är två bilder till från samma spel:
https://s.uvlist.net/l/y2010/12/78241.jpg
https://s.uvlist.net/l/y2010/12/78239.jpg
(jepp både flyg, bil och fps sektioner )

Tog det på första, RoboCop 3! Jag tyckte spelet var riktigt häftigt gjort men när jag testade det gillade jag det inte alls..

Ska se om jag kan luska fram något trevligt här nu..

EDIT:

Ah, hittade detta!

Ett av de mindre kända inom sin franchise, tyckte det var lite skoj men orkade inte spela klart allt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Fallout Tactics: Brotherhood of Steel !

Nästa, ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna:

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

@Videoapan: Fallout Tactics: Brotherhood of Steel !

Nästa, ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna:

https://i.imgur.com/W4ooaUb.jpg

Känner att det är någon annans tur denna gång men vill teasea om att en studio jobbar på en ny uppföljare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Videoapan: O_o najs!

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem

Är det Archimedean Dynasty?
(för Aquanox ser väl "modernare" ut?)
Aldrig spelat dem, men är klart intresserad om det dyker upp nått nytt i samma serie

Jag kan dock inte lägga upp nått på ett antal timmar, så om nån hinner före är det bra...
(om jag nu har rätt)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det stämmer bra det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen har hunnit emellan, så jag lägger upp nått...

Det får bli kategorin småudda FPS till PC

Spelet har nog varit med några gånger förut. (jag har aldrig haft det på min burk själv av nån anledning)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Roger W: Den där puffran verkar bekant, tror den var från Techwar eller vad det var spelet hette?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Roger W: Den där puffran verkar bekant, tror den var från Techwar eller vad det var spelet hette?

Snyggt fångat! (med tanke på hur suddig bilden var också)
(William Shatner's Tekwar heter spelet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ingen aning vad det är, men ser ut som ett lite budget-RTS
Nån hint?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det är ett postapokalyptiskt RTS.

Permalänk
Medlem

Rising lands, släptes 1997.. Efter en mängd googlas kom jag in på en wikipedia sida med lista på RTS ´klassiker', den var inte lätt må jag säga

Lägg en ny den som hinner, har inte tid just nu själv

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem

@Jorma88: Helt rätt, såklart. Jag kommer ihåg spelet mest för att man kunde rekrytera björnkavalleri, vilket är något som borde finnas i fler spel.

Permalänk
Medlem

hänger på RTS'en

Permalänk
Medlem

@stixnuts: Den har jag faktiskt spelat för väldigt länge sen. Har dock inget eget bidrag att ge gissningsleken så säger inte vilket spel. Brukade även spela den med brorsan. Han gillade mutanterna.

Permalänk
Medlem

gissa på bara man gissar ju oftast rätt hehe tänk på "mosa" bara haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

gissa på bara man gissar ju oftast rätt hehe tänk på "mosa" bara haha

Krush Kill 'n Destroy skulle jag gissa med tanke på beskrivningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

amen helt korrekt kör på !

Permalänk
Medlem

Kör nått lite på samma tema, som jag inte ens provat själv:

https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--hao0yR6-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

Nope
Fast killen som designade spelet har jobbat med brädspel såvitt jag förstår.

Det är inget direkt "klassiskt" RTS: man behöver inte jaga några resurser som i tex Starcraft, utan det är två armeer mot varandra med ett visst antal trupper helt enkelt.
Spelet släpptes av Microprose.

Visa signatur