Gamingdator+Skärm - Behöver avancerad hjälp

Permalänk
Avstängd

Gamingdator+Skärm - Behöver avancerad hjälp

Det är nu dags att sätta ihop en helt ny dator och jag behöver lite hjälp och råd. Nedan har jag satt ihop en kundkorg men som inte är helt färdig. Då jag inte är helt insatt i vissa saker behöver jag hjälp att välja vissa delar.

CPU-kylare:
Först valde jag monstret Noctua NH-D15 men det jag tvekar på är om jag ska välja vattenkylning. Detta för att slippa ha ett monster på 1.3kg ta upp massor med utrymme i chassit. Vattenkylning är dock ganska dyrt om man ska ha något ordentligt med 2 fläktar. Vad ska man isåfall välja som har någorlunda överklockningspotential? Samtidigt är Noctuan otroligt ful med de färgerna. Har kollat på bland annat be quiet dark rock pro 3. Tankar?

Chassi:
Oerhört svårt här. Jag vill egentligen helst ha något av en mindre variant - men gissar att det bli svårt att få plats med den hårdvaran jag valt? ATX är den enda vägen att gå - eller? Samtidigt vill jag ha något som ser ganska snyggt ut. Det vore ju schysst när man ändå ska lägga så mycket pengar nu. Rekommendationer?

Moderkort:
Inte en aning här. Kollar man på Z370 finns det ju massor med varianter som heter -I -E PRo och så vidare. (Vad är egentligen skillnaden på dessa?) Hur sjutton ska man välja "rätt"? Det enda jag behöver är egentligen något som är överklockningsvänligt. Behöver inte en miljon andra funktioner. Tips?

Skärm:
Mycket svårt men det lutar nog åt att det blir 1440p och G-sync. Frågan blir ju då TN vs IPS. Det enda FPS spelet jag spelar just nu är Battlegrounds och i övrigt tror jag inte att 1ms kontra 4ms kommer göra stor skillnad för mig, eller?

Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS kanske?

4k känns "onödigt"?

Det vore mycket uppskattat om ni kunde hjälpa mig på denna fronten då jag har oerhört svårt att bestämma mig och skulle behöva lite input och förslag. Stort tack på förhand!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10782862/

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Snyggaste ATX-chassit:

NZXT S340 Elite Svart

Permalänk
Avstängd

Någon som kan hjälpa till?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W