Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

det är rip på riktigt nu

https://puu.sh/y1Rfr/dd39a7c975.png

De har satt en max gräns på rabatten nu så de märkte definitivt av oss

RIP, tänkte först 47xx för ett 1080ti not bad, men sen såg jag 1070

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Kan ju tycka att det är lite puckat att lansera en kod för 50% på hela sortimentet samtidigt som man har varor som kostar flera tusen - var det ingen på wish som tänkte till? Inte att det spelar någon roll nu förstås.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Bryter man mot någon lag på något sätt om man skapar ett till konto och beställer ifrån det?

lol nej! Bara du inte heter Allan Ballan på Ballanvägen 12, det är urkundsförfalskning.

Edit: Samt om du inte försöker catfisha någon för att begå insiderbrott (sno en rabattkod via sexuell förförelse av indisk man/dam på kundsupport)

Permalänk

Underbart att gå ut och marknadsföra rabattkoden globalt 50% på hela din första order!
Ojdå:
Ordern gäller hela ordern men ger max totalt 160kr avdrag...

Var är #Jagärhär när man behöver dem. =D ( Ironi )* lika bra att skriva detta då folk här är så seriösa. Jag avsäger mig den sekten helt och hållet )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

lol nej! Bara du inte heter Allan Ballan på Ballanvägen 12, det är urkundsförfalskning.

Edit: Samt om du inte försöker catfisha någon för att begå insiderbrott (sno en rabattkod via sexuell förförelse av indisk man/dam på kundsupport)

Bra, då ska jag försöka genomföra beställningar på mina andra två konton med 50%-koder redan registrerade. Kalle Anka på Pillesnoppvägen i Ballefjongberga, det kan väl posten lista ut?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bryter man mot någon lag på något sätt om man skapar ett till konto och beställer ifrån det?

Inget lagbrott i sig så länge du registrerar med dina riktiga personuppgifter. Däremot lär det bryta mot Wishs användaravtal, och om de kommer på dig kan de nog häva köpet eller liknande

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Hade varit sjukt intressant med en poll för att se hur många kort vi beställde tillsammans. Men också övriga dyrare produkter som 3D-skrivare och drönare som en del gjort tex. Då hade man också kunnat räkna ut hur mycket wish skulle lägga ut för oss sweclockers.
#MinRabattRäknas

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Avstängd

Eftersom rabatten nu har ett tak på 164kr så kan vi alla glömma bort den där oseriösa sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bra, då ska jag försöka genomföra beställningar på mina andra två konton med 50%-koder redan registrerade. Kalle Anka på Pillesnoppvägen i Ballefjongberga, det kan väl posten lista ut?

Om du inte redan har sett så är "50%"-rabatt redan begränsad till max 164kr så hoppas du hittar någon häftig plastig kinapryl att beställa hem

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av acandell:

Det är väl få här som kräver att vi ska få korten?! Alla är medvetna om att det är en chansning, men eftersom insatsen är nära noll så är det värt det och en kul grej om inte annat. Mera märkligt att det är folk som retar upp sig så fullständigt på det. Vad gör du ens i tråden?

Jag är intresserad av dels hur Wish & ni väljer att hantera det här och vad som slutligen sker för att stoppa ytterligare försök. Detta då ni onekligen inte håller er inom ramarna för vad som tillåts men trots det tågar på för att 'ni har rätt till era grafikkort även om Wish har gjort fel'.

Skrivet av t3ddyyy:

ja, koderna är helt legitima i många fall då man efter ett köp får ett meddelande från wish "invite a friend and get up to 50% off, och det är de koder som postats här = en helt legitim rekryteringsprocess... skillnad på att prova en miljard koder och få en från någon som har fått den via order på sitt konto.

anledning till att folk vill kontakta supporten är för att ingen vet vad som händer, då det bara står restricted utan anledning, och ingen har fått något konkret svar förens nu när supporten har svarat, och då accepterar folk det.

då det bara står restricted utan anledning
Inte helt utan anledning va?

Lider med Wish supporten som ska hantera en horde med vuxna mansbebisar.

(och så hade jag självklart köpt grejer på rea om det visade sig att det fungerade utan bekymmer

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur det blir med betalningen nu när beställningarna inte verkar gå igenom? Jag köpte med Klarna faktura, så inga pengar har ju dragits från mitt konto än, men fakturan ska ju vara betald inom två veckor har jag läst... Jag kommer ju förmodligen inte få något grafikkort, så då ska jag ju inte behöva betala? Tror ni att jag måste kontakta Klarna eller löser de det här själva?

