Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@chrisrolex: Jag tror det inte spelar någon roll, jag la min order när denna tråd bara var 2 sidor och jag blev bannad. Dock handla jag för 55%.

Detsamma här, sidan två eller sidan tre för mig, fick svar från kundtjänst att det är bannat. Inget varför förutom brott mot deras agreement.

Antar som sagt att det nog aldrig var menat att få 50%-koder på såhär dyra saker och att mängden traffik gjorde dem uppmärksammade på det, medan enstaka solo-beställningar kunnat smyga sig förbi det hela tidigare.

Självklart förstår jag att eftersom det låg uppe så hade alla som såg den här tråden rätt att pröva det ^^
Men en liten, liten del av mig känner att "hade inte tråden kunnat raderas efter mitt köp?" ändå är en värdig sak att muttra över XD

Permalänk
Medlem

Aw. Stolpe ut

Permalänk

Måste vara en enorm besvikelse för Toptom också som nu blir utan ca. 1000 beställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Min första beställning jag gjorde på en powerbank, laddare och några mobilskal verkar gå igenom. Står som leverans nu.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

typisk indie som inte kan göra annat än copy paste sitt tidigare svar och hänvisa mig till ett tidigare mail som inte har hittat fram till mig ännu så... man svarar såhär...

"Ok i understand what has happened - could you give me the reasoning behind this and the status of my order?

Order #: XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Thanks for copy and pasting your previous answer by the way, really shows how proffesional and outstanding you are Dipesh! Quality tech support there buddy! As a programmer i would not at all be able to replace you with A.I and some scripts - not at all - now - do not copy paste as that is an act of aggression and provocation instead answer the FUCKING question - i am COPY PASTING it so you more CLEARLY can understand what is being QUESTIONED HERE

could you give me the reasoning behind this and the status of my order?

and in case you need more copy pasting ...

could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you g"

Permalänk
Medlem

Det är inte supportens fel att det här har hänt.

Varför skrika på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vetulus:

typisk indie som inte kan göra annat än copy paste sitt tidigare svar och hänvisa mig till ett tidigare mail som inte har hittat fram till mig ännu så... man svarar såhär...

"Ok i understand what has happened - could you give me the reasoning behind this and the status of my order?

*snip*

Wow. Du är ingen dröm för kundservice direkt.

Permalänk
Medlem

@ramdm5:

nej jag vet, men kundservicen är inte direkt "dream-team"....

Permalänk
Medlem

@Vetulus " Wish may limit or cancel quantities of products purchased, and it reserves the right to refuse any order." - Från deras ToS så de behöver inte förklara för dig varför ordern vart stoppad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vetulus:

@ramdm5:

nej jag vet, men kundservicen är inte direkt "dream-team"....

Det är lite som att skrika på en vägg. Wish.com märkte att 50% rabatt var en dålig idé och det här är deras sätt att stänga ner - blocka alla de kan och låtsas som det regnar.

Och det är - som många påpekat - inte oväntat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vetulus:

Thanks for copy and pasting your previous answer by the way, really shows how proffesional and outstanding you are Dipesh! Quality tech support there buddy! As a programmer i would not at all be able to replace you with A.I and some scripts - not at all - now - do not copy paste as that is an act of aggression and provocation instead answer the FUCKING question - i am COPY PASTING it so you more CLEARLY can understand what is being QUESTIONED HERE

and in case you need more copy pasting ...

could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you give me the reasoning behind this and the status of my order?could you g"

haha sänk dem bara!!!!!

Permalänk
Inaktiv

Kan inte detta tolkas som vilseledande marknadsföring? Känns ju lagom lustigt att du bara kan undkomma allt ansvar för din marknadsföring genom at putta in "Vi får avbryta delar av, eller hela ordern, efter eget tycke".
Nå, jag kan väl köpa deras logik. Men jag är nyfiken på om lagstiftningen tillåter den typen av agerande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisrolex:

@Barilla08: Dra på trissor. När la ni er order?

Jag är bara en person. Tisdag eftermiddag. Ett 1070 från Tinamily.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Kontot inte bannat än , Wish aktiverat fakturan hos klarna , 2 av 3 saker skickade^^

Skrivet av Barilla08:

Mitt paket lämnade precis Hong Kong med DHL Express. Leverans på måndag. 😊

Vilka varor har gått igenom? Hur mycket rabatt körde ni? Var fick ni koderna ifrån och var det första försöket ni fick den rabatten (dvs inget testande av flera koder)? Betalningsmetod?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon186252:

Kan inte detta tolkas som vilseledande marknadsföring? Känns ju lagom lustigt att du bara kan undkomma allt ansvar för din marknadsföring genom at putta in "Vi får avbryta delar av, eller hela ordern, efter eget tycke".
Nå, jag kan väl köpa deras logik. Men jag är nyfiken på om lagstiftningen tillåter den typen av agerande.

Konsumentköplagar är ytterst svaga i USA! Där kan man friskriva sig från att fullfölja köp utan att behöva ange anledning.

