Ljudkortsproblem Maximus VI Hero Z87

Permalänk
Medlem

Ljudkortsproblem Maximus VI Hero Z87

Hej!

Har haft stora problem ett längre tag med mitt ljud i Windows 10.
Kör jag med "Windows" egna drivrutiner fungerar både ljud in/ut med strul.
Där ljud in (Mic) måste jag köra 30 db boost samt 100% och prata väldigt högt för att det man ska höra nått.

Kör jag med Asus egna drivrutiner
Drivers
Fungerar ljud ut men inte in.

Har provat att installerar om och mixtra fram o tillbaka utan framgång.
Trodde det var min mic som var dålig så köpte en ny igår Denna som fungerar mycket bra på min jobbdator men mindre bra hemma.

Kan tilllägga att drivrutinerna för Windows 8-8.1 fungerade bra när jag körde det.

Tacksam för svar som kan hjälpa mig!

//E

Permalänk
Medlem

Provat drivrutiner direkt från Realtek?

http://www.realtek.com/downloads/

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korgan:

Provat drivrutiner direkt från Realtek?

http://www.realtek.com/downloads/

Tackar för tipset får prova och se om det fungerar annars får man köpa ett ljudkort och koppla bort det inbyggda.

Permalänk

Bara som ett tillägg om du inte redan gjort det så kan du ta bort de gamla drivarna i enhetshanteraren inklusive de dolda innan installationen av de nya.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Troy:

Bara som ett tillägg om du inte redan gjort det så kan du ta bort de gamla drivarna i enhetshanteraren inklusive de dolda innan installationen av de nya.

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS

Har provat allt och inget som vill fungerar så tror det är nått galet med ljudkortet på moderkortet.
Införskaffa ett "ASUS Xonar DGX" Och nu fungerar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Kan tilllägga att drivrutinerna för Windows 8-8.1 fungerade bra när jag körde det.

Tacksam för svar som kan hjälpa mig!

//E

Jag hade liknande problem med mitt moderkort dock så löste jag det med en formatering samt genom att installera
Version: 6.0.1.7023 från 2013-10-15
Realtek_Audio_Win8-1_VER 6017023
Som finns under windows 8.1 64bits på moderkortets hemsida

Det fungerar klockrent till Windows 10 och jag behöver inte mer än 10% extra i mic boost.

Du kan börja med att installera drivrutinen direkt om det inte skulle hjälpa så rekommenderar jag att du gör en ren installation utav OS.

Skulle du behöva ha bilder på mina ljud inställningar så är det bara att dra iväg ett Pm så skickar jag över dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

@Hcz: Hej igen!

Härligt att det löste sig och tack för att du väljer ASUS

Med vänlig hälsning,
Troy, ASUS