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Avstängd

@Xeraton:

Med tanke på Klarnas rykte hade jag nog kontaktat dem och försökt reda ut det ASAP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xeraton:

Är det någon som vet hur det blir med betalningen nu när beställningarna inte verkar gå igenom? Jag köpte med Klarna faktura, så inga pengar har ju dragits från mitt konto än, men fakturan ska ju vara betald inom två veckor har jag läst... Jag kommer ju förmodligen inte få något grafikkort, så då ska jag ju inte behöva betala? Tror ni att jag måste kontakta Klarna eller löser de det här själva?

Du ska ju göra det för säkerhetsskull men i övrigt så återkallas reservationen på kallat belopp. Det görs en inhouse UC13 upplysning på alla som valt faktura/delbetalning, men det är en s.k mikroupplysning som inte belastar individen.

Permalänk
Skrivet av Xeraton:

Är det någon som vet hur det blir med betalningen nu när beställningarna inte verkar gå igenom? Jag köpte med Klarna faktura, så inga pengar har ju dragits från mitt konto än, men fakturan ska ju vara betald inom två veckor har jag läst... Jag kommer ju förmodligen inte få något grafikkort, så då ska jag ju inte behöva betala? Tror ni att jag måste kontakta Klarna eller löser de det här själva?

Fakturan skapas när ordern är utskickad. Eftersom ordern inte är utskickad, kommer heller ingen faktura att skickas ut och blir helt enkelt makulerad/inte ens skapad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennix123:

@TotalF: Så ser min order också ut, och jag är bannad.
testa köp något annat å se vad som händer när du trycker "Checkout"
Edit: Jag har inte heller fått något annat mail än "bekräftelse" mailet.

Ah, ok. Well, bryr mig inte nämnvärt , förstod ju att det var ett långskott 😂🖒🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyHazy:

Det var kul
Gillar torra skämt och jag förstod ironin.

Tyckte det var lämpligt med lite humor nu när det börjat bli lite trist stämning i tråden.

Permalänk
Avstängd

Vi på Sweclockers kan vell fixa en samåkning till Wish huvudkontor och diskutera lite?

Permalänk
Medlem

Jag blev också bannad nu

OMRÖSTNING:
#17069523

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

OMRÖSTNING:
#17069523

Edit.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

Jag är intresserad av dels hur Wish & ni väljer att hantera det här och vad som slutligen sker för att stoppa ytterligare försök. Detta då ni onekligen inte håller er inom ramarna för vad som tillåts men trots det tågar på för att 'ni har rätt till era grafikkort även om Wish har gjort fel'.

då det bara står restricted utan anledning
Inte helt utan anledning va?

Lider med Wish supporten som ska hantera en horde med vuxna mansbebisar.

(och så hade jag självklart köpt grejer på rea om det visade sig att det fungerade utan bekymmer

Av någon anledning är du bra mycket mer upprörd än de "mansbebisar" du påstår finns nånstans i tråden.

Varför inte stänga ned datorn, ta en paus, och dricka lite kamomillte? Det kanske balanserar ut dina hormoner lite?
När du blir arg på internet så är det dags att ta en paus trots allt.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju troligen så att i princip alla beställningar för grafikkorten kommer att bli avbrutna. Vilket känns lika bra för...

...det är så otrolig självcentrering i den här tråden. Om någon nu bjuder på ett tips där det finns en risk att det inte går igenom kan man väl bara testa och sedan acceptera att det kanske inte går. Nu är det säkert många som beställt och inte gör så mycket väsen av sig, men det är också många som har slängt iväg upp till 5000 kr utan att ens läsa tråden och sen absolut ska "hinna före" att "fixa" just deras beställning. Så fort minsta lilla grej ändrats så förväntar man sig att andra ska släppa allt och svara på deras åtta frågor, utan att man ens orkar uppger grundläggande fakta om sin beställning. Om det nu fanns en chans så är det då inte när 100 personer desperat kontaktar kundtjänst för att deras beställning på flera dyra produkter med stor rabatt gjort med ett nytt konto för några timmar sedan ska gå snabbare igenom.

...att Wish känns ju som ett riktigt skojarföretag. Något som tyvärr verkar vara mer regel än undantag för Silicon Valley bolag nuförtiden. Hur många brott mot marknadsföringslagen går det att räkna sig till på en minut i deras app? Fanns ju en risk om detta gått bra att det blev en grej att beställa via dem och då är det nog många som köpt för mycket eller på annat sätt gjort dåliga affärer. Sen är ju själva appen skräp också. För den som har använt t.ex. Taobao i Kina så vet man att det är inte ens nära. Om/när Kina väljer att öppna sig mot världen så kommer hälften av dessa bolag att gå under. Som tur var finns det ju många andra alternativ att beställa saker från Kina med.

...det verkar aldrig ta slut. Fortfarande verkar det som man tror att om man bara tjatar lite mer på supporten så löser det sig. Sen kommer det hela fortsätta med att hetsa sig igenom black friday osv. Om det är något den här tråden visar så är det snarare att folk är ganska ovilliga att betala fullpris för t.ex. grafikkort. För några år sedan kändes det som man alltid fick mer prestanda än man behövde vid varje uppgradering. Nu har det ju knappt hänt något alls på marknaden de senaste åren (möjligen undantagen ryzen, men ja), utan det är till och med så att priser på vissa saker går upp. Bolagen håller fortfarande på med sin prissegmentering. Ny hårdvara och spel brukar dessutom vara rejält buggigt i början, spelar liksom ingen roll om man har det senaste. Då är ju min egen slutsats snarare att köpa mindre. Det kommer nu otroligt få erbjudanden som är värt att köpa utan eftertanke. Och det är snarare en fördel att köra färre och äldre grejer.

Slut på arga lappen

Permalänk
Medlem

Kan någon insatt person förklara vad som gäller. Har aldrig handlat på wish, missade att bli inbjuden så tänkte bjuda in farsan å få honom att beställa ett GTX 1070 till mig. Kommer 50% rabattkoden han får att gälla?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Festen är över.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Inaktiv

Men helvete vad självgoda moralister det verkar finnas! Det finns väl ingen på fullaste allvar som tar detta som att dem förväntat sig få beställningen. Jag samt de flesta jag fått uppleva sedan tråden startade, hade givetvis en god förhoppning om att få till det. Samtidigt så ryckte man på ögonbrynen när folk började ta kontakt med Wish och Klarna m.m. Man ska ju inte väcka björnen som sover!

Att synas minst på radarn låter klokast. Men har ju sett i tråden att en fraktion av den större massan känner sig besvikna. Ser inte varför du lägger fokus på att skriva kompendium om dessa få

Permalänk
Avstängd

@Chris_Kadaver: Verkar som att maxrabatt nu är satt till 164kr.

Permalänk
Medlem

Och där kom avslutet för min del också

"Hej,
Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar.
Wish Customer Support Team
www.wish.com/help"

Men det var lätt värt det.
Kul resa att åka med er alla på

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@Chris_Kadaver: Festen är över.

Tack!
Då skiter jag i att uppgradera. Helt klart inte värt till ordinarie ockerpris

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Gällande copy-paste mailet som alla fick:

"Hej,
Tack för att du följde upp. Det verkar som om ditt konto blockerades av vårt system I detta läge, kommer vi inte att kunna ta bort blockeringen på grund av företagets policy (https://www.wish.com/terms). Se vår tidigare e-post om du har några problem med dina senaste beställningar.
Wish Customer Support Team
www.wish.com/help"

Är det någon som vet vilken "tidigare e-post" de hänvisar till? Väldigt seriöst att hänvisa till något man inte tagit del av.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

Jag är intresserad av dels hur Wish & ni väljer att hantera det här och vad som slutligen sker för att stoppa ytterligare försök. Detta då ni onekligen inte håller er inom ramarna för vad som tillåts men trots det tågar på för att 'ni har rätt till era grafikkort även om Wish har gjort fel'.

då det bara står restricted utan anledning
Inte helt utan anledning va?

Lider med Wish supporten som ska hantera en horde med vuxna mansbebisar.

(och så hade jag självklart köpt grejer på rea om det visade sig att det fungerade utan bekymmer

det vi menar är att det inte STÅR någon anledning, förstå vad jag skriver, jag är dessutom inte alls upprörd, tycker hela situationen är väldigt komisk, och hade väll inga större förväntningar på att det skulle gå igenom med tanke på massbeställningarna som gjordes.

edit: tänk dom som faktiskt legit använt sina 50% koder som dom fått av en polare som fastnar i detta pga hela den här situationen som uppstått, det enda dom ser är "restricted" det står inte varför, som t.ex "just nu pågår en utredning gällande rabattkoderna" eller liknande, det är så jag menar.

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Vilka varor har gått igenom? Hur mycket rabatt körde ni? Var fick ni koderna ifrån och var det första försöket ni fick den rabatten (dvs inget testande av flera koder)? Betalningsmetod?

Nöjde mig med 50% rabatt. Hade på känn att skulle man hålla på och vara girig och få 5-10% till så kanske de tittar mer noga på ordern och allt skiter sig.

Skickades från m.sweclockers.com