Om du placerat ordern i Sverige så gäller den, även om den kostar 1:-. Handla i "ond tro" existerar inte längre. Placerad order = legitim order och bär laga kraft att fullföljas. Om företaget annullerar så är det lite jobbigt för dem!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av t3ddyyy:

vad beställde du

Ett colorful 1070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barilla08:

Ett colorful 1070

Pics or it didnt happen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Sen kan man ju även fråga sig om lagstiftningen tillåter att man försöker lista ut en kod som ger 50% rabatt genom att försöka ett 50-tal gånger

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saddl3r:

Sen kan man ju även fråga sig om lagstiftningen tillåter att man försöker lista ut en kod som ger 50% rabatt genom att försöka ett 50-tal gånger

Spelar ingen roll om du gissat dig till koden! Det regleras ju inte av någon konsumentköplag på något sätt. Det är därför bolag i USA kan friskriva sig från sådana saker som bolag i Sverige inte fixar.

Permalänk
Medlem

Har en till 50% kod som är registrerad på ett annat konto, den ligger alltså kvar i kundvagnen och jag kan lägga i produkter där för att få samma pris när jag går till kassan. Kan det få några konsekvenser om man beställer mer grejer på ett annat konto trots att man är avstängd från sitt första konto? Om inte så tänkte jag vänta några dagar och hoppas på att ordern slinker förbi.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Saddl3r: Jag hittade inget om det i deras terms & agreement. Dock skumläste jag bara lite snabbt och gjorde några ctrl+f sökningar, men fann inget. De insåg väl bara att 50% kupongen aldrig skulle hålla och beslöt sig banna oss och ändra på hela systemet. Surt att jag inte fick mitt(- å det tycker jag man borde få känna sig), men dock glad för er andra som har fått sina levererade. Men sen tycker jag att folk här har börjat bli lite för barnsliga.

Permalänk
Medlem

darnit! den gamla goda regeln om "låter något för bra för att vara sant..." håller fortfarande 2017. får trösta mig med kompletts födelsedagsrea, en legit affär iaf

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Får väl visa solidaritet med alla andra och jinxa mig själv. Beställde runt lunchtid i tisdags. Är inte bannad än men är väl bara en tidsfråga 😂

Så här ser det iaf ut i min orderhistorik i appen men har obv inte mottagit nåt mer mail än det i tisdags som "bekräftade" köpet...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

@Elmer7: står inte att de inte behöver förklara för mig

Permalänk
Medlem

Jag ser att de har lagt till en "Max discount of $20" nu.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Konsumentköplagar är ytterst svaga i USA! Där kan man friskriva sig från att fullfölja köp utan att behöva ange anledning.

Om du placerat ordern i Sverige så gäller den, även om den kostar 1:-. Handla i "ond tro" existerar inte längre. Placerad order = legitim order och bär laga kraft att fullföljas. Om företaget annullerar så är det lite jobbigt för dem!

Hm, Konsumentverket är inte riktigt lika tydliga på den punkten:

Citat:

Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet kan du hävda din rätt att få köpa produkten till angivet pris, men bara så länge det inte är uppenbart att priset är felaktigt och du handlat i så kallad ”ond tro”. En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om beställaren insett eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt.

Om du och butiken inte är överens om att priset varit uppenbart felaktigt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, för att göra en anmälan.

Källa: https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/olika-kopsit... [2017-10-19]

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk

Det tråkiga med att outa dessa fusken är att då börjar alla använda dom och så försvinner rabattkoder för alla. Har vetat det länge men hållit truten för att det inte ska försvinna. har nog sparat närmare 10k på fusket dock inte tänkt på att man kan köpa gpu där köpte 3D skrivare för 800kr billigare blir det inte har fan köpt kringutrustning för mer till den haha

Permalänk
Medlem

@Neknoh: handlar inte om VEMS FEL det är då ingen har gjort fel MEN att hänvisa mig till ett "mail" som aldrig har skickats till mig... det är typical nigerian bank scam attityder och att sedan inte hänvisa till vilken del av EoS/EULA jag nu har brutit eller vad nu än som har hänt - de ger ingen anledning eller tanke bakom deras agerande - det är vad jag försöker få reda på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon131444:

Så sant, så sant. Där är det snarare "Hoppas butiken är välvillig, annars är du rökt".

Hmm.. Säker på det? Vet att de har rätt att avbryta i vissa fall. Står väl något i stil med "oskäligt hög kostnad" eller något i den stilen. Kanske har ändrats. Men det skulle vara oerhört intressant om någon faktisk jurist kunde säga vad som gäller i just detta fall.

Skrivet av Saddl3r:

Ingen aning. Skulle dock tro att det anses ok, ur lagens perspektiv. Och jag försöker inte diskutera om vi bör skämmas lite eller ej

Permalänk
Administrativ avgift

@MrNubcake: Klarna , en smartwatch (1000kr org) och en QI laddare (500kr org). Sakerna är skickade o klarna konfirmerade att fakturan är skapad hos dom och ska synas nästa månad på mitt konto. Väntar på att wish ska acceptera min banknote och min fråga. (Tog ena sidan bild på mitt kortutdrag och andra klarna inloggningsida + en bild på körkortet)

Jag använde bara 2st koder så säger de något så säger jag bara jag fick den av min kompis och råkade skriva fel första gången

Så wish har har två val , Ge mig de andra 2 sakerna gratis eller fullfölja ordern

